Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT B4 2.0] pasek od pompy wody i wspomagania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

[ABT B4 2.0] pasek od pompy wody i wspomagania

Post autor: majkel1987 » 21 cze 2015, 19:18

Jak naciągnąć pasek od ww. Leżałem dziś trochę pod autem i nic nie zrobiłem. Poluzowałem kilka śrubek a koło zębate do naciągania jest zjechane i nie mogłem nic zrobić. Ktoś już się chyba tym bawił i mu się nie udało dlatego rozwalił zębatkę. Które dokładnie śruby powinienem odkręcić i jak dokładnie jest pompa od wspomagania tam zamocowana? Nie mogłem dobrze się przyjrzeć. Jak to zrobić aby nie uszkodzić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2015, 20:49

majkel1987, normalnie bierzesz jakąś montówkę i naciągasz odciągając pompę wspomagania oczywiście z wyczuciem. Pamiętaj by popuścić wszystkie śruby a dodam że z tego co pamiętam to jest jeszcze jedna z tyłu schowana.

Te koła zębate są prawie zawsze zjechane :-P

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 21 cze 2015, 21:56

Jak wspominał kolega - gdy wszystkie sruby poluzujesz, jest równiez taki grzebień do naciągania paska, musisz poszukać śruby która jest do ,poluzowania od tyłu pompy.
Bez jej poluzowania pompy nie ruszysz. Szukaj od tyłu, może przy pomocy lustereczka zauważysz srubę której szukasz. <ok>

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 21 cze 2015, 22:24

No właśnie ta śruba o której koledzy mówią mi umknęła. Jest tam dobry do niej dostęp? Zwykły płaski albo nasadowy klucz?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 cze 2015, 22:32

Nasadka i nie jedna śruba

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 22 cze 2015, 15:03

Dzięki panowie. pasek naciągnięty, luźniutko pompa chodziła, nie było większych problemów. Dwie śrubki z tyłu. Pozdro

[ Dodano: 2015-06-22, 15:03 ]
Jeszcze jedno. jak mogę przekręcić pasek o jakieś 90stopni to jest ok? Wydaje się być bardzo naciągnięty. Są jakieś objawy jak pasek jest zbyt sztywno, czy dopiero się dowiem jak łożyska pójdą?

Mati93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2015, 16:16

Post autor: Mati93 » 22 cze 2015, 16:33

Pasek nie powinien przekręcić się o 90stopni ja zawsze staram się naciągać tak aby palcami szło go okręcić o 45stopni. gdy jest za mocno naciągnięty może strzelić. A jak nie da się go już naciągnąć to tylko wymiana.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 cze 2015, 19:43

Naciąg paska klinowego uczono mnie ze na najdłuższym odcinku ma się poddać 2cmm

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 22 cze 2015, 21:13

No to powinien być ok. Wcześniej miałem tak że palcami obracałem koło od pompy wody, wstyd się przyznawać, więc teraz może być tylko lepiej. Zostawiam jak jest i nie ruszam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl