Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN B+LPG 1990r] Niskie obroty na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

[80 B3 1.8S JN B+LPG 1990r] Niskie obroty na zimnym silniku

Post autor: dsv » 18 maja 2009, 13:53

Witam Wszystkich.
Mam następujący problem:
Kiedy po nocy odpalam silnik to obroty, zaraz po odpaleniu, utrzymują się na poziomie 300-400 obr/min i w miarę rozgrzewania się silnika podnoszą się do 900-1000 obr/min. Problem występuje zarówna na benzynie jak i na LPG. Próbowałem doraźnie rozwiązać problem napinając linkę od gazu, ale na ciepłym silniku obroty były za wysokie, więc wróciłem do poprzednich ustawień. Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał? Przeszukałem już to forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Dziękuję z góry za pomoc.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 18 maja 2009, 16:51

ja bym sprawdzał na początku czujnik temperatury czy ma dobrą rezystancje, dalej musisz pytać chłopaków bo nie widziałem tego silnika <ok>

dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: dsv » 18 maja 2009, 18:58

Sprawdziłbym ale proszę podpowiedzieć który sprawdzić? (u mnie jest trzy: dwa na górze i jeden na dole gumowego przewodu).
Jaka powinna być rezystancja?
Mój silnik to JN (mechaniczny, wielopunktowy wtrysk na wtrysku Bosch KE-Jetronic).
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 22:18 przez dsv, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzesce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 kwie 2007, 00:47
Lokalizacja: ok. Myślenic
Kontakt:

Post autor: grzesce » 19 maja 2009, 05:57

dsv - Sprawdź niebieski czujnik zamocowany od spodu do plastikowego rozgałęźnika do którego biegnie główny (najgrubszy) wąż chłodniczy...

Wartości rezystancji:

0st - około 6000ohm
20 - około 2500
50 - około 1000
70 - około 400
80 - około 300
90 - około 200
100 - około 150

dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: dsv » 21 maja 2009, 14:08

Sprawdziłem rezystancje czujnika (tego dolnego) i stwierdziłem, że wszystko jest w normie. Problem nadal istnieje.

Jak sprawdzić - "Czasowy wyłącznik termiczny"? (ten lewy górny czujnik na wężu)
Odnoszę wrażenie, że brakuje obrotów ssania, tzn. na początku obroty powinny być podwyższone - tak ok. 1400 obr/min. U mnie wtedy są niskie ok 300-400 obr/min. Może ten problem wynikać z wadliwie działającego układu piątego wtryskiwacza (zamontowanego w kolektor dolotowy).

Znalazłem!!! :mrgreen:
To był wadliwie działający "zawór dodatkowego powietrza". Wymieniłem i problem zniknął.

Szkoda, że nikt nie podsunął mi pomysłu, aby sprawdzić ten zawór. :-(
A tylu tutaj ekspertów. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl