Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Nierówna praca na bezn., wysokie obroty na gazi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Arek80avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2015, 17:33
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 2.0 ABK] Nierówna praca na bezn., wysokie obroty na gazi

Post autor: Arek80avant » 31 sie 2015, 20:55

Witam,
kupiłem parę dni temu 80 B4 2.0 115km ABK.. problem polegał na tym, że żeby odpalić auto trzeba było troszkę dodać gazu, jak już odpalił obroty falowały przez chwilę w okolicach 500-1000 (po rozgrzaniu objaw mniejszy). Wtyczka od przepływomierza była odpięta. Jej podpięcie skutkowało tym że silnik się dusił na benz a na lpg trzymał 1500 obr/min auto mułowate, w rezultacie czujnik odpiąłem i jeździłem uważając aby auto nie gasło przy wciśnięciu sprzęgła, bo tak się działo np. dojeżdżając do świateł itd, sprzęgło> obroty falują w okolicach 400-1000 po chwili stabilizują na ok 800-900.
Dodatkowo wskazówka temperatury leży, wymieniłem czujnik temperatury (niebieski) sytuacja nie zmieniła się.

Dzisiaj rozebrałem kawałek dolotu, mianowicie tą puszkę z filtrem i część z przepływomierzem, który wizualnie wydaje się ok, co w środku, nie mam pojęcia. Po złożeniu tego wszystkiego i podłączeniu wtyczki do przepływomierza na benzynie auto odpala bezproblemu i trzyma mniej więcej te 900 obr ale strzanie szarpie i jest mułowate natomiast na gazie trzyma nadal 1500 obr jedzie w miarę ok chociaż nie wiem jak powinien...
Po dzisiejszym zabiegu zauważyłem też, że z rury wydechowej wyleciało trochę wody i przez chwilę dymił na biało, stwierdzam, że była to para, wcześniej nie zauważyłem tego.
Najlepsza odpcja to odpięta wtyczka od przepływomierza natomiast zostaje problem przygasania po wciśnięciu sprzęgła.

jakie rady? czytałem o przekaźniku nr 30, przepływomierzu i krokowcu, od czego zacząć? niepokoi mnie też brak wskazania temperatury pomimo wymiany czujnika, paliwo działa.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sie 2015, 21:09

Pewnie masz zwykły gaz na mieszalniku?
Arek80avant pisze:Dodatkowo wskazówka temperatury leży, wymieniłem czujnik temperatury (niebieski) sytuacja nie zmieniła się.
To wymieniłeś nie ten czujnik temperatury.

A jak masz ABK ze zwykłym gazem to miernik albo VAG w dłoń i szukaj przyczyny.
Ale zacznij sprawdzenie czy klapka w przepływomierz w ogóle się rusza.
Zobacz na 2 pinie przepływmierz czy na wolnych obrotach masz 0,8-0,9V i przy 2000 obr/min około 1,6V (mierzysz oczywiście względem masy na akumulatorze z podpiętą wtyczką przepływomierza).

Sprawdź też czy nie śrubka na przepustnicy nie jest podkręcona bo jeśli na środkowym pinie czujnika położenia przepustnicy będziesz miał ponad 1V względem masy to sterownik silnika nie przejdzie w tryb regulacji wolnych obrotów.

I sprawdź czy dolot masz szczelny bo jak będzie ssało lewe powietrze przez wąż odmy czy inną nieszczelność to będzie źle.

Możesz też załatwić inny zawór regulacji biegu jałowego albo wymoczyć swój w benzynie albo nafcie (nie całego tylko część przez którą przelatuje powietrze).

Przekaźnik 30 też możesz zmienić ale jak masz zwykły gaz to prędzej masz rozwalony przepływomierz.

Arek80avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2015, 17:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek80avant » 31 sie 2015, 21:29

maciek889 pisze:To wymieniłeś nie ten czujnik temperatury.
a jaki powinienem wymienić?

Klapka przepływomierza chodzi lekko i nie ma z nią raczej problemów przynajmniej na moje oko.

Co do gazu nie mam pojęcia jaka to generacja, jeśli to pomoże to jutro zrobię zdjęcie jak to wygląda.

Problem jest generalnie taki, że nie bardzo ogarniam gdzie ta śrubka na przepustnicy jest, ogólnie jest ciasto pod tą maską i trudno mi laikowi się w tym połapać.
maciek889 pisze:I sprawdź czy dolot masz szczelny bo jak będzie ssało lewe powietrze przez wąż odmy czy inną nieszczelność to będzie źle.
tu mam wątpliwości bo ta rura wchodząca na tą obudowę, do której jest przymocowany przepływomierz, jest dość luźnia, jutro postaram sięto uszczelnić.
maciek889 pisze:Możesz też załatwić inny zawór regulacji biegu jałowego albo wymoczyć swój w benzynie albo nafcie (nie całego tylko część przez którą przelatuje powietrze).
Gdzie to cudo się znajduje?

Jutro postaram się pomierzyć te napięcia na przepływomierzu i dam znać jak to wyszło.


Dzięki za odpowiedź i sory za mój żargon ale jest to moje pierwsze własne auto i chciałbym przy okazji się czegoś nauczyć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2015, 21:33

Arek80avant, skoro jesteś posiadaczem ABK i nic o nim nie wiesz to radziłbym sobie to https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm przestudiować i parę innych tematów dotyczących ABK :!:

Arek80avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2015, 17:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek80avant » 31 sie 2015, 21:41

PieterB pisze:Arek80avant, skoro jesteś posiadaczem ABK i nic o nim nie wiesz to radziłbym sobie to https://audi80.pl/topi...abk-vt88845.htm przestudiować i parę innych tematów dotyczących ABK
studiuję ile mogę ale mówię auto mam od soboty a do tego praca i nie jestem w stanie ogarnąć wszystkiego a auto "zepsute" a jeździć muszę dlatego mam nadzieję, że pomożecie. Sam wpadłem na trop tego czujnika temp, myślałem, że to załatwi problem bo ktoś pisał o podobnym problemie, niestety nie pomogło u mnie, do tego kolega wyżej napisał, że nie ten czujnik wymieniłem. Tak więc przed kolejną wymianą wolę pytać aby nie wymienić całego auta zaraz ;-)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sie 2015, 22:03

Myślałem że wymieniłeś ten czujnik aby wskazówka temp. się podniosła a jak wymieniłeś po to aby silnik zaczął dobrze pracować to OK, tylko pewnie wsadziłeś tani zamiennik a nie oryginał boscha.
W załączniku masz śrubkę przepustnicy. Daj zdjęcia tego gazu.
ABK jako tako powinno chodzić na zwykłym gazie bez przepływomierza tylko aby reszta byłą sprawna, gaz dobrze wyregulowany i sprawny. Daj zdjęcie spod maski zobaczy się co tam jest za gaz.

Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Sapela » 01 wrz 2015, 02:59

Powiem Ci tak żebyś lepiej tą śrubką w przepustnicy nie kręcił. Fabrycznie jest ona maźnięta farbą jaskrawego koloru aby jej ustawienia nie ruszać. Jest wkręcona i "zaplombowana" i tak ma zostać. Jak ją ruszysz to później dopiero zaczną się jaja bo nie ustawisz jej tak jak było przedtem.

Widzę ostrą sieczkę masz z ABK...

- Proponuję spojrzeć czy masz wpiętą wtyczkę pod przepustnicą (TPS) i tam też zrobić pomiary - dot. falowania obrotów.

- sprawdzić szczelność (obudowa filtra pow., guma, grzybek itp. itd.)

- przelutować przekaźnik nr 30 (nie zaszkodzi)

- a co do niewskazywania temp. wody to najprawdopodobniej tranzystor trójnożny do wymiany/albo zimne luty na płytce. Rzadziej czujnik w króćcu wodnym. Sprawdź też na rozgrzanym silniku czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący (uważaj abyś się nie poparzył), bo może termostat jest cały czas w pozycji otwarcia i auto się nie zagrzewa, nie pokazując temp. na blacie.

Źle działające wskaźniki to istna bolączka audi 80 więc musisz się przyzwyczaić :)

- sprawdzić tak jak koledzy pisali wyżej przepływomierz (jak masz możliwość zobacz jego obciążenie na Vag'u powinno wynosić 15% na nieobciążonym silniku - bieg jałowy)

- jak masz możliwość podmień od kogoś regulator wolnych obrotów, tzw. niepoprawnie nazywany "silniczkiem krokowym - krokowiec" by mieć pewność że to nie jego wina.

- ja bym jeszcze na twoim miejscu sprawdził zapłon lampą stroboskopową oczywiście na zablokowanym sterowniku komp. (powinien być ust. na 6 stopni. - poczytaj na forum temat rozwinięty do granic możliwości).

Powodzenia i trzymam kciuki by autko wróciło do normalności, bo "zdrowe ABK" to czysta przyjemność z jazdy :)

Arek80avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2015, 17:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek80avant » 01 wrz 2015, 19:33

Wstawiam zdjęcia silnika itd. Oraz zwracam się z pytaniem czy jest ktoś z okolic Gdańska kto potrafiłby prawidłowo zdiagnozować i naprawić auto ponieważ przez najbliższy miesiąc mam pełno pracy i nie jestem w stanie po nocach tego ogarniać..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i to co najciekawsze, w rurę jakby była wklejona na silikon jakaś zwężka...
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 wrz 2015, 20:12

Arek80avant, no instalka II generacji a przepływomierz czemu odpięty :?: do fotek tylko :?:

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 wrz 2015, 20:17

Arek80avant pisze: i to co najciekawsze, w rurę jakby była wklejona na silikon jakaś zwężka...
To klapka która ma hipotetycznie zapobiegać uszkodzeniom przepływomierza w trakcie wystrzału gazu.

A gaz masz na mikserze czyli nie za dobrze dla ABK i pewnie on jest powodem twoich problemów.


Tutaj zaznaczyłem która część to regulator obrotów biegu jałowego.
Obrazek

Od biedy możesz zdrutować zastępując ten regulator registrem od instalacji gazowych i ręcznie wyregulować sobie obroty. Minusem będzie to że na zimnym silniku obroty będą za niskie i jak parownik źle podaje gaz to dalej może gasnąć i za każdym zatrzymaniem mieć inne obroty.

I raczej będzie ciężko znaleźć kogoś kto to ogarnie, najlepiej szukaj jakiegoś elektromechanika bo mechanicy raczej nie dadzą rady. Możesz zapytać w jakimś bosch serwis bo tam powinni mieć dostęp do instrukcji naprawczych i powinni wszystko wyregulować aby było tak jak w fabryce. Dobrze aby sprawdzili czy zapłon dobrze ustawiony.
Ale cena takiej usługi raczej powali z nóg.

[ Dodano: 2015-09-01, 20:15 ]
PieterB pisze:Arek80avant, no instalka II generacji a przepływomierz czemu odpięty :?: do fotek tylko :?:
Pisał wcześniej że tak kupił i chyba lepiej chodzi z odpiętym.

[ Dodano: 2015-09-01, 20:17 ]
O fachowca może zapytaj: https://audi80.pl/profiles/21.htm on jest z gdańska i trochę siedzi w samochodach to może doradzi. Albo załóż albo poszukaj w grupie regionalnej https://audi80.pl/spoty-zloty-i-grup ... e-vf44.htm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 wrz 2015, 20:19

maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
Arek80avant, no instalka II generacji a przepływomierz czemu odpięty :?: do fotek tylko :?:
Pisał wcześniej że tak kupić i chyba lepiej chodzi z odpiętym.
dla mnie to dziwne że z odpiętym w ogóle chodzi tzn chodził będzie ale mój nie ma wolnych obrotów i trzeba ręcznie a raczej nożnie utrzymywać by nie gasł

Arek80avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2015, 17:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek80avant » 01 wrz 2015, 20:21

PieterB pisze:Arek80avant, no instalka II generacji a przepływomierz czemu odpięty do fotek tylko
odpięty ponieważ auto jest mułowate i trzyma na gazie jałowe w okolicach 1500. z odpiętym jałowe ok za to na zimnym zawsze po wciśnięciu sprzęgła spada do 400-600 po czym wskakuje na te 800-900 i jeździ ok, więc wolę żeby się trochę przyksztusił niż chodził na takich obrotach ciągle

[ Dodano: 2015-09-01, 20:21 ]
PieterB pisze:dla mnie to dziwne że z odpiętym w ogóle chodzi tzn chodził będzie ale mój nie ma wolnych obrotów i trzeba ręcznie a raczej nożnie utrzymywać by nie gasł
postaram się może jutro nagrać jakiś film jak to wszystko wygląda i wrzucę na YT, będzie sytuacja jaśniej przedstawiona

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl