Witam.
Mam pewien problem. Mianowicie gdy odpalę silnik obroty są ok (mniej więcej 1000) ale gdy przejadę kilka km, zatrzymam auto i wrzucę na "luz" to wskazówka pokazuję już 1500 obr/min. Temperatura silnik jest na tej kresce przed "90'tką" czyli 60/70? Czy to jest spowodowane niską temperaturą silnika? Wcześniej, w lecie czasami niskie obroty się "zacinały" podobnie na 1500 lecz gdy zgasiłem i ponownie odpaliłem silnik było już ok. Czym to może być spowodowane? Czy to normalne w niskiej temperaturze pracy?
Proszę o odpowiedź i wyrozumiałość ponieważ szukałem w podobnych tematach ale nie znalazłem nic konkretnego. Dziękuję za poświęcony czas.
[ b3 1.6 pp ] Obroty silnika na postoju - pytanie
To może być nastawnik przepustnicy, zacina się i obroty ci się wieszają. A ta kreska przed 90 to jest 80 st. - może masz niesprawny termostat?
Ewentualnie sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia, może są źle podłączone. Ja u siebie jak trochę grzebałem, to źle podłączyłem dwa wężyki i się prawie cały czas zacinał na około 2000.
Co do nastawnika, to zwykłym miernikiem elektrycznym można go zmierzyć.
styki 3-5 -> 1400-2400 Ohmów
styki 1-2 -> 20-70
styki 6-7 -> 20-70
Na zgaszonym silniku oczywiście. Jeśli nie mieści się w tych granicach, to jest do wymiany, ale i tak wszystko wskazuje na to, że to nastawnik.
Ewentualnie sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia, może są źle podłączone. Ja u siebie jak trochę grzebałem, to źle podłączyłem dwa wężyki i się prawie cały czas zacinał na około 2000.
Co do nastawnika, to zwykłym miernikiem elektrycznym można go zmierzyć.
styki 3-5 -> 1400-2400 Ohmów
styki 1-2 -> 20-70
styki 6-7 -> 20-70
Na zgaszonym silniku oczywiście. Jeśli nie mieści się w tych granicach, to jest do wymiany, ale i tak wszystko wskazuje na to, że to nastawnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W FAQ jest cały dział poświęcony problemom z tym gaźnikiem:
[ Dodano: 2009-12-10, 14:10 ]
1. Przedziurawił się przewód doprowadzający podciśnienie do nastawnika przepustnicy.
2. Rozszczelniła się pokrywka nastawnika przepustnicy, uszczelniłem silikonem.
W obu przypadkach naprawy pomogły w 100%.
[ Dodano: 2009-12-10, 14:17 ]
Jeszcze mogła skończyć się membrana w nastawniku.
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.
Jak pisze Marcin_89, można by sprawdzić miernikiem działanie potencjometrów.
Problemy z gaźnikiem Pierburg 2EE - Audi 80 B3 1,6 PP
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 1
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 2
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 3
[...]
[ Dodano: 2009-12-10, 14:10 ]
Ja też miałem dwa razy problemy z oborami w tym silniku. I też po ponownym odpaleniu zazwyczaj spadały.ryju pisze: Mianowicie gdy odpalę silnik obroty są ok (mniej więcej 1000) ale gdy przejadę kilka km, zatrzymam auto i wrzucę na "luz" to wskazówka pokazuję już 1500 obr/min.
[...]
Wcześniej, w lecie czasami niskie obroty się "zacinały" podobnie na 1500 lecz gdy zgasiłem i ponownie odpaliłem silnik było już ok.
1. Przedziurawił się przewód doprowadzający podciśnienie do nastawnika przepustnicy.
2. Rozszczelniła się pokrywka nastawnika przepustnicy, uszczelniłem silikonem.
W obu przypadkach naprawy pomogły w 100%.
[ Dodano: 2009-12-10, 14:17 ]
Jeszcze mogła skończyć się membrana w nastawniku.
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.
Jak pisze Marcin_89, można by sprawdzić miernikiem działanie potencjometrów.