[b3 PP] Olej silnikowy
[b3 PP] Olej silnikowy
Witam, mam pytanie odnośnie doboru właściwego oleju do mojego silniczka. Posiadam benzyniaka 1.6 PP z katalizatorem, ma przejechane nieco ponad 160tys. Na dolewkę dawałem olej półsyntetyczny i na razie wszystko jest ok. Silnik na 1000km bierze około 0,2 do 0,4l. Czy olej Castrol Magnatec 10w/40 byłby odpowiedni? Czy mineralny lepszy? Jaki filtr polecacie bo obecnie mam założony BOSCH. Z góry dziękuję za rady!
koledzy odgrzeję troszkę temat. Mam na liczniku 272km i obecnie ganiam na oleju CASTROL GTX 15W-40 ale pasowało by już zmienić olej i nie wiem czy nie przejść na półsyntetyk :?: co o tym sądzicie :?: I ewentualnie jaki olej byście polecali :?: Dodam że troszkę lubi wyrzucić oleju jakieś 0,3-0,5L na 1000km
Podłącze się pod temat jako, że również mam problem z olejem. Otóż wymieniłem ostatnio olej tak z własnej głupoty i dla testów zalałem go minerałem Kagera. Problem jest taki, że zawory nie potrafią się na zimnym silniku uspokoić. Cykanie trwa z 2 minuty. Wcześniej również na zimnym stukały ale z 3 sekundy. Poprzedni olej to Castrol High Milage. Na liczniku 486tyś. Co proponujecie zrobić? Na co zmienić, żeby trochę je uspokoić?
Powiem Ci, że teraz sam nie potrafię tego pojąć Przynajmniej sobie tym Kagerem silnik trochę przeczyszczę, (jakoś trzeba się wytłumaczyć z tak głupiej decyzji) bo jutro zmieniam na Castrola.Żelu pisze:Nie potrafię pojąć co Tobą w tym momencie kierowało by taki olej jak Castrol HM zmieniać na coś takiego olejopodobnego
mayaha, ja jeżdżę na mineralnym Shell helix high milage 15w-50 i nie słychać cykania szklanek na zimnym silniku, nawet przy niskich temperaturach, a olej zmieniam co 7 tys. km. Poprzedni właściciel też jeździł na tym oleju. Ten olej ma wyższą lepkość i niższą podatność na spalanie, więc warto spróbować. Może trochę Ci się silnik uspokoi.
wyższa lepkość wiąże się z niższą podatnością na spalanie oleju w wyższych temperaturach więc możesz spróbować.ysiul pisze:czyli polecasz przejść na 15w-50 czy zostać na 15w-40. Bo wspominałeś coś o tym żea po ostatniej analizie spalin dowiedziałem się że jest troszki oleju w spalinachgrze pisze:niższą podatność na spalanie
U siebie po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy nie zauważyłem żadnego zużycia oleju. od wymiany do wymiany poziom się praktycznie nie zmienia. wcześniej potrafił spalić nawet 0,5L oleju na 1000 km ale wymiana uszczelniaczy zaworów rozwiązała problem.