H.R.EtzoldUwaga: Przy gorącym silniku, przed otwarciem korka wlewowego, nałożyć grubą szmatę, by się ochronić przed oparzeniem gorącą cieczą lub parą. Korek wlewowy zdejmować tylko przy temperaturze cieczy poniżej +90st C
[80 B4 2.0 ABT] Odpowietrzenie ukł. chłodzenia, rośnie płyn
Nie o to mi chodzi... Poprostu wiadomo że trzeba uważać żeby się nie oparzyć. Jak powoli będziesz odkręcał to Ci tylko "syknie"...
A i jeszcze coś co ja zrobiłem a trzeba przy tym uważać. Autko chodziło na wolnych obrotach przy otwartym korku. Jak wyłączyłem silnik to mi wyrzuciło płyn. Ojciec rękę sobie poparzył bo zatkał otwór dłonią....
A i jeszcze coś co ja zrobiłem a trzeba przy tym uważać. Autko chodziło na wolnych obrotach przy otwartym korku. Jak wyłączyłem silnik to mi wyrzuciło płyn. Ojciec rękę sobie poparzył bo zatkał otwór dłonią....
Hej,
jeśli Ci:
- nie puchna przewody
- nie zapowietrza się
- nie masz płynu w olej
- nie masz plam oleju w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym)
- nie masz plam benzyny w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym)
- na zapalonym silniku (chłodnym żeby sie nie oparzyć) odkręcasz korek i nie widać bombelków ani nie czuć zapachu spalin
- nie dymi na biało
to nie masz sie co przejmować. W układzie chłodzenia przy 90 stopniach sa ponad 2 atm więc normalka że wywala. Jeśli masz sprawny korek to napewno nic nie będzie się działo. Głupia sprawa alekorek to jest bardzo ważna rzecz w układzie chłodzenia. Mi się gotował, zapowietrzał, wyrzucał płyn a to wszystko przez korek.
Pozdro...
Wiktor
jeśli Ci:
- nie puchna przewody
- nie zapowietrza się
- nie masz płynu w olej
- nie masz plam oleju w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym)
- nie masz plam benzyny w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym)
- na zapalonym silniku (chłodnym żeby sie nie oparzyć) odkręcasz korek i nie widać bombelków ani nie czuć zapachu spalin
- nie dymi na biało
to nie masz sie co przejmować. W układzie chłodzenia przy 90 stopniach sa ponad 2 atm więc normalka że wywala. Jeśli masz sprawny korek to napewno nic nie będzie się działo. Głupia sprawa alekorek to jest bardzo ważna rzecz w układzie chłodzenia. Mi się gotował, zapowietrzał, wyrzucał płyn a to wszystko przez korek.
Pozdro...
Wiktor
Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Wybaczcie, że głupie pytanie
Panowie mówicie o plastikowym koreczku (do odpowietrzania), Na ilustracji z książce wygląda to jak taki koreczek.
U mnie jest w tym miejscu gumowe kółko. Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki, jednak za nim to zrobię chciałem się upewnić - czy to aby na pewno też jest korek? Nie chcę nic zepsuć
======
Przy okazji: korek spustu w chłodnicy (rocznik 93) jest to też jakieś pokrętełko, czy na klucz/imbus?
Z góry dzięki
Wybaczcie, że głupie pytanie
Panowie mówicie o plastikowym koreczku (do odpowietrzania), Na ilustracji z książce wygląda to jak taki koreczek.
U mnie jest w tym miejscu gumowe kółko. Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki, jednak za nim to zrobię chciałem się upewnić - czy to aby na pewno też jest korek? Nie chcę nic zepsuć
======
Przy okazji: korek spustu w chłodnicy (rocznik 93) jest to też jakieś pokrętełko, czy na klucz/imbus?
Z góry dzięki
U mnie co prawda w ABK było plastikowe (moletowane) kółko, z nacięciem pod wkrętak. Próbowałem to odkkręcić delikatnie, ale się nie udało. Zaczęła się obracać nakrętka zalana w gumie węża... Radzę Ci kup taki wąż (koszt chyba 35 zł) i wymień.msr123 pisze: Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki
[ Dodano: 2007-10-08, 19:38 ]
Na temat spust płynu z chłodnicy - w dziale downland jest scan książki do napraw AUDI. Tam jest wszystko na ten temat.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak jest to korek ale nie radzę tego kombinerkami traktować bo zrobisz tak jak ja czyli ukręcisz i nawet nie poczujesz bo jest taki delikatny i później będziesz miał problem. Co do korka spustu w chłodnicy to nic takiego nie wyczaiłem.msr123 pisze: Ręką nie daję rady tego odkręcić-trzeba będzie wziąć kombinerki, jednak za nim to zrobię chciałem się upewnić - czy to aby na pewno też jest korek?
To lepiej tego nie ruszaj. Już widziałem takie węże, w których zamiast plastikowego koreczka wkręcanego, było właśnie takie gumowe kółeczko. Wyglądało to jakby była to jakaś zaślepka na wężu.msr123 pisze:U mnie jest w tym miejscu gumowe kółko.
Ja u siebie mam koreczek plastikowy. Niech się wypowiedzą Ci co mają tak jak Ty.
Żebyś nie narobił większej biedy tymi kombinerkami.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
U mnie też BYŁ taki zakrętkoreczek ale się ukręcił. Wydłubałem resztki ze środka i wstawiłem śrubę M6 z szerokim okrągłym płaskim łbem. Szerokość łba jest na tyle duża, że szczelnie wypełnia gniazdo usuniętej nakrętki i na tyle mała, że wchodzi w to gniazdo bez zbędnej męki. Od góry podkładka szerokokołnierzowa i nakrętka M6. Całość bardzo ładnie przylega do gumowego kołnierza na wężu i po delikatnym dokręceniu nakrętki idealnie zamyka odpowietrzenie. W razie potrzeby odkręcam nakrętkę i delikatnie przekrzywiam łeb śruby i już.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Teoretycznie tak powinno być, tylko jak masz dużo powietrza w układzie, to zanim się odpowietrzy korkiem (warunek to 100% sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego) to może Ci wywalić sporo płynu. A'propos korkamsr123 pisze:a układ sam się odpowietrzy jak się nagrzeje, przy wyższych obrotach
Tam jest do 1,3 Bara, a nie 2,0. Jakby było 2 bary to bardzo szybko coś by puściło, jak nie wąż to kruciec itp. Dlatego też korek jest taki ważny bo zaworki w nim umieszczone mają się otwierać przy ciśnieniu powyżej 1,3 bara (nadciśnieniowy) i poniżej 0,8 bara (podciśnieniowy). Jak korek będzie zatkany to odpowietrzanie będzie bardzo długo trwało, a jak przycięty na otwartym zaworku to nie będzie trzymał ciśnienia i wywalał płyn.vikus pisze:W układzie chłodzenia przy 90 stopniach sa ponad 2 atm więc normalka że wywala