Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.0 ACE quattro] nierówne, skaczące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wrat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2008, 19:50
Lokalizacja: Wrocław

[A6 2.0 ACE quattro] nierówne, skaczące obroty

Post autor: wrat » 16 lip 2008, 20:14

Witam wszystkich

Mimo, że nie mam Audi 80 ( ale 80 B3 ma mój tato :D ) postanowiłem napisać, ponieważ silnik, który posiadam najczęściej pojawiał się właśnie w Audi 80 więc mamy ze sobą trochę wspólnego:) Podejrzewam też, że to właśnie Wy mi pomożecie, bo macie trochę styczności z tym silnikiem.

Mój problem to falujące, nierówne obroty silnika. Od czasu do czasu kiedy mu się zechce to właśnie tak się dzieje. Jak jadę to wszystko ok, ale na światłach czy coś czasem wariuje - obroty schodzą do około 500 i skaczą miarowo do 900-1000 i znów schodzą i tak w kółko. Zgaszę, odpalę i ok, czasem przygazuje ciuteczke i znów okej. Wymieniłem filtr powietrza, świece, czujnik temperatury cieczy chłodzącej w chłodnicy (bo wiatraki działały non stop nawet na zimnym) rozrząd, paski, a dziś zresetowałem komputer (na odłączonym akumie złączyłem ze sobą klemy i czekałem 10 minut zachowując zasadę założenia plusa na początku) i dalej nic, obroty sobie skaczą czasami. Dodam, że na początku jak obroty falowały to przyczyną chyba był odłączony kabel od jakiejś sondy która jest obok-nad filtrem oleju, bo jak go poprawiłem to wszystko później było ok, ale nie na długo. Po raz drugi obroty zaczęły falować jak włączyłem klime na trasie (może to ważne mam już końcówkę i słabo chłodzi nawet na LO) i następnie w korku zaczęły szaleć i tak jest do teraz.

Czy ktoś miał coś podobnego? macie jakieś rady? Proszę o pomoc.
Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 lip 2008, 20:22

sprawdź zawór biegu jałowego(silniczek krokowy), takie pulsacyjne bardzo szybkie falowanie 900-1000 miałem jak był źle ustawiony zapłon, a dlaczego to nie wiem :-/

wrat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2008, 19:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrat » 23 lip 2008, 02:38

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się u mnie silniczek krokowy?? i czy silnik krokowy to to samo co regulator wolnych obrotów? Fajnie by było gdybym wiedział też gdzie jest przepływomierz? ewentualnie rozdzielacz paliwa? Kupiłem autko niedawno i jestem trochę zielony :) Jeśli jest możliwość to może jakieś zdjęcia da radę mi pokazać?? :) Fajnie by było Chciałbym wiedzieć jak co i jak się robi. np jak przeczyścić przpływomierz no i gdzie on jest? :) ostatnio przeczyściłem tą czarną "tubę" która podlączona jest do plastikowej rurki (a ta rurka wychodzi od tej dużej czarnej gumowej gumy :) która nachodzi na górę wtrysków) Mam wyczyszczoną kopułkę i palec rozdzielacza,przewody WN, nie łapie lewego powietrza... może to sonda lambda??
Chętnie zrobiłbym to sam jęsli jest opcja :) P.S może to też są źle wyregulowane wtryski?? wiem, że już ktoś tam grzebał, bo nie ma zaślepki ma otworze do regulacji....

Dziękuje Wam wszystkim , pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl