Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Odpowietrzenie ukł. chłodzenia, rośnie płyn

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 20 cze 2007, 19:41

Skoro mi nie wierzysz, to znalazłem w książce małą uwagę:
Uwaga: Przy gorącym silniku, przed otwarciem korka wlewowego, nałożyć grubą szmatę, by się ochronić przed oparzeniem gorącą cieczą lub parą. Korek wlewowy zdejmować tylko przy temperaturze cieczy poniżej +90st C
H.R.Etzold

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 20 cze 2007, 20:04

Nie o to mi chodzi... Poprostu wiadomo że trzeba uważać żeby się nie oparzyć. Jak powoli będziesz odkręcał to Ci tylko "syknie"...
A i jeszcze coś co ja zrobiłem a trzeba przy tym uważać. Autko chodziło na wolnych obrotach przy otwartym korku. Jak wyłączyłem silnik to mi wyrzuciło płyn. Ojciec rękę sobie poparzył bo zatkał otwór dłonią.... :-P

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 20 cze 2007, 20:39

Bo pompa przestała chodzić i nie było obiegu.

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 21 cze 2007, 09:17

Hej,

jeśli Ci:
- nie puchna przewody
- nie zapowietrza się
- nie masz płynu w olej
- nie masz plam oleju w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym)
- nie masz plam benzyny w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym)
- na zapalonym silniku (chłodnym żeby sie nie oparzyć) odkręcasz korek i nie widać bombelków ani nie czuć zapachu spalin
- nie dymi na biało

to nie masz sie co przejmować. W układzie chłodzenia przy 90 stopniach sa ponad 2 atm więc normalka że wywala. Jeśli masz sprawny korek to napewno nic nie będzie się działo. Głupia sprawa alekorek to jest bardzo ważna rzecz w układzie chłodzenia. Mi się gotował, zapowietrzał, wyrzucał płyn a to wszystko przez korek.

Pozdro...
Wiktor

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 21 cze 2007, 14:12

mi na tym grubym wezu cyba poszlo plutno i sie robi balon czy to normale waz i tak wymienie

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 21 cze 2007, 14:39

Normalne, jeśli pękła osnowa.
Wymień węża i będzie po sprawie.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 08 paź 2007, 19:07

Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Wybaczcie, że głupie pytanie
Panowie mówicie o plastikowym koreczku (do odpowietrzania), Na ilustracji z książce wygląda to jak taki koreczek.

U mnie jest w tym miejscu gumowe kółko. Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki, jednak za nim to zrobię chciałem się upewnić - czy to aby na pewno też jest korek? Nie chcę nic zepsuć :/


======

Przy okazji: korek spustu w chłodnicy (rocznik 93) jest to też jakieś pokrętełko, czy na klucz/imbus?

Z góry dzięki :-)

punk

Post autor: punk » 08 paź 2007, 19:34

msr123 pisze: Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki
U mnie co prawda w ABK było plastikowe (moletowane) kółko, z nacięciem pod wkrętak. Próbowałem to odkkręcić delikatnie, ale się nie udało. Zaczęła się obracać nakrętka zalana w gumie węża... Radzę Ci kup taki wąż (koszt chyba 35 zł) i wymień.

[ Dodano: 2007-10-08, 19:38 ]
Na temat spust płynu z chłodnicy - w dziale downland jest scan książki do napraw AUDI. Tam jest wszystko na ten temat.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 paź 2007, 19:39

msr123 pisze: Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki, jednak za nim to zrobię chciałem się upewnić - czy to aby na pewno też jest korek?
Tak jest to korek ale nie radzę tego kombinerkami traktować bo zrobisz tak jak ja czyli ukręcisz i nawet nie poczujesz bo jest taki delikatny i później będziesz miał problem. Co do korka spustu w chłodnicy to nic takiego nie wyczaiłem.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 08 paź 2007, 20:00

msr123 pisze:U mnie jest w tym miejscu gumowe kółko.
To lepiej tego nie ruszaj. Już widziałem takie węże, w których zamiast plastikowego koreczka wkręcanego, było właśnie takie gumowe kółeczko. Wyglądało to jakby była to jakaś zaślepka na wężu.
Ja u siebie mam koreczek plastikowy. Niech się wypowiedzą Ci co mają tak jak Ty.
Żebyś nie narobił większej biedy tymi kombinerkami.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 paź 2007, 20:51

U mnie też BYŁ taki zakrętkoreczek ale się ukręcił. Wydłubałem resztki ze środka i wstawiłem śrubę M6 z szerokim okrągłym płaskim łbem. Szerokość łba jest na tyle duża, że szczelnie wypełnia gniazdo usuniętej nakrętki i na tyle mała, że wchodzi w to gniazdo bez zbędnej męki. Od góry podkładka szerokokołnierzowa i nakrętka M6. Całość bardzo ładnie przylega do gumowego kołnierza na wężu i po delikatnym dokręceniu nakrętki idealnie zamyka odpowietrzenie. W razie potrzeby odkręcam nakrętkę i delikatnie przekrzywiam łeb śruby i już.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 08 paź 2007, 21:27

Obok tego gumowego korka jest także taka mini nakręteczka... malutka - może to to jest te odpowietrzenie?

Panowie, gdyby nie udało mi się odkręcić odpowietrzenia, jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?

Dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 paź 2007, 08:00

Msr123, Proponuję zakupić ten wąż i wtedy spokojnie możesz zobaczyć czy uda Ci się to jakoś poprawić, czy rozsypie się na amen. Kiedyś ten wąż było ciężko dostać i był bardzo drogi, ale teraz zdaje się nie ma z tym większego problemu.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 09 paź 2007, 17:01

Danek, wylałem około 3 litrów i zalałem koncentrat. W sklepie - tym przy starym dworcu PKS, facet stwierdził, że bez sensu jest próbować odpowietrzyć, bo to właśnie może pęknąć, a układ sam się odpowietrzy jak się nagrzeje, przy wyższych obrotach.

Pozdrawiam i kłaniam się w pas :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 paź 2007, 18:29

msr123 pisze:a układ sam się odpowietrzy jak się nagrzeje, przy wyższych obrotach
Teoretycznie tak powinno być, tylko jak masz dużo powietrza w układzie, to zanim się odpowietrzy korkiem (warunek to 100% sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego) to może Ci wywalić sporo płynu. A'propos korka
vikus pisze:W układzie chłodzenia przy 90 stopniach sa ponad 2 atm więc normalka że wywala
Tam jest do 1,3 Bara, a nie 2,0. Jakby było 2 bary to bardzo szybko coś by puściło, jak nie wąż to kruciec itp. Dlatego też korek jest taki ważny bo zaworki w nim umieszczone mają się otwierać przy ciśnieniu powyżej 1,3 bara (nadciśnieniowy) i poniżej 0,8 bara (podciśnieniowy). Jak korek będzie zatkany to odpowietrzanie będzie bardzo długo trwało, a jak przycięty na otwartym zaworku to nie będzie trzymał ciśnienia i wywalał płyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga