Witam. W autku zaczął nierówno pracować silnik podczas jazdy i nie może się zebrać. Wymieniłem przy nim pompę paliwa na nową, filtr paliwa, przewody, świece, cewkę zapłonową. Bez rezultatu a mechanicy rozkładają ręce. Po odpaleniu autko na niskich obrotach gaśnie.
PS: Mogliście by mi mi powiedzieć jaką role spełnia czujnik stukowy, poniewaz pod maska był zerwany od tego kabelek i to leżało od zakupu i dopiero teraz to zakleiłem i nie wiem co ten czujnik daje.
PS1: Proszę o szybką odpowiedź.
[b3 3A 89r.] Nierówna praca silnika (przerywanie)
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Wiatm
Kolego Audi Sport na początek wymień czujnik spalania stukowego bo pisałeś,że był przecięty kabelek,następnie jak to niepomoże to do sprawdzenia niebieski czujnik temperatury,ustawienie zapłonu,krokowiec i sprawdź czy nie ciągnie ci lewego powietrza
Ps pytałeś za co odpowiada czujnik spalania stukowego więc odpowiadam:Czujnik spalania stukowego - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego.
Kolego Audi Sport na początek wymień czujnik spalania stukowego bo pisałeś,że był przecięty kabelek,następnie jak to niepomoże to do sprawdzenia niebieski czujnik temperatury,ustawienie zapłonu,krokowiec i sprawdź czy nie ciągnie ci lewego powietrza
Ps pytałeś za co odpowiada czujnik spalania stukowego więc odpowiadam:Czujnik spalania stukowego - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego.