Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Odpala dopiero po kilku próbach.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
danrudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:31

[B4 2.0 ABK] Odpala dopiero po kilku próbach.

Post autor: danrudy » 13 lut 2010, 17:35

Witam wszystkich.
Proszę o pomoc w sprawie mojego super wozidła....
Problem zaczął się jeszcze przed mrozami.
Samochód odpala dopiero po kilku próbach, nigdy za pierwszym razem, po przekręceniu stacyjki słychać cyknięcie przekaźników, wszystkie kontrolki w normie.... przekręcam zapłon, rozrusznik kręci bez najmniejszego problemu. Może tak kręcić kilka sekund do póki oczywiście go nie wyłączę, wiem kiedy przestać....
Za drugim razem jak poczekam kilka sekund przed kolejną próbą czasem odpala na dotyk, a czasem dopiero trzecia próba kończy się powodzeniem. Czasami mocno szarpnie silnikiem zaraz po odpaleniu.

Akumulator jest ok, rozrusznik kręci, pompa paliwa w baku była wymieniana i na pewno działa.
Nic nie przychodzi mi do głowy, byłem u mechanika jakiegos ale nie mam chwilowo czasu i możliwości żeby zostawić auto na cały dzień, powiedział, że musiałby to usłyszeć ale problem w tym, że jak już raz zapali to później pali na dotyk za każdym razem.

Chciałbym wiedzieć co jest przyczyną tego stanu rzeczy, wiem, że na pewno coś jest nie tak, sam raczej nie będę w stanie usunąć tej usterki ale nie chciałbym paść ofiarą jakiegoś mechaniora zdzierusa jakich dziś w świecie pełno.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich AUDImaniaków.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 13 lut 2010, 17:55

Kolego sprawdź wtryskiwacz rozruchowy, czy podaje paliwo przy odpalaniu.

Awatar użytkownika
danrudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:31

Post autor: danrudy » 13 lut 2010, 17:58

A w jaki sposób moge to sprawdzić? Mam na myśli metody "domowe".... :roll:

[ Dodano: 2010-02-13, 18:02 ]
Zapomniałem dopisać, że czasami mam wrażenie, że śmierdzi benzyną spod auta....
Wzrosło też spalanie, w stosunku do okresu jesiennego o 1,5 , 2 litry na setkę, jest zima więc raczej to spalanie spowodowane jest przez warunki atmosferyczne.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 13 lut 2010, 18:08

Wiesz w którym miejscu sie on znajduje? Przykręcony jest na dwie śrubki w kolektorze dolotowym wchodzi do niego niebieska kostka dwu pinowa odkręć go i zobacz czy podaje paliwo przy rozruchu(potrzebna jedna osoba do kręcenia rozrusznikiem).

Awatar użytkownika
danrudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:31

Post autor: danrudy » 13 lut 2010, 18:15

Jutro rano sprawdzę, i oczywiście dam znać jaki jest rezultat...
Z forum dowiedziałem się też, że mam niesprawny termostat albo czujnik temperatury na zegar ale to raczej nie ma ze sobą nic wspólnego, podczas jazdy temperatura dochodzi tylko do 70, w korku 90 i ani stopnia wiecej. Wentylator włącza się właśnie przy 90 więc albo albo... Z tego co wyczytałem powinien się włączyć przy ok 100.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 13 lut 2010, 18:20

Nie pierwsze załączenie 95 stopni powyżej drugi bieg...jeśli nie odpalisz wykręć świece i zobaczysz czy jest mokra czy sucha jeśli mokra to coś masz z iskrą może świece, kable, cewka.... a niebieski czujnik swoją drogą silnik totalnie wariuje miałem to już właśnie czekam na vag-a żeby ja podpiąć bo zakupiłem na allegro... bo jeszcze ja coś boli...

adi74

Post autor: adi74 » 13 lut 2010, 18:33

danrudy, zanim wyciągniesz wtryskiwacz rozruchowy sprawdz czy przewody które dochodzą do wtryskiwacza nie są urwane (częsta przyczyna ciężkiego palenia) :-/

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 lut 2010, 18:46

ja podejrzewam wtrykiwacz rozruchowy poniewaz sam to czasami miewam jest tak ze potrafi wlasnie robic to samo co u kolegi wyzej ze za 2 lub 3 lapie ale miewam to nie zawsze raz na jakis czas

Awatar użytkownika
danrudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:31

Post autor: danrudy » 13 lut 2010, 19:54

Brzmi poważnie ten wtryskiwacz rozruchowy.... :-/ To się całe wymienia czy jak???
W poniedziałek jestem umówiony z kolegą mechanikiem, zobaczymy razem co i jak bo jutro nie muszę nigdzie jechać. Poza tym znowu ten śnieg....
mam nadzieję, że nie walnie po kieszeni ta impreza....

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 lut 2010, 20:06

Tak jak pisze adi74, zanim odwiedzisz magika sprawdź przewody idące do kostki wtryskiwacza. :roll:

Awatar użytkownika
danrudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:31

Post autor: danrudy » 13 lut 2010, 21:33

Zajrzę więc jutro czy kabelki się nie odpięły, w sumie to nie są na wierzchu więc niewykluczone, odśnieżanie się zawsze przyda, ale na pewno nie będę na tym mrozie nic odkręcał, odświerzyłem starą znajomość z kumplem więc wykorzystam go za free... no chyba, że mnie po tylu latach skasuje jak za dwóch..... :shock: Dziękuję za rady....
Trochę ta moja bryka zaniedbana ale cóż, tak to już bywa, w robocie od rana do wieczora, a w weekendy siedzę przed kompem.... Jeszcze ta zima. A tu moja niunia pod chmurką 24/7/365, i tak od 92 roku na dworze :cry:

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 13 lut 2010, 22:17

Przyczyną zlego odpalania może byc regulator ciśnienia paliwa bynajmniej u mnie była to usterka. Wczesniej musiałęm chechłac zeby odpalic a moja malenka zalewala sie i nie mogła paliwka przepalic czy chodziła na benz czy na gazie po wymianie regulatora cisnienia w ktorym membranka przepuszczła paliwko pali na dotyk. Pozdrawiam AAA jakby była ta przyczyna zalecam kupic oryginalny regulator BoScha za ok 300 zł podróbki szybko siadają.

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 14 lut 2010, 00:09

Kolego zamiennik kosztuje 80 zl, wiec nawet jak wymienisz go 3 razy to i tak jestes 60 pln do przodu :P A nie zauwazylem zeby jakos szybko siadał, jezdzil az sprzedalem autko! :) Tyle, ze ciezko dostac zamiennik! :/
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:45 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 14 lut 2010, 01:34

danrudy pisze:podczas jazdy temperatura dochodzi tylko do 70, w korku 90 i ani stopnia wiecej. Wentylator włącza się właśnie przy 90 więc albo albo... Z tego co wyczytałem powinien się włączyć przy ok 100.
przepraszam, że zbaczam z tematu, ale powiem, że u mnie jest identycznie, tylko wiatraki startują przy 92-94 stopniach, a w czasie jazdy spada. Sprawdziłem, że termostat jest ok, więc ja u siebie na razie zostawiam, tym bardziej, że czyściłem styki w liczniku i czujnik zmieniałem

Awatar użytkownika
danrudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:31

Post autor: danrudy » 14 lut 2010, 08:42

Właśnie mam takie wrażenie jakby był zalewany a nie suchy więc sam obstawiam regulator właśnie.
ltrs, w sprawie tej temperatury to może się nie rozpisujmy w tym temacie ale mnie też to nie daje spokoju, teściu w mercu ma temp pracy 75, 80, wiatraki włączają się przy 95.... W starym Fordzie nie miałem tego problemu bo wskażnik był tylko Cold/Hot, tutaj ta typowo niemiecka precyzja w postaci m.in. super dokładnej temp. płynu może powodować nieporozumienia.... Sam się zastanawiam czy ten mój termostat jest walnięty czy może czyjnik temp na króćcu jest jakiś nie ori i wskazuje dziwne wartości :roll:
tak czy inaczej dowiem się jak ma być! Awarię termostatu podejrzewam ze wzgledu długiego rozgrzewania się, jeżdże po mieście i czasem nawet 20 minut nie starcza do nagrzania go do 70-ki.

[ Dodano: 2010-02-14, 19:02 ]
Jak pisałem wcześniej sprawdziłem kabelki i wszystko ok, problem występuje nadal.
Mam znajomego, który miał identyczny silnik jak ja niestety skasował swoja bryczkę, co się dało wyciągnął, reszta na szrot, ale na szrot poszło niewiele.... szcęśliwie dla mnie ma cały silnik i osprzęt, i tutaj pytanie?
Gdzie jest ten regulator ciśnienia i czy jako laik, mechanik rowerowy :roll: , jestem w stanie sam go wymienić.... ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl