Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RU]paląca sie kontrolka oleju i stukanie w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WIELBICIEL AUDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 08 lip 2010, 11:53
Lokalizacja: okolice siedlec

[B3 RU]paląca sie kontrolka oleju i stukanie w silniku

Post autor: WIELBICIEL AUDI » 12 lip 2010, 21:05

witam wszystkich. mam audi 80 b3 1.8. przy odpalaniu samochod chodzi jak silnik desla[klekocze] a kontrolka oleju jest zapalona. dopiero jak silnik uzyska temperature ok 90 stopni kontrolka gasnie a silnik pracuje normalnie. Moze ktoś wie co jest grane?

[ Dodano: 2010-07-12, 21:08 ]
chce dodać ze po zgaśniecu kontrolki ciśniena oleju silnik cichnie
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 09:38 przez WIELBICIEL AUDI, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 lip 2010, 21:15

WIELBICIEL AUDI pisze:chce dodać ze po zgaśniecu kontrolki ciśniena oleju silnik cichnie
do sprawdzenia czujnik ciśnienia oleju no i jaki masz stan oleju??wątpię że ponad kreskę :lol:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 12 lip 2010, 21:54

Pierwsze co to zmiana oleju...najprawdopodobniej jest na tyle gęsty że na zimno nie jest w stanie smarować i wypełnić popychaczy hydraulicznych. A kontrolka...niski stan oleju bądź też na tyle gęsty olej że czujnik głupieje i w momencie uzyskania wyższej temperatury zaczyna działać poprawnie gdyż olej się rozrzedza.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 12 lip 2010, 22:32

klekot może pochodzić z popychaczy hydraulicznych... widziałem taka sytuacje w której korbowód był na tyle zużyty że dawał podobne objawy (silnik 1.8RP w Passacie b3)
Brak wczesnej interwencji skończył się fatalnie dla jednostki... spróbuj zlokalizować źródło klekotu...(głowica czy blok)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 lip 2010, 22:35

Lukaszbroz pisze:klekot może pochodzić z popychaczy hydraulicznych
na zimnym zawsze będą klekotać :-P

WIELBICIEL AUDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 08 lip 2010, 11:53
Lokalizacja: okolice siedlec

Post autor: WIELBICIEL AUDI » 12 lip 2010, 23:25

mam połowe stanu. a leje olej MOBIL 1 15/40

[ Dodano: 2010-07-12, 23:35 ]
taki stan co opisałem powtarza sie często. jeśli chodzi o ewentualną zmiane oleju to na jaki?
powiedzcie w ktorym miejscu jest czujnik oleju bo ja jestem kompletnie zielony z mechaniki

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 13 lip 2010, 10:07

shellah pisze:
Lukaszbroz pisze:klekot może pochodzić z popychaczy hydraulicznych
na zimnym zawsze będą klekotać :-P
jak dobry silnik to popychacze klekocza góra kilka sekund, a nie aż do rozgrzania silnika (oleju)

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 13 lip 2010, 10:36

Witam tak jak pisał kolega Bloku olej do zmiany. Możesz się jeszcze pokuśić o jakiś środek do czyszczenia silnika. Czujnik oleju jeśli się nie mylę znajduje się przy filtrze oleju i jest to ten dolny. Swoją drogą sprawdził bym jeszcze kompresje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lip 2010, 11:54

Ja bym proponował sprawdzić manometrem ciśnienie oleju bo może to stukanie jest spowodowane zbyt niskim ciśnienie.
Ponoć przez niektóre filtry oleju może świecić się lampka ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 13 lip 2010, 17:55

aldi pisze:Ponoć przez niektóre filtry oleju może świecić się lampka ciśnienia oleju.
Nom, zwłaszcza jak się trochu przytka. Może się przytkał i jak olej jest cieplejszy/rzadszy to dopiero jest przepychany przez filtr z właściwym ciśnieniem potrzebnym do smarowania szklanek. Dawno był wymieniany filterek?

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 19 lip 2012, 14:15

Witam, z góry przepraszam za odkopanie tego tematu ale mam podobny problem. Nie zawsze, ale ostatnio dwa razy się już tak zdarzyło przy odpalaniu, z tą różnicą, że u mnie kontrolka gaśnie zaraz (~10s) po odpaleniu zimnego silnika, silnik gdy kontrolka świeci chodzi jak diesel. Nie wiem skąd wydobywa się ten "klekot", bo nie zdążyłem zobaczyć pod maskę. Za pierwszym razem oleju było mało. Myślałem, że to dlatego, ale oleju dolałem (10W40) żeby było trochę ponad połowę miarki i sytuacja się powtórzyła.
Wymienię filtr oleju i zobaczę co będzie.
Leo pisze:tragedia...
No, żebyś wiedział, dzięki za pomoc <ok>
Ostatnio zmieniony 19 lip 2012, 14:19 przez dawid91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 lip 2012, 14:16

tragedia...

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 19 lip 2012, 18:03

U mnie klekotały popychacze jak uruchamiałem silnik po kilkunastu godzinach.Klekotało tylko kilka sekund. Wymieniłem uszczelniacze zaworów i spokój. Teraz silnik praktycznie nie bierze oleju. U ciebie podejżewam za niskie ciśnienie spowodowane ogólnym zuzyciem silnika ; panewki , gniazda zaworów ,uszczelniacze ,pompa oleju....Be kapitalki długo nie pojeżdzisz....Spróbuj na początek wymienić filtr ,ale czarno to widzę....

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 20 lip 2012, 18:49

W sumie u mnie mogą klekotać te popychacze, ale świeciła Ci się wtedy kontrolka ciśnienia oleju? Bo gdyby to były panewki to chyba waliłoby też w czasie jazdy, pod obciążeniem?
Na razie wymienię filtr, bo nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał razem z olejem, jak nic nie pomoże to zmierzę ciśnienie oleju i kompresję. Mocy wielkiej ten samochód właśnie nie ma, dużo nim nie jezdziłem i nie wiem ile oleju bierze, ale uszczelniacze chyba do wymiany. LPG robi swoje.

Żeby wymienić sam filtr oleju trzeba spuścić olej czy da radę bez spuszczania? Nie uleci go więcej?

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 21 lip 2012, 22:26

Nie do ciebie pisałem dawid91. Mimo to ...pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem aby wymienić filtr bez wymiany oleju ...Jeąśli natomiast chodzi na wpływ LPG to też pierwszy raz słyszę o takiej teori,że gaz jakoś znacznie przyspiesza zużycie uszczelniaczy.....?! Twój wybór co zrobisz.Uszczelniacze padają ze starości,bo to przecież guma ,która twardnieje i się wuciera !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl