[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jak dla mnie lipę zrobili, że pokazują równe 90. Powinna być rzeczywista, łatwo potem wychwycać nawet małe odchyłki od normy.
Chociaż... u siebie już z pół roku mam czujnik z TD i praktycznie wskazówka o maks 2 mm krąży wokół 90 stopni. Dziwne, ale skoro działa to zostaje. Biorę tylko poprawkę, że jak dostanie już z 95 to będzie oznaczać kłopoty.
xRead podał bdb sposób z VAGiem. Możesz też się dodatkowo (lub zamiast VAGa) wspomóc termometrem robiąc pomiar bezpośrednio na płaszczu zewn. głowicy. Np. multimetr pewniak z termoparą.
Chociaż... u siebie już z pół roku mam czujnik z TD i praktycznie wskazówka o maks 2 mm krąży wokół 90 stopni. Dziwne, ale skoro działa to zostaje. Biorę tylko poprawkę, że jak dostanie już z 95 to będzie oznaczać kłopoty.
xRead podał bdb sposób z VAGiem. Możesz też się dodatkowo (lub zamiast VAGa) wspomóc termometrem robiąc pomiar bezpośrednio na płaszczu zewn. głowicy. Np. multimetr pewniak z termoparą.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie siejcie paniki, pokaz gdzie jest pisane ze temperatura ma być 90stC?? Temperatura ma być z w zakresie optymalnym 80-95stC.. Dla "VAG czy tam ECU" rozgrzany silnik to już 80stC wtedy juz adaptacje można wykonywać..xRead pisze:Powinna się utrzymywać praktycznie na 90'C
U niego jest wszystko w porządku. Nie ma co tego tematu ruszać.Przyczyna raczej w klapkach...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To są wskaźniki analogowe. Nie ma możliwości by trzymało stabilnie 90stC tym bardziej że termostat na 84stC. A wskazania zależą nie tylko os silnika ale od wiele czynników innych i wcale nie chodzi o elektronike...
Więc nie mówcie ze ma być 90stC.. Bo pewnie jak by Ci założył termopre to byś się zdziwił...
Więc nie mówcie ze ma być 90stC.. Bo pewnie jak by Ci założył termopre to byś się zdziwił...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Oczywiście, że nie będzie idealny wskaz poza wspomnianym ewenementem jak np. u mnie, gdzie na oryginalnym czujniku używce mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni i wzmagam czujność w przypadku jak już pokazuje 95.Jarewa pisze:Więc nie mówcie ze ma być 90stC
Poprzedni zamiennik jak jeszcze działał to wahania 88-99, a potem poza wymianą plynu i kilku węży (wycieki) oraz tylko lekko zakręconym korkiem nic za kadencji czujnika org nie robiłem, więc nie ma podstaw do niemal równych rzeczywistych 90 w ukladzie, zresztą wentylator się załącza normalnie.
Ot czujnik mi sobie po prostu lekko zaniża, a nawet nieco zaokrągla.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no właśnie - nie pierwszy. Ale dalej to samo (nie zmienia to faktu że temp mieści się w normie)h/k pisze: Nie pierwszy raz taka sytuacja na tym forum zresztą.
Bardzo rzadko widuje się takie coś by temp stała idealnie na 90(mówię tu o 80) - przyczyn tego cała masa wbrew pozorom i wszystkie były opisywane chyba a forum, więc nie będę ich tu powielał po raz kolejny. Jeśli kogoś mocno to interesuje to sobie poszuka i poczyta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
- Lokalizacja: Szczytno
Re:
Witam.moim skromnym zdaniem wskaźniki temp. w tych czy innych autach nie posiadają jakiegos programowania żeby wskazówka stała w miejscu na 90 stopni.chodzi o to ze jadąc w drodze jest te 90 stopni a dlaczego niema jak stoimy?tylko rosnie na 95? bo to jest kwestia włączania sie wiatraków na chłodnicy.fabrycznie czujnik ma 95 stopni i wiatraki są jednobiegowe i z tego to wynika.jakby był tam wiatrak na wiskozie nie było by problemu lub gdyby czujnik miał np.włączenie 92 a wyłączenie 88 wtedy ruchy wskazówki byłyby nieznaczne i łeb spokojny.czyli jedziesz wiatr ci dmucha jest ok.stoisz też dmucha wiatrak jak sie włączy o określonej temp.tylko ze to niestety jest 95.do B3 pasuje czujnik od poloneza i włącza się na 91.co wy na to?maciek889 pisze: ↑19 mar 2020, 23:43W nowszych vagach licznik już by nie pokazał takich niedostatków temperatury bo w nich licznik jest zaprogramowany aby przy temperaturach 85-105 stopni pokazywał idealnie 90. Podejrzewam że zrobili to w celu aby ludzie nie zawracali dupy serwisom jeśli temperatura byłaby 5-10 stopni odchylona od ideału.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania
W kwestii słabego ogrzewania to zawsze będzie zeiązane z nagrzewnicą i klapami w obudowie.nikt raczej tego nienaprawiał przez te 20 ponad lat.ostatnio rozebrałem wszystko .gąbka na klapach porwana a w nagrzewnicy błoto.objawy takie jak u kolegi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania
Niech ktoś połączy wiatrak na chłodnicy żeby cały czas się kręcił a silnik niech chodzi na wolnych obrotach.bedzie 90 .bo to już wtedy termostat reguluje temperature
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Re:
U mnie także na postoju, niestety... Rozważam wymianę na Hella lub podobny z porządnych. Z drugiej strony znam auto i wiem kiedy zareagować.