Witam, jak pisałem w przy witalnym temacie na forum jestem już jakiś czas natomiast dziś postanowiłem się ujawnić i oficjalnie dołączyć do grona forum.
Temat zapisałem z przecinkami, gdyż mam z tymi rzeczami problem, a nie ma co kryć jestem laikiem, głównym pytaniem jest olej dlatego jest dałem do działu "Silniki benzynowe i LPG" kolejne są pośrednimi a bezsensu jest zakładać 100 tematów na forum, porządek musi być, a konkretnej odpowiedzi nie znalazłem, jeśli jest przepraszam za ten temat. A oto w czym tkwi problem:
1. Olej. Wymieniałem w okolicach sierpnia przy przebiegu ok 286k km na mineralny castrol 15W 40. Ubytki były małe na początku, na jakiś czas zaprzestałem kontroli. Dziś podnoszę bagnet po całej nocy stania i z widoku po wymianie (stan ok 3/4 miedzy dwoma kreskami) dziś był ok 1-2mm ponad kreskę minimalną. Przewertowałem forum i doszedłem do wniosku, że to w miarę normalne do tego jestem posiadaczem książki p. Korpa i w niej maksymalne spalanie to 1,5l na 1000 km. A chciałbym się upewnić. Jeśli obszar między kreskami to zawsze 1l czy to znaczy że z 3/4 na 2mm ponad dolną mogę powiedzieć, że audi spaliła mi ok. 0.5-0.6l na 3 000km? Gdyż teraz licznik wskazuje 289k km, o 3 000km więcej niż podczas wymiany.
2. Obroty. Chodzi mi o to, ze czasami po odpaleniu wynoszą 900-1k/min, a czasami 1,2k/min. czasami również jadać czy t na benzynie czy LPG gdy wrzucę na "luz" nie spadają one do tych 900-1k tylko pozostają na 1,2k. Czy to jest normalne?
3. Temperatura. Więc tak. Jak np. stoi w garażu i chciałem go podgrzać by sprawdzić grzanie było ok, po gazowaniu nabrał 90*, leciało ciepłe powietrze, wentylator włączył się prawidłowo. Ale np podczas jazdy dopiero po kilkunastu km nabiera lekko ponad 50*, powietrze jest mało ciepłe. Czasami w korkach łapie 90* ale zaraz po jeździe traci znów na 50* ... z logicznego punktu widzenia coś jest nie tak, i tu pytanie..czujnik? termostat? Pomóżcie.