Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8s Ne + Keihin I] obroty spadają

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[80 B3 1,8s Ne + Keihin I] obroty spadają

Post autor: davidpolska » 08 gru 2007, 20:55

witam i znowu proszę o radę. Jak silnik jest ciepły i go zgaszę i zapalam za 5 minut to odpali od razu. Ale jak go zgaszę i chce odpalić tak za 30 minut to obroty spadają tak do 800/min i muszę ssanie wyciągnąć i pochodzi chwilkę i znowu obroty tak na 970 - tak mam ustawione obroty niweim czy nie za wyskoie. I drugie pytanie. W moim gaźniku jest śrubka regulująca obroty biegu jałowego ale jest też śrubka od zmiany prędkości obrotowej biegu jałowego z mechaniczną skrzynią biegów. Czy jedna ma coś do drugiej bo i jedną i drugą zmieni obroty na wyższe. Help. Bo dziś kręciłem nimi i coś mi nie gra z obrotami.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 gru 2007, 11:40

Po pierwsze wyreguluj wolne obroty na rozgrzanym silniku, jeżeli masz troszke wyzsze obroty to nic sie nie stanie. Ta druga srubka służy do regulacji przyspieszonego biegu jałowego, jeżeli silnik jest chłodny po uruchomieniu elektrozawór powinien zadziałac i przepona powinna podnieść wolne obroty( dźwignia powinna oprzeć sie o tą drugą śrubke), najlepiej ściągnij z Centum książke Sam Naprawiam i tam bedziesz miał dokładnie pokazane i opisane.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 10 gru 2007, 17:55

ok ale który elektrozawór powinien zadziałać i gdzie on jest żeby obroty się zwiększyły. Jak wkręcę tą śrubkę przy lince gazu to obroty mi wzrosną ale nie zmniejszę ich śrubką od regulacji biegu jałowego( ta ze sprężynka) tylko mogę jeszcze zwiększyć. To czemu tak. I jeszcze jedno a mianowicie co to jest za urządzenie które jest za gaźnikiem, takie prostokątne z kapturkiem, do niego idą dwa kable i rurki od podciśnienia. Jak dodam gazu tak do 2 tys to mi tyka z niego. Mierzyłem rezystancje w tym kablu co wychodzi od jeża i wychodzi mi na mierniku 0. Jeszcze zapytam co to jest za czujnik który jest na króćcu wodnym, Na dole jest czujnik temperatury a na górze też jest jakiś na dwa piny i niwiem co to jest. Czyżby wyłącznik termiczny. Bo może on się zepsuł że mi obrotów sam nie podnosi na zimnym silniku.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 gru 2007, 22:29

Witaj
Jeżeli kręciłeś śrubkami wchodzącymi w korpus gaźnika , to mogę tylko współczuć :cry: , ruszyłeś skład mieszanki i stężenie CO . Sciągnij strony 134 do 142 działu download książki opisującej AUDI 80 . Jest tam opisany gaźnik Keihin I . Będziesz wtedy mógł określić czym kręciłeś i co to spowodowało . Bez analizatora spalin możemy jedynie kręcić śrubką przy lince gazu . Powoduje ona podparcie przepustnicy i nie zmienia składu mieszanki .
Druga sprawa jeżeli silnik stygnie to zmieniają się jego parametry spalnia i trzeba korzystać z ssania . Tak to już jest .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 11 gru 2007, 06:24

oki ale ja nie kręciłem śrubką od CO tylko tą obok niej, co jest w takiej sprężynce. Tylko nie mówcie że ona służy do składu mieszanki. Bo w zdjęciach jest że ona reguluje bieg jałowy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 gru 2007, 09:06

Ta cos za gaźnikiem to właśnie elektrozawór od przyśpieszania biegu jałowego na zimnym i podtrzymanie obrotów przy schodzeniu z wysokich na rozgrzanym silniku. Jeżeli ci tyka to powinna poruszac sie dźwignia przy gaxniku najblizej lampy. Ta ze sprężynka jest od wolnych obrotów i po wykręcaniu powinna spadac( sprawdx czy po wykrecaniu cofa sie przepustnica, jeżeli nie to poluzuj linke)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 11 gru 2007, 22:05

Ale jak sprawdzić czy on działa bo jak ściągnę wężyki z tego elektrozaworu to obroty spadają i chodzi nierówno. Nie wiem czy ten siłownik co jest na nim śrubka od zmiany prędkości obrotowej biegu jałowego powinien pracować tzn. pamiętam wcześniej że jak zwiększałem obroty tak do 2000/min to ten siłownik pracował. A teraz w ogóle nie pracuje tylko jak zapale silnik to dźwignia od niego oprze się o tą śrubkę. A jak wyłączę to oddala się od niej. I powiedzcie mi coś o tym czujniku co pisałem bo nie mam pojęcia co to jest.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 gru 2007, 10:39

davidpolska pisze: A teraz w ogóle nie pracuje tylko jak zapale silnik to dźwignia od niego oprze się o tą śrubkę. A jak wyłączę to oddala się od niej.
I tutaj jest własnie problem, po odpaleniu na zimnym silniku powinnien ten siłownik oprzec sie o śrubke i poodnieść obroty ale przy 60 stopniach powinien sie wyłaczyc i zejśc na wolne obroty( powinna sie oprzec dźwignia przepustnicy o śrubke ze sprężynka i nia sie reguluje obroty). Wydaje mi sie że masz uszkodzony czujnik temp wyłaczający ten siłownik( jest on na króćcu idącym do chłodnicy ale nie pamietam czy dolny czy górny czujnik)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 12 gru 2007, 18:51

OK wielkie dzięki za odpowiedź. Co fachowiec to fachowiec. U mnie non stop siłownik jest oparty o tą śrubkę. Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Co do czujnika to chyba ten u góry bo wymieniałem czujnik temperatury i odkręcałem go od dołu, taki na 2 piny. Ale jak zdjąłem przewody na tym czujniku u góry przy włączonym zapłonie to coś tykało pod skrzynką z bezpiecznikami.

[ Dodano: 2008-04-25, 09:21 ]
A ajk sprawdzić ten czujnik u góry. Bo teraz ten siłownik najblizej lampy mi wogóle ni pracuje non stop w jednej pozycji.

[ Dodano: 2011-06-12, 09:17 ]
WOJTEK26 pisze:Po pierwsze wyreguluj wolne obroty na rozgrzanym silniku, jeżeli masz troszke wyzsze obroty to nic sie nie stanie. Ta druga srubka służy do regulacji przyspieszonego biegu jałowego, jeżeli silnik jest chłodny po uruchomieniu elektrozawór powinien zadziałac i przepona powinna podnieść wolne obroty( dźwignia powinna oprzeć sie o tą drugą śrubke), najlepiej ściągnij z Centum książke Sam Naprawiam i tam bedziesz miał dokładnie pokazane i opisane.
a co jest jak przepona nie podnosi tych wolnych obrotów; i to mnie nurtuje już z 4 lata i nikt nie wie dlaczego elektrozawór nie działa non stop jest w jednej pozycji; a napięcie do niego dochodzi bo sprawdzałem miernikiem ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl