[B3 RU]paląca sie kontrolka oleju i stukanie w silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 lip 2010, 11:53
- Lokalizacja: okolice siedlec
[B3 RU]paląca sie kontrolka oleju i stukanie w silniku
witam wszystkich. mam audi 80 b3 1.8. przy odpalaniu samochod chodzi jak silnik desla[klekocze] a kontrolka oleju jest zapalona. dopiero jak silnik uzyska temperature ok 90 stopni kontrolka gasnie a silnik pracuje normalnie. Moze ktoś wie co jest grane?
[ Dodano: 2010-07-12, 21:08 ]
chce dodać ze po zgaśniecu kontrolki ciśniena oleju silnik cichnie
[ Dodano: 2010-07-12, 21:08 ]
chce dodać ze po zgaśniecu kontrolki ciśniena oleju silnik cichnie
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 09:38 przez WIELBICIEL AUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Pierwsze co to zmiana oleju...najprawdopodobniej jest na tyle gęsty że na zimno nie jest w stanie smarować i wypełnić popychaczy hydraulicznych. A kontrolka...niski stan oleju bądź też na tyle gęsty olej że czujnik głupieje i w momencie uzyskania wyższej temperatury zaczyna działać poprawnie gdyż olej się rozrzedza.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 lip 2010, 11:53
- Lokalizacja: okolice siedlec
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nom, zwłaszcza jak się trochu przytka. Może się przytkał i jak olej jest cieplejszy/rzadszy to dopiero jest przepychany przez filtr z właściwym ciśnieniem potrzebnym do smarowania szklanek. Dawno był wymieniany filterek?aldi pisze:Ponoć przez niektóre filtry oleju może świecić się lampka ciśnienia oleju.
Witam, z góry przepraszam za odkopanie tego tematu ale mam podobny problem. Nie zawsze, ale ostatnio dwa razy się już tak zdarzyło przy odpalaniu, z tą różnicą, że u mnie kontrolka gaśnie zaraz (~10s) po odpaleniu zimnego silnika, silnik gdy kontrolka świeci chodzi jak diesel. Nie wiem skąd wydobywa się ten "klekot", bo nie zdążyłem zobaczyć pod maskę. Za pierwszym razem oleju było mało. Myślałem, że to dlatego, ale oleju dolałem (10W40) żeby było trochę ponad połowę miarki i sytuacja się powtórzyła.
Wymienię filtr oleju i zobaczę co będzie.
Wymienię filtr oleju i zobaczę co będzie.
No, żebyś wiedział, dzięki za pomoc <ok>Leo pisze:tragedia...
Ostatnio zmieniony 19 lip 2012, 14:19 przez dawid91, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie klekotały popychacze jak uruchamiałem silnik po kilkunastu godzinach.Klekotało tylko kilka sekund. Wymieniłem uszczelniacze zaworów i spokój. Teraz silnik praktycznie nie bierze oleju. U ciebie podejżewam za niskie ciśnienie spowodowane ogólnym zuzyciem silnika ; panewki , gniazda zaworów ,uszczelniacze ,pompa oleju....Be kapitalki długo nie pojeżdzisz....Spróbuj na początek wymienić filtr ,ale czarno to widzę....
W sumie u mnie mogą klekotać te popychacze, ale świeciła Ci się wtedy kontrolka ciśnienia oleju? Bo gdyby to były panewki to chyba waliłoby też w czasie jazdy, pod obciążeniem?
Na razie wymienię filtr, bo nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał razem z olejem, jak nic nie pomoże to zmierzę ciśnienie oleju i kompresję. Mocy wielkiej ten samochód właśnie nie ma, dużo nim nie jezdziłem i nie wiem ile oleju bierze, ale uszczelniacze chyba do wymiany. LPG robi swoje.
Żeby wymienić sam filtr oleju trzeba spuścić olej czy da radę bez spuszczania? Nie uleci go więcej?
Na razie wymienię filtr, bo nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał razem z olejem, jak nic nie pomoże to zmierzę ciśnienie oleju i kompresję. Mocy wielkiej ten samochód właśnie nie ma, dużo nim nie jezdziłem i nie wiem ile oleju bierze, ale uszczelniacze chyba do wymiany. LPG robi swoje.
Żeby wymienić sam filtr oleju trzeba spuścić olej czy da radę bez spuszczania? Nie uleci go więcej?
Nie do ciebie pisałem dawid91. Mimo to ...pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem aby wymienić filtr bez wymiany oleju ...Jeąśli natomiast chodzi na wpływ LPG to też pierwszy raz słyszę o takiej teori,że gaz jakoś znacznie przyspiesza zużycie uszczelniaczy.....?! Twój wybór co zrobisz.Uszczelniacze padają ze starości,bo to przecież guma ,która twardnieje i się wuciera !