Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0] pali bezpiecznik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 maja 2013, 22:42

StefanJFH pisze:witam,

mam taki problem moja maszyna nie chce palić na benzynie
na początku myślałem że to wina regulatora ciśnienia paliwa
tak jak w tym przypadku:
https://audi80.pl/abk-...nie-vt52220.htm

ale chyba nie.
ostatnio zauważyłem że cały czas pali bezpiecznik nr 13
(13 elektryczna pompa paliwa, regulator podgrzewania, zawór dodatkowego powietrza -15A)

proszę o pomoc/wskazówki. :cry:
Najszybszą metodą na sprawdzenie pompy paliwowej jest jej deinstalacja z samochodu i podłączenie jest do stałego zasilania o napięciu 12 volt.

Jeśli pompa będzie działać, to problem tkwi w obwodzie pompy paliwa, a nie w niej samej.

elektronikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2013, 16:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: elektronikus » 28 maja 2013, 22:49

Witam. Najszybszą metodą to nie jest demontaż pompy ale pomiar oporności względęm obudowy pompy czyli masy pojazdu oraz oporności na zaciskach prądowych pompy paliwa. Demontaż wiąże się z dodatkową pracą jeśli pompa jest sprawna a poza tym nie podłącza się pompy do zasilania na sucho musi być zanużona w cieczy. pozdrawiam

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 maja 2013, 22:56

elektronikus pisze:Witam. Najszybszą metodą to nie jest demontaż pompy ale pomiar oporności względęm obudowy pompy czyli masy pojazdu oraz oporności na zaciskach prądowych pompy paliwa. Demontaż wiąże się z dodatkową pracą jeśli pompa jest sprawna a poza tym nie podłącza się pompy do zasilania na sucho musi być zanużona w cieczy. pozdrawiam
Z tą opornością to bym się tak nie rozpędzał, jeśli obwód jest przerwany, to jasne, mamy winnego jak na dłoni. Ale zdarzają się też inne przypadki.

Czy ja kazałem podłączać pompę na sucho, nie :)
Jak ktoś uważa, że spali pompę jak podłączy ją przez moment do zasilania to się grubo myli :)

Jak komuś zabraknie paliwa i próbuje zapalić samochód to też kręci na sucho :mrgreen:

elektronikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2013, 16:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: elektronikus » 29 maja 2013, 18:01

Witam. Kolego skoro dla Ciebie oporność to jest albo przerwa jak zauważyłeś albo inna to nie będę więcej dyskutował a tak teraz na poważnie pompka przy dwunastu voltach zasilania pobiera 1,72A więc resztę w przybiżeniu można policzyć z prawa oma dla leniwych mogę zmierzyć rezystancję sprawnej pompki, co do drugiego podłączając na sucho na chwilkę oczywiście że nic się nie stanie a dlaczego wypowiadam się w temacie elektryki, prowadzę warsztat a samą elektroniką lektryką zajmuję się 30 lat i nie tylko motoryzacja. Pozdrwiam

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 29 maja 2013, 20:35

elektronikus pisze:pompka przy dwunastu voltach zasilania pobiera 1,72A
Skąd masz te wartości prądu w obwodzie, wykonywałeś pomiary na swojej pompie paliwa?
Pytam tak z ciekawości, komuś może się przydać wartość prądu, rezystancję mamy od razu jak na dłoni.

Miałem kiedyś przypadek z cewką wysokiego napięcia, wszystkie pomiary rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego wzorowe, a jednak cewka była uszkodzona.

A gdzie masz ten warsztat elektronikus, ?
Może ktoś będzie potrzebował pomocy, ustaw chociaż info w profilu :mrgreen:

elektronikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2013, 16:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: elektronikus » 29 maja 2013, 21:10

Witam. Tak dziś się pokusiłem i wjechałem na podnośnik dokonałem pomiaru na samej pompie jak i na bezbieczniku by wykluczyć kable w obwodzie, pomiaru dokonałem profesjonalnym miernikiem a co do warsztatu to rzeszów a nie reklamuję się gdyż nie lubię autoreklamy ale jak ktoś potrzebuje pomocy to pomogę klima, elektronika, autogaz i mechanika pojazdowa Hanasiewicza 19 Rzeszów. Co dopomiarów cewki wn pomiary uzwojeń mogły być prawidłowe a czy wykonałeś pomiar induktorem pod kątem przebicia bo jak mam jakieś podejrzenia tozawsze wykonuję taki pomiar i mam wszystko jasne. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DonQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53

Post autor: DonQuattro » 10 cze 2013, 15:31

panowie dzięki za pomoc! wymieniłem pompkę i działa ; D
jest taki problem że ma muła po 1/2 gazu ale może to przez to że długo na gazie chodziła

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl