Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG]odpalanie na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wiprom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2008, 14:11

[2.0 ABT LPG]odpalanie na zimnym silniku

Post autor: wiprom » 14 gru 2008, 19:12

witam mój problem polega na odpaleniu silnika gdy jest zimny na benzynę nie ma mowy odpalam go na gaz ale muszę trochę pokręcić rozrusznikiem. gdy silnik jest nagrzany odpali na benzynę w czasie jazdy auto sprawuje się bardzo dobrze idzie płynnie i ma przyspieszenie
wymienione są świece,przewody,kopułka i palec wczoraj wymieniłem czujnik temperatury niebieski i to nie pomogło i tak na zimnym silniku nie odpala może ktoś wie co to za przyczyna i mógłby pomóc za co z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 23:44 przez wiprom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 14 gru 2008, 19:25

A jak ci odpala na ciepłym ???

wiprom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2008, 14:11

Post autor: wiprom » 14 gru 2008, 21:31

na ciepłym odpala bez żadnego problemu na benzynie i na gazie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 gru 2008, 09:49

Sprawdź ustawienie zapłonu.

wiprom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2008, 14:11

Post autor: wiprom » 16 gru 2008, 14:35

na odpalony silniku gdy zdejmę pokrywę z filtra paliwa motor gaśnie gdy chodzi na gazie a gdy na benzynie pracuje normalnie czy to tak ma być i dlaczego tak się dzieje
druga sprawa co do zapalania wczoraj odłączyłem plusową klamrę na noc i dzisiaj rano po jej przykręceniu silnik odpalił za pierwszym podejściem czy to mogła być ta przyczyna nie odpalania na benzynę zimnego silnika pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 16 gru 2008, 20:19

wiprom pisze:druga sprawa co do zapalania wczoraj odłączyłem plusową klamrę na noc i dzisiaj rano po jej przykręceniu silnik odpalił za pierwszym podejściem czy to mogła być ta przyczyna nie odpalania na benzynę zimnego silnika pozdrawiam wszystkich
tzn jaka przyczyna ? zalozona na noc klema + ??samochod powinien zapalac normalnie bez wzgledu na to czy przed odpaleniem zdejmie mu sie i zalozy ponownie klemy czy nie...a sproboj dzis nie zdejmowac klemy i rano odpalic...zobacz czy zaskoczy za pierwszym razem :)

wiprom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2008, 14:11

Post autor: wiprom » 17 gru 2008, 17:24

Witam dzisiaj odpalił bez zdejmowania klemy ale pojechałem 20 km. i postał okoł0 3 godz.i już nie odpalił na benzynie dopiero na gazie byłem u mechanika i w piątek wymieni filtr paliwa i zobaczymy co będzie się dalej działo
pozdrawiam

Szymon_Zy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 gru 2008, 22:25

Post autor: Szymon_Zy » 17 gru 2008, 20:49

Mnie w identycznej sytuacji pomogla wymiana niebieskiego czujnika.

wiprom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2008, 14:11

Post autor: wiprom » 17 gru 2008, 21:42

Ja już wymieniłem i nic z tego nie wyszło dzisiaj nawet na ciepłym silniku nie odpalił na benzynie :!:

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 17 gru 2008, 21:55

Też mam podobny problem czasem pali na dotyk czasem nie chce palić czy to na zimnym czy na ciepłym. Wymienione świece, palec, kopułka w sumie pół silnika i nic, jedyne co nie ruszane to moduł wtryskowy. VAG pokazuje mi błąd 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent i wydaje mi się że tu jest problem.
Podłącz się pod VAG-a i zobacz co wykaże. Szykuje się do wymiany tego czujnika tylko jest problem z dostępnością, jednak zanim to zrobię muszę sprawdzić niebieski czujnik.

ant

Post autor: ant » 18 gru 2008, 12:52

czy rozwiązał ktoś ten problem ?? Bo u mnie dzieje się mniej więcej identycznie, gdy ciepły to na LPG i Pb bez problemu zapala ,natomiast jak zimny to dużo lepiej na LPG. wymienione świece, kale, czujnik temp. pomyślałem że mogło by pomóc czyszczenie krokowca, czy to może pomóc ?? proszę o odp. pozdrawiam

P.S. 80 b3 2,0 [3a] 90r. Pb+LPG ;)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2008, 13:17

wiprom pisze:Witam dzisiaj odpalił bez zdejmowania klemy ale pojechałem 20 km. i postał okoł0 3 godz.i już nie odpalił na benzynie dopiero na gazie byłem u mechanika i w piątek wymieni filtr paliwa i zobaczymy co będzie się dalej działo
pozdrawiam
Skoro masz ABt i LPG to masz źle ustawiona emulacje sondy przez co zmienia sie mapa wtrysku i zapłonu i stąd problemy na PB. Pojedź do gaziazy żeby ustawili w centalce od LPG zwarcie do masy po przełaczeniu na LPG pod warunkiem ze masz II generacje LPG. Po odłączeniu klemy zrobiłes reset ustawien i ECU kozystało z zapisanych nastawów podstawowych i dlatego odpalił ale potem nalezało zrobic adaptacje na PB.

krimor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2008, 14:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: krimor » 21 gru 2008, 14:49

witam Wszystkich. u mnie jest to samo co u większości Na początku, rano nie chce odpalić próbuje już od trzech dni i nic... :-( Wymieniłem filtr gazu filtr paliwa, czujnik szary niebieskiego nie ruszałem. Paliwa podaje bardzo dużo bo są mokre suszyłem je i wkręcałem i nic... Dałem nowe świece i też nic... Wcześniej kręcił też słabo ale odpaliłem Teraz nic Bardzo proszę pomóżcie.....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 gru 2008, 17:00

krimor pisze:czujnik szary niebieskiego nie ruszałem.
No i tu może być problem bo szary czujnik nie ma wpływu na pracę silnika. On tylko podaje info na wskaźnik temp. Za pracę silnika odpowiedzialny jest czujnik niebieski, dwupinowy. Ale oprócz czujnika do sprawdzenia sonda lambda i regulator ciśnienia paliwa (sprawdź ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu). Jednak przede wszystkim sprawdź jak masz ustawioną emulację sondy podczas pracy na LPG. Trzeba ustawić na "odłączona" lub "masa", w przeciwnym razie zła lub brak emulacji sondy kiedy silnik pracuje na LPG powoduje "rozjechanie" mapy wtrysku i silnik jest zalewany paliwem (zwłaszcza na zimno). Żeby się przekonać czy problem wynika z powodu zmodyfikowanej mapy wystarczy zrobić reset ECU (odpiąć aku na kilka minut kiedy silnik jest zimny) i po podpięciu odpalić silnik. Jeśli teraz silnik zaskoczy bez problemów to oznacza, że była rozjechana mapa. Albo z powodu emulacji (brak złe ustawienie) albo z powodu padniętej sondy lambda. A na przyszłość zanim zadasz pytanie to użyj szukajki. Na wiele tematów można już książkę pisać na podstawie postów z forum, a na temat problemów z odpalaniem ABT z gazem, nawet kilka :-P

krimor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2008, 14:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: krimor » 21 gru 2008, 20:57

witam No i odpalił tyle że na zapych Ciężko miał , ale odpalił potem trochę szarpał kręcił i na LPG i Bp. Tylko dziwne było to że chociaż silnik rozgrzany to po prostu strzelał jak by z tłumika Czy to kopułka może palec??? a Swoją drogą ciężko poruszać się w tej "szukajce" Jest tego tyle że faktycznie książkę nie jedną by napisał.... Radzisz zakupić palec i kopułę ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl