Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP 70KM] Nietypowa konfiguracja gaźnika Pierburg 2EE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dariuszr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:14
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

[B3 1.6 PP 70KM] Nietypowa konfiguracja gaźnika Pierburg 2EE

Post autor: dariuszr » 14 sty 2014, 10:21

Witam.

Sprawa dotyczy pracy gaźnika Pierburg 2EE w Audi 80 B3, 1.6, Silnik PP, normalnie przepustnica dolna tego gaźnika jest sterowana za pomocą nastawnika przedstawionego na zdjęciu poniżej:

Obrazek

Jakiś czas temu miałem problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym, odesłałem przedstawiony wyżej nastawnik do naprawy a tam stwierdzili że wszystko z nim było OK. Ale u mnie niestety nie. Jako że jest to sterowane jakąś elektroniką i prawdę mówiąc nie wiem gdzie szukać jakiegokolwiek łącza diagnostyki na zdjęciu niżej:

Obrazek

to też tymczasowo postanowiłem na stałe ustalić obroty biegu jałowego tego gaźnika, zastępując nastawnik i montując w miejsce jego długą śrubę która jest zamiast tego pręta ze sprężyną w nastawniku w sposób przedstawiony na zdjęciu niżej:

Obrazek

Ale ponieważ do nastawnika tego gaźnika dochodzą jakieś przewody podciśnieniowe, jeden z gaźnika idzie do nastawnika a drugi z nastawnika gdzieś do czegoś małego i okrągłego umieszczonego przy filtrze powietrza, to u mnie jest jeden wężyk połączony tak jak na zdjęciu niżej.

Obrazek

Przy takiej konfiguracji wolne obroty były wyregulowane na LPG na rozgrzanym silniku i w tym przypadku wszystko jest OK (no może za wyjątkiem pracy na zimnym silniku gdzie silnik potrafi zgasnąć). Problem polega na tym, że na benzynie silnik zgaśnie nawet jeśli jest rozgrzany. Można zapalić samochód na benzynie na zimnym silniku ale po chwili zgaśnie, po czym bez problemu zapali na LPG.

Pytania:

1. Jaka jest rola tego przewodu podciśnieniowego i przede wszystkim czy jest dobrze podłączony (czy w ogóle jest tutaj potrzebny)? Nie ma nastawnika więc jak on tutaj wpływa na pracę gaźnika?
2. Czy da się w ogóle spowodować by silnik nie gasł na benzynie?

To jest tylko i wyłącznie tymczasowa konfiguracja gaźnika 2EE, gdzie na stałe ustaliłem obroty biegu jałowego. Narazie nie wiem jak dokładnie zdiagnozować elektronikę bo z tego co się zorientowałem to można to stwierdzić za pomocą kodów błyskowych, np. 4-4-4-4 oznacza że wszystko jest OK. Na Youtube są filmy instruktażowe jak to zrobić ale nie widzę złącza diagnostyki. Dlatego właśnie mam pytanie czy ustalenie wolnych obrotów na stałe może z powodzeniem zastąpić ten nieszczęsny nastawnik w gaźniku 2EE????

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sty 2014, 11:06

dariuszr pisze:1. Jaka jest rola tego przewodu podciśnieniowego i przede wszystkim czy jest dobrze podłączony (czy w ogóle jest tutaj potrzebny)? Nie ma nastawnika więc jak on tutaj wpływa na pracę gaźnika?
Nie mogę dojrzeć na twoim zdjęciu jak ten przewód jest teraz podłączony. Ale żeby było dobrze zaślep koniec idący w stronę gaźnika a drugi idący do tego przy filtrze powietrza zostaw niepodłączony. Ten idący do gaźnika to po prostu podciśnienie brane zza przepustnicy a to przy filtrze to taki filterek, który zapobiega zassaniu przez nastawnik brudu.
dariuszr pisze:2. Czy da się w ogóle spowodować by silnik nie gasł na benzynie?
Jak nie masz zatkanego tego wężyka od nastawnika to może na benzynie ciągnąć lewe powietrze i dlatego nie pracuje dobrze.

Złącze kodów błyskowych powinieneś mieć na nogami kierowcy, jeśli jest tylko dziura bez złącz to mogą być wypięte i musisz odkręcić półkę. Tutaj masz tematy jak wywołać kody: https://audi80.pl/80-b3-18s-pm-jak-o ... 9.htm#8861
Tutaj na trzecim zdjęciu od końca masz widoczne te wtyczki. https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-kont ... t39927.htm
I uwaga wyjmij bezpiecznik z przekaźnika 212 w skrzynce bezpieczników bo inaczej nie wywołasz kodów. Możesz tylko podłączyć do złącza żarówkę a włączyć wywołanie kodów wkładając na chwilę bezpiecznik w ten przekaźnika (działa to jak połączenie pinów w gniazdach diagnostycznych).

I co do twojego problemu z obrotami, mogą też być spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem położenia przepustnicy przez ten czujnik też mogą być problemy z przyspieszaniem.

Sterownik silnika jest na ścianie grodziowej nad nogami pasażera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl