Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 abt] para z tłumika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
RAFAL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:32
Lokalizacja: OLSZTYN,HOOPTE

[80 b4 2.0 abt] para z tłumika

Post autor: RAFAL » 09 sty 2007, 00:31

chlopaki mam w swoim taki problem ;z tłumnika unosi sie dym albo para ale wyglada bardzie na pare .czy to moze byc to ze mam na gazie czy uszczelka padla pod glowica?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2007, 21:27 przez RAFAL, łącznie zmieniany 2 razy.
RR

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 09 sty 2007, 10:34

A ubywa Ci płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Jeœli tak to może płyn ucieka w wydech i stšd bierze się ta para
I like AUDI!!!

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 09 sty 2007, 10:47

Ja bym stawiał na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą! Sprawdz czy płyn ci ubywa???

Pozdr 8-)
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 09 sty 2007, 16:02

Ten typ tak ma. Najwyraźniej wydech w naszych audiczkach jest tak skonstruowany, że jak tylko temperatura spada lub zwiększa się wilgotność powietrza to w wydechu skrapla się dużo wody. Ja dopiero jak dłuższą trasę zrobię to przestaje zostawiać za sobą zasłonę z pary.

Generalnie jeśli nie ubywa Ci drastycznie płynu (bo przecież w naszych starych sztruclach zawsze może odrobina gdzieś wyciekać), nie widać kropelek wody na bagnecie olejowym, nie pojawia się para po odkręceniu korka wlewu oleju na ciepłym silniku, nie bulgocze Ci płyn w zbiorniczku wyrównawczym, to możesz między bajki wsadzić straszenie kolegów o wydmuchanej uszczelce. Nie wiem dlaczego, jeśli ktokolwiek na jakimś forum motoryzacyjnym napisze, że ma mgiełkę z tłumika, to wszelacy wirtualni specjaliści diagnozują wnet uszczelkę pod głowicą. :mrgreen:
Sebastian

Awatar użytkownika
RAFAL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:32
Lokalizacja: OLSZTYN,HOOPTE

Post autor: RAFAL » 09 sty 2007, 16:46

masz racje .tylko jak jest zimny to sa takie objawy bo jak sie rozgrzeje to problem maleje.a teraz pokonuje male odleglosci to trudno powiedziec.tak itak prowadze auto na przeglad do mechanika to mi wszystko powie.a pojawilo sie to dopiero jak przyszly nizsze temperatury.dzieki sebolec :lol:
RR

seba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 sty 2007, 18:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: seba » 09 sty 2007, 17:45

W dodatku para pojawia się tylko na gazie, tak juz jest na LPG, czy to w Audi czy merc czy polonez.

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 09 sty 2007, 17:51

Nie tylko na gazie. To, że po spaleniu gazu wytwarza się H2O to jedna sprawa. Natomiast to, że na postoju w układzie wydechowym gromadzi się woda i na Pb też paruje to już inna kwestia. :-)
Sebastian

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 sty 2007, 17:55

seba pisze:W dodatku para pojawia się tylko na gazie, tak juz jest na LPG, czy to w Audi czy merc czy polonez.
PANOWIE! Widać że w szkole na chemii to nie uważaliście... Śmieszna sprawa... Podczas spalania benzyny wydziela się min. CO2 i H2O! To jest całkowicie normalna sprawa że gdy odpalicie silniki to widzicie parę! Jak się silnik rozgrzeje to ona się szybciej ulatnia i jej nie widać choć i tak się wytrąca! Kiedy jest zimno to widać więcej - to tak jak byście gotowali wodę na kawę - w domu trochę paruje ale jakbyście wyszli z czajnikiem na dwór w zimie (załóżmy -15) to będzie zadyma!
Co do LPG to jeszcze lepiej. Podczas spalania gazu powstaje większa ilość pary (H2O) niż przy spalaniu benzyny i tym samym widać więcej pary! Nie ma znaczenia czy mace 15'letni Audi, Opla, Forda czy macha! Jak kupicie auto w salonie i wyjedziecie na drogę to będzie to samo!
Proszę więc nie żartujcie tu sobie że uszczelka z pod głowicy jest wydmuchana...

seba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 sty 2007, 18:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: seba » 09 sty 2007, 17:56

Ale na benzynie nie widać tak bardzo jak na gazie.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 sty 2007, 17:58

Jak napisałem wyżej przy spalaniu na gazie wytrąca się więcej (o wiele) H2O!

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 09 sty 2007, 21:08

to prawda na gazie bardziej paruje, mozna się zacząć zastanawiać nad wiekszymi przyczynami "parowania" z tłumika gdy paruje nawet jak jest cieplej i po przejechaniu 50 km gdy silnik jest ciepły, wtedy to już może być coś nie tak
Pozdrowionka
I like AUDI!!!

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 sty 2007, 22:39

maverick pisze:to prawda na gazie bardziej paruje, mozna się zacząć zastanawiać nad wiekszymi przyczynami "parowania" z tłumika gdy paruje nawet jak jest cieplej i po przejechaniu 50 km gdy silnik jest ciepły, wtedy to już może być coś nie tak
Pozdrowionka
Tak już jest na LPG i inaczej w żadnym aucie nie będzie... Jest więcej wody!

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 09 sty 2007, 22:48

Para z rury zimą/jesienią. Rany, ale szaleństwo :mrgreen:
Przecież to jest zupelnie naturalne - jak kolega wcześniej pisał.
Pracując w kontroli jakości w FSO, pozniej Daewoo FSO, po odebraniu samochodu jadać w tor jazd próbnych, po daniu ognia ostro na zinym silniku ( prywatnie wiadomo, ze tego nie robimy ;-) ) z esperaczy, pozniej wszelkich lanosów sikało jak z kranu, co na ulicy też da sie zaobserwować.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 09 sty 2007, 22:52

oczywiscie ze to normalne, :-) chyba ze dymek jest niebieski albo czarny,to juz wtedy nie jest normalne :shock:

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 09 sty 2007, 23:13

a potem się nie ma co dziwić że żywot tłumika skraca się o jakieś 80%, z powodu wody i pary wodnej ze związkami siarki i innego syfu
wszystko przez LPG
no cóż zalety też ma - jak na razie poki LPG kosztuje 2 zeta
Pozdrowionka
I like AUDI!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga