Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Post autor: serekzolty » 15 mar 2020, 21:15

Cześć wszystkim,

Posiadam Audi Cabriolet z 1993r. z silnikiem 2.0 ABK 115KM.
Po zakupie dokonałem kilkukrotnej płukanki układu chłodzenia bo był tam niezły szlam i bagno. Wymieniłem również termostat gdyż był zacięty i auto cały czas miało minimalną temperaturę.
Po wymianie termostatu i zalaniu układu płynem chłodzącym autko ładnie się grzeje i na postoju osiąga 90 stopni na wskaźniku. W trasie ta temperatura niestety lekko spada i jest na tej pierwszej kresce przed 90. Na postoju gdy przekroczy 90 to włączają się wentylatory i to jest ok.

Martwi mnie że podczas jazdy temperatura spada i dodatkowo nie mam jeszcze ogrzewania. Na postoju grzeje ale podczas jazdy ledwo ciepłe powietrze leci z nawiewów. Dodam, że mam urwany odpowietrznik w wężu u góry i będę jutro zamawiał nowy wąż i go wymienię na pewno, póki co jest tam wkręcona śruba aby nie ciekło, ale moje pytanie brzmi czy to jest po prostu zapowietrzony układ czy są jakieś inne przyczyny?
Trochę dziwne, że na postoju jest ok a gdy tylko wjadę np. na drogę ekspresową i pojadę szybciej to temperatura zaczyna spadać do tej pierwszej kreski przed 90.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 22:15 przez serekzolty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 15 mar 2020, 21:58

Zapowietrzony układ chłodzenia. Zdejmij wąż z powrotu nagrzewnicy i tak go odpowietrz aż zacznie ci lecieć gorące powietrze z nawiewów.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2020, 16:25

xRead pisze:Zapowietrzony układ chłodzenia.
i tak i nie ;-) bo równie dobrze przyczyna może być gdzie indziej lub nawet są ich dwie
WRC is for boys.
Group B was for men.

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 16 mar 2020, 17:34

PieterB pisze:
xRead pisze:Zapowietrzony układ chłodzenia.
i tak i nie ;-) bo równie dobrze przyczyna może być gdzie indziej lub nawet są ich dwie
A możesz proszę wskazać? Myślałem jeszcze o korku w zbiorniczku wyrównawczym. Jutro będę mieć wąż ale zamontuję dopiero w weekend prawdopodobnie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2020, 17:59

serekzolty pisze:
PieterB pisze:
xRead pisze:Zapowietrzony układ chłodzenia.
i tak i nie ;-) bo równie dobrze przyczyna może być gdzie indziej lub nawet są ich dwie
A możesz proszę wskazać? Myślałem jeszcze o korku w zbiorniczku wyrównawczym. Jutro będę mieć wąż ale zamontuję dopiero w weekend prawdopodobnie.
temat omawiany odkąd istnieje forum chyba ;-) ale napiszę to po raz enty
Przyczyna równie dobrze może leżeć w nieszczelnych klapach nawiewu. Może też być tak że termostat nie pracuje poprawnie - mimo że nowy. A może być to i to.
Chodź tak lekką różnicą we wskazaniach bym się za bardzo nie przejmował bo to norma i o tym też było nie raz pisane.
Także jak na ten moment to dla mnie sprawa jasna - klapy. Sprawdź tylko czy oba węże z nagrzewnicy są gorące.
Czasem też parownik troszkę temperatury potrafi zabierać jak źle wpięty.


edit.
ps tak teraz po namyśle patrzę że jednak to sporo spada ta temperatura więc zastanowił bym się nad tym czy ten nowy termostat dobrze działa.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 16 mar 2020, 19:26

Tak Pieter masz racje. Ale założyłem, że autor sprawdził termostat przed montażem.

Ale tu jest ewidentny problem albo z nieodpowietrzonym układem chłodzenia ( chociaż moim zdaniem bardziej by szło w stronę przegrzewania no ale różnie to bywa ) lub niesprawnym termostatem.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2020, 19:37

xRead pisze:chociaż moim zdaniem bardziej by szło w stronę przegrzewania no ale różnie to bywa
no właśnie
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2020, 20:25

serekzolty pisze:spada i jest na tej pierwszej kresce przed 90.
PieterB pisze:ps tak teraz po namyśle patrzę że jednak to sporo spada ta temperatura więc zastanowił bym się nad tym czy ten nowy termostat dobrze działa.
No własnie nie sprecyzował i uj wie czy chodzi o 80st czy 50st...

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 17 mar 2020, 18:12

Jutro będę jechał dłuższą trasę to zrobię zdjęcie, w której pozycji jest wskazówka. Dziś kręciłem się po mieście i wskazówka stała przed 90 i ogrzewanie waliło gorącem aż miło. W trasie spada na tyle, że nie grzeje praktycznie w ogóle ale nie jest to 50 stopni. Tak jak mówię jutro wrócę ze zdjęciami.

Co do termostatu to nie sprawdzałem go, to dla mnie w ogóle abstrakcja bo wymieniałem w tylu autach wcześniej i nigdy czegoś takiego nie robiłem. Nigdy nie było takiego problemu.
W weekend będe też wymieniał ten wąż z odpowietrznikiem, już go dziś odebrałem bo może też tu jest problem.

PS: Jarewa, też jestem z Głogowa ;)

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 mar 2020, 07:09

Jakiej firmy termostat?

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 18 mar 2020, 12:59

Termostat wahler

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 mar 2020, 17:19

Rzucił byś zdjecie auta może po drodze się spotykamy :-P

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 19 mar 2020, 22:20

Wczoraj wymieniłem wąż z odpowietrznikiem, zalałem układ płynem i wstępnie odpowietrzyłem. Udałem się w trasę 600km i auto odpowietrzyło się całkiem. Ubytki płynu uzupełniłem i teraz temperatura lepiej się trzyma w trasie, lecz przede wszystkim mam ogrzewanie jadąc a nie tylko na postoju. Obecnie wskazówka podczas jazdy stoi tak jak na zdjęciu w załączniku. Czy jest to dobra pozycja ? :)

@Jarewa
Co do zdjęcia to podeślę na PW ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 19 mar 2020, 23:14

Powinna się utrzymywać praktycznie na 90'C , może masz też problem z szarym czujnikiem :) Podepnij VAGa jeśli posiadasz sprawdź jaką temperaturę pracy silnika widzi ECU

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4639
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2020, 23:43

W nowszych vagach licznik już by nie pokazał takich niedostatków temperatury bo w nich licznik jest zaprogramowany aby przy temperaturach 85-105 stopni pokazywał idealnie 90. Podejrzewam że zrobili to w celu aby ludzie nie zawracali dupy serwisom jeśli temperatura byłaby 5-10 stopni odchylona od ideału.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga