[B4 1.6 ABM] niska temp silnika + stukanie
[B4 1.6 ABM] niska temp silnika + stukanie
Witam wszystkich. Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu, uzylem opcji szukaj ale za bardzo nic nie znalazlem co by pasowalo i mam malo czasu zeby szukac dalej. Problem polega na tym, ze gdy zaczynam jazde wszystko jest ok. Po ok 2km widze, ze wskazowka temp silnika nawet nie drgnie, po nastenych 2 zaczyna sie podnosic i jak jade non stop to dochodzi do 70 stopni i wyzej nie idzie, niewazne czy jade 20 czy 50 km. Przez uchylona szybe slysze stukanie, zatrzymuje sie i stukanie wyraznie dochodzi spod maski, postoje dluzej na wlaczonym silniku i wtedy temp dochodzi do ok 87 stopni stukanie powoli zanika i wlacza sie wiatrak przy 96. stukania nie ma. jade dalej i znowu temp schodzi do ok 70 st i slychac stukanie. z tego co wyczytalem to moze popychacze, ale co Wy o tym Panowie sadzicie, jest sens podpinac do VAG'a i bawienie sie czy od razu do serwisu ??
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Nie ma takiej możliwości , żeby termostat stukał . Zeby sprawdzić czy jest zacięty w pozycji otwartej uruchom zimny silnik i sprawdzaj temperaturę dolnego węża idącego od chłodnicy do króćca na dole silnika - tego przy termostacie . Jeżeli wąż będzie się nagrzewał razem z silnikiem czyli masz na 100% zacięty termostat . Co do stukania to podczas stukania w okolicach silnika weź listewkę przyłóż do sprawdzanego elementu i do ucha , jeżeli ten element stuka to listewka znacznie wzmocni to stukanie .
Niedogrzanie to tak jak koledzy piszą pewnie termostat. A stukanie może być objawem dluższej jazdy na niedogrzanym silniku/oleju i walić mogą właśnie szklanki niedosmarowane odpowiednio.
Dobry patent robiłem kiedyś podobnie i faktycznie da rade nawet poczuć stukanie danego elementu.Co do stukania to podczas stukania w okolicach silnika weź listewkę przyłóż do sprawdzanego elementu i do ucha , jeżeli ten element stuka to listewka znacznie wzmocni to stukanie .
Dzieki Panowie za odpowiedz. Co do walenia szklanek to czy problem ustapi po wymianie termostatu czy tez cos znowu trza wymienic. Kupilem wczoraj org termostat w ASO + oring, jak znajde gdzies instrukcje jak wymienic to wymienie :mrgreen: i dam znac czy pomoglo. PS jak ktos bylby tak mily to prosze o instrukcje wymiany na maila, zgory dzieki.kacper85 pisze:Niedogrzanie to tak jak koledzy piszą pewnie termostat. A stukanie może być objawem dluższej jazdy na niedogrzanym silniku/oleju i walić mogą właśnie szklanki niedosmarowane odpowiednio.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Termostat niestety jeszcze nie wymieniony poniewaz aby to uczynic potrzebny jest wjazd na kanal, ktorym niedysponuje ale jakos z czasem z kolega wymienie nia dzialce. co do stukania - nie bylo oleju, na miarce czysto, dolalem prawie 2L. Kontrolka oleju ani razu sie nie zaswiecila wiec nie sprawdzalem, dopiero po doglebnym zweryfikowaniu forum postanowilem sprawdzic :mrgreen: macie Panowie pomysl dlaczego kontrolka nie swieci jak malo oleju - nie chce nowego tematu zakladac i nie mam czasu zeby szukac ??
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Dokładnie Popieram Klubowicza Marko, da się wymienić termostat bez wyciągania pompy wspomagania, ale trzeba się trochę namęczyć A co do nie zapalania się kontrolki może masz walnięty, któryś z czujników olejumarko pisze:Mając odpowiednie klucze można odkręcć kolanko bez ruszania pompy wspomagania , ostatni mnie się udało 8-) .
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
ps8484, Panie kolego szukajka się kłania, w dziale naprawiam poszukaj https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... t28926.htm linka masz do wymiany termostatu.