Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8s] - obrotomierz działa kiedy chce:-(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bartek_mk1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2008, 15:34
Lokalizacja: Lublin

[80 B3 1.8s] - obrotomierz działa kiedy chce:-(

Post autor: bartek_mk1 » 08 kwie 2008, 09:58

Witam wszystkich forumowiczów!
Od niedawna jestem posiadaczem audi B3 i mam z nim kilka problemów. Proszę więc bardziej doświadczonych urzytkowników o poradę. Problem jest następujący: obrotomierz załącza się kiedy mu pasuje. Niema żadnej reguły. Czasami załącza się tylko na chwilę czasami działa bez zastrzeżeń, a czasami wogule. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 08 kwie 2008, 10:11

miałem taki sam problem...rozebrałem licznik....obrotomierz wchodzi w płyte główna za pomocą dwóch bolczyków...przeczyściłem je i delikatnie je podgiełem...i po problemie...też raz chodził raz nie...jak odpalałem auto to od razu działał czaem po chwili czasami wogóle...Czasami powyżej 3 tyś. obr. spadał do zera...po moim zabiegu działa bez zarzutu...teraz jak przekręcam kluczyk w stan zapłon to delikatnie drgnie wskazówka...i śmiga...

bartek_mk1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2008, 15:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bartek_mk1 » 08 kwie 2008, 10:14

Dzięki zainformację! Mam kolejne pytanie: czy dużo jest roboty z wyjęciem zegarów?

Awatar użytkownika
Tomay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 02 mar 2008, 21:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomay » 08 kwie 2008, 10:17

Użyj szukajki kolego ;-) Było o tym kilka razy,ze zdjęciami chyba nawet :-)

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 08 kwie 2008, 10:21

bartek_mk1 pisze:czy dużo jest roboty z wyjęciem zegarów?
Ściągasz zaślepkę z kierownicy (odłączasz wsuwkę od przewodu do klaksonu), pod nią będzie śruba - odkręcasz ją i ściągasz kierownice (pamiętaj w jakim położeniu jest żeby potem założyć ją tak samo ;-) ) później ściągasz górną osłonę pająka (o ile dobrze pamiętam) zegary będą przykręcone na dwie śrubki - odkręcasz je i wyciągasz ostrożnie zegary. Do zegarów idą 3 kostki z przewodami (2 kostki mają zabezpieczenia, musisz je podważyć). I masz zegary na wierzchu :-)

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 08 kwie 2008, 11:29

w b3 są dwie kostki....niebieska i żółta...obie z zabezpieczeniami:D...wyjęcie zegarów tak jak kolega wyżej napisał...

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 08 kwie 2008, 14:22

Jak jesteś leniem to nie musisz demontować kierownicy :-P wystarczy że odkręcisz osłone pająka i śrubki trzymające zegary przekręcasz je delikatnie najpierw w jedną stronę i odpinasz jedną kostkę później w drugą stronę i drugą kostkę zegary wychodzą szybką do góry albo na dół :roll: tego już nie pamiętam dokładnie ale wyciąga się je bez zdejmowania kierownicy wiem bo sam tak wyciągałem :mrgreen:
Powodzenia
Szybką do góry się wyciąga - sprawdzałem 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl