Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ABM] niska temp silnika + stukanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ps8484
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

[B4 1.6 ABM] niska temp silnika + stukanie

Post autor: ps8484 » 05 wrz 2010, 18:56

Witam wszystkich. Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu, uzylem opcji szukaj ale za bardzo nic nie znalazlem co by pasowalo i mam malo czasu zeby szukac dalej. Problem polega na tym, ze gdy zaczynam jazde wszystko jest ok. Po ok 2km widze, ze wskazowka temp silnika nawet nie drgnie, po nastenych 2 zaczyna sie podnosic i jak jade non stop to dochodzi do 70 stopni i wyzej nie idzie, niewazne czy jade 20 czy 50 km. Przez uchylona szybe slysze stukanie, zatrzymuje sie i stukanie wyraznie dochodzi spod maski, postoje dluzej na wlaczonym silniku i wtedy temp dochodzi do ok 87 stopni stukanie powoli zanika i wlacza sie wiatrak przy 96. stukania nie ma. jade dalej i znowu temp schodzi do ok 70 st i slychac stukanie. z tego co wyczytalem to moze popychacze, ale co Wy o tym Panowie sadzicie, jest sens podpinac do VAG'a i bawienie sie czy od razu do serwisu ??

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 05 wrz 2010, 19:09

Mógłbyś jakoś sprecyzować skąd dochodzi stukanie? Dla mnie objawy przypominają zacięty termostat w pozycji otwartej.

ps8484
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ps8484 » 06 wrz 2010, 08:35

Stukanie dochodzi z przednich okolic maski, po otworzeniu ciezko sprecyzowac ale wydaje mi sie ze sa to blizsze okolice alternatora moze wiatraka. Zlokalizowalem ten termostat i mozliwe, ze to wlasnie stamtad dochodzi stukanie. jest jakis sposob, zeby go sprawdzic czy tylko alledrogo pozostaje??

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 wrz 2010, 16:09

Nie ma takiej możliwości , żeby termostat stukał . Zeby sprawdzić czy jest zacięty w pozycji otwartej uruchom zimny silnik i sprawdzaj temperaturę dolnego węża idącego od chłodnicy do króćca na dole silnika - tego przy termostacie . Jeżeli wąż będzie się nagrzewał razem z silnikiem czyli masz na 100% zacięty termostat . Co do stukania to podczas stukania w okolicach silnika weź listewkę przyłóż do sprawdzanego elementu i do ucha , jeżeli ten element stuka to listewka znacznie wzmocni to stukanie .

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 07 wrz 2010, 16:33

Niedogrzanie to tak jak koledzy piszą pewnie termostat. A stukanie może być objawem dluższej jazdy na niedogrzanym silniku/oleju i walić mogą właśnie szklanki niedosmarowane odpowiednio.
Co do stukania to podczas stukania w okolicach silnika weź listewkę przyłóż do sprawdzanego elementu i do ucha , jeżeli ten element stuka to listewka znacznie wzmocni to stukanie .
Dobry patent robiłem kiedyś podobnie i faktycznie da rade nawet poczuć stukanie danego elementu.

ps8484
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ps8484 » 08 wrz 2010, 09:37

kacper85 pisze:Niedogrzanie to tak jak koledzy piszą pewnie termostat. A stukanie może być objawem dluższej jazdy na niedogrzanym silniku/oleju i walić mogą właśnie szklanki niedosmarowane odpowiednio.
Dzieki Panowie za odpowiedz. Co do walenia szklanek to czy problem ustapi po wymianie termostatu czy tez cos znowu trza wymienic. Kupilem wczoraj org termostat w ASO + oring, jak znajde gdzies instrukcje jak wymienic to wymienie :mrgreen: i dam znac czy pomoglo. PS jak ktos bylby tak mily to prosze o instrukcje wymiany na maila, zgory dzieki.

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 11 wrz 2010, 10:49

Mam podobny problem - na stałe otwarty termostat.
Co mam w aucie odkręcić, żeby się dostać do tego termostatu i wymienić?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 11 wrz 2010, 11:02

Chrisdot odkręcasz kolanko na pompie wody i masz go na wierzchu.

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 11 wrz 2010, 12:08

Pompa wody jest napędzana tym samym paskiem co pompa wspomagania?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 wrz 2010, 12:46

Chrisdot pisze:Pompa wody jest napędzana tym samym paskiem co pompa wspomagania?
Nie. Jesli masz wspomaganie to musisz odkrecic pompe zeby sie dostac do termostatu.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 wrz 2010, 22:59

Mając odpowiednie klucze można odkręcć kolanko bez ruszania pompy wspomagania , ostatni mnie się udało 8-) .

ps8484
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ps8484 » 27 wrz 2010, 21:50

Termostat niestety jeszcze nie wymieniony poniewaz aby to uczynic potrzebny jest wjazd na kanal, ktorym niedysponuje ale jakos z czasem z kolega wymienie nia dzialce. co do stukania - nie bylo oleju, na miarce czysto, dolalem prawie 2L. Kontrolka oleju ani razu sie nie zaswiecila wiec nie sprawdzalem, dopiero po doglebnym zweryfikowaniu forum postanowilem sprawdzic :mrgreen: macie Panowie pomysl dlaczego kontrolka nie swieci jak malo oleju - nie chce nowego tematu zakladac i nie mam czasu zeby szukac ??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 28 wrz 2010, 20:16

marko pisze:Mając odpowiednie klucze można odkręcć kolanko bez ruszania pompy wspomagania , ostatni mnie się udało 8-) .
Dokładnie Popieram Klubowicza Marko, da się wymienić termostat bez wyciągania pompy wspomagania, ale trzeba się trochę namęczyć :-P A co do nie zapalania się kontrolki może masz walnięty, któryś z czujników oleju

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 wrz 2010, 08:15

Pompa wspomagania to jedyna przeszkoda na drodze do termostatu. jak dobrze pokombinujesz to 30min i masz zmieniony.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 29 wrz 2010, 18:40

ps8484, Panie kolego szukajka się kłania, w dziale naprawiam poszukaj https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... t28926.htm linka masz do wymiany termostatu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl