Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 mar 2020, 00:01

Jak dla mnie lipę zrobili, że pokazują równe 90. Powinna być rzeczywista, łatwo potem wychwycać nawet małe odchyłki od normy.

Chociaż... u siebie już z pół roku mam czujnik z TD i praktycznie wskazówka o maks 2 mm krąży wokół 90 stopni. Dziwne, ale skoro działa to zostaje. Biorę tylko poprawkę, że jak dostanie już z 95 to będzie oznaczać kłopoty.

xRead podał bdb sposób z VAGiem. Możesz też się dodatkowo (lub zamiast VAGa) wspomóc termometrem robiąc pomiar bezpośrednio na płaszczu zewn. głowicy. Np. multimetr pewniak z termoparą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2020, 07:26

xRead pisze:Powinna się utrzymywać praktycznie na 90'C
Nie siejcie paniki, pokaz gdzie jest pisane ze temperatura ma być 90stC?? Temperatura ma być z w zakresie optymalnym 80-95stC.. Dla "VAG czy tam ECU" rozgrzany silnik to już 80stC wtedy juz adaptacje można wykonywać..

U niego jest wszystko w porządku. Nie ma co tego tematu ruszać.Przyczyna raczej w klapkach...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 mar 2020, 10:15

84-98 stopni zazwyczaj taki jest po rozgrzaniu zakres przy normalnym użytkowaniu (nie wiem jak np. w upał holowanie ciężkiej przyczepy pod górkę). Tylko to co pokazuje wskaźnik to już nieco inna sprawa, precyzja wskazań czasami odbiega znacznie.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 20 mar 2020, 14:36

Jarewa pisze:U niego jest wszystko w porządku
No nie wiem czy w porządku jeździłem wieloma już 80tkami i wskazówka jedynie oscyluje 1mm albo przed albo za 90'C

Nie spotkałem się, żeby wskaźnik utrzymywał się na tej kresce

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2020, 15:49

To są wskaźniki analogowe. Nie ma możliwości by trzymało stabilnie 90stC tym bardziej że termostat na 84stC. A wskazania zależą nie tylko os silnika ale od wiele czynników innych i wcale nie chodzi o elektronike...

Więc nie mówcie ze ma być 90stC.. Bo pewnie jak by Ci założył termopre to byś się zdziwił...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 mar 2020, 18:03

Jarewa pisze:Więc nie mówcie ze ma być 90stC
Oczywiście, że nie będzie idealny wskaz poza wspomnianym ewenementem jak np. u mnie, gdzie na oryginalnym czujniku używce mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni i wzmagam czujność w przypadku jak już pokazuje 95.
Poprzedni zamiennik jak jeszcze działał to wahania 88-99, a potem poza wymianą plynu i kilku węży (wycieki) oraz tylko lekko zakręconym korkiem nic za kadencji czujnika org nie robiłem, więc nie ma podstaw do niemal równych rzeczywistych 90 w ukladzie, zresztą wentylator się załącza normalnie.
Ot czujnik mi sobie po prostu lekko zaniża, a nawet nieco zaokrągla. ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2020, 19:25

h/k pisze:wahania 88-99
No widzisz a u niego 80-90 i nie widzisz różnicy ?? u mnie tak samo jest 80-90 zawsze tolerancja jest podobna wahania 10stC.. a że jedne zawyżają drugie zaniżają to już drugi plan....

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 20 mar 2020, 21:48

h/k pisze:mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni
Mam identycznie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 21 mar 2020, 00:04

Jarewa pisze:
h/k pisze:wahania 88-99
No widzisz a u niego 80-90 i nie widzisz różnicy ??
Czy ja pisałem, że nie widzę różnicy?
Nie rozumiem w ogóle o co Ci tutaj chodzi. Nie pierwszy raz taka sytuacja na tym forum zresztą.

Talże i tym razem proponuję ponownie przeczytać to co wcześniej pisałem...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2020, 09:48

h/k pisze: Nie pierwszy raz taka sytuacja na tym forum zresztą.
no właśnie - nie pierwszy. Ale dalej to samo ;-) (nie zmienia to faktu że temp mieści się w normie)

Bardzo rzadko widuje się takie coś by temp stała idealnie na 90(mówię tu o 80) - przyczyn tego cała masa wbrew pozorom i wszystkie były opisywane chyba a forum, więc nie będę ich tu powielał po raz kolejny. Jeśli kogoś mocno to interesuje to sobie poszuka i poczyta.

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re:

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 13:03

maciek889 pisze:
19 mar 2020, 23:43
W nowszych vagach licznik już by nie pokazał takich niedostatków temperatury bo w nich licznik jest zaprogramowany aby przy temperaturach 85-105 stopni pokazywał idealnie 90. Podejrzewam że zrobili to w celu aby ludzie nie zawracali dupy serwisom jeśli temperatura byłaby 5-10 stopni odchylona od ideału.
Witam.moim skromnym zdaniem wskaźniki temp. w tych czy innych autach nie posiadają jakiegos programowania żeby wskazówka stała w miejscu na 90 stopni.chodzi o to ze jadąc w drodze jest te 90 stopni a dlaczego niema jak stoimy?tylko rosnie na 95? bo to jest kwestia włączania sie wiatraków na chłodnicy.fabrycznie czujnik ma 95 stopni i wiatraki są jednobiegowe i z tego to wynika.jakby był tam wiatrak na wiskozie nie było by problemu lub gdyby czujnik miał np.włączenie 92 a wyłączenie 88 wtedy ruchy wskazówki byłyby nieznaczne i łeb spokojny.czyli jedziesz wiatr ci dmucha jest ok.stoisz też dmucha wiatrak jak sie włączy o określonej temp.tylko ze to niestety jest 95.do B3 pasuje czujnik od poloneza i włącza się na 91.co wy na to?

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re: [B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 13:19

W kwestii słabego ogrzewania to zawsze będzie zeiązane z nagrzewnicą i klapami w obudowie.nikt raczej tego nienaprawiał przez te 20 ponad lat.ostatnio rozebrałem wszystko .gąbka na klapach porwana a w nagrzewnicy błoto.objawy takie jak u kolegi

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re:

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 15:52

xRead pisze:
20 mar 2020, 21:48
h/k pisze:mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni
Mam identycznie
Na postoju też?

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re: [B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 15:58

Niech ktoś połączy wiatrak na chłodnicy żeby cały czas się kręcił a silnik niech chodzi na wolnych obrotach.bedzie 90 .bo to już wtedy termostat reguluje temperature

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Re:

Post autor: h/k » 05 cze 2020, 19:35

marcin0702 pisze:
13 maja 2020, 15:52
xRead pisze:
20 mar 2020, 21:48
h/k pisze:mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni
Mam identycznie
Na postoju też?
U mnie także na postoju, niestety... Rozważam wymianę na Hella lub podobny z porządnych. Z drugiej strony znam auto i wiem kiedy zareagować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga