[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania
Cześć wszystkim,
Posiadam Audi Cabriolet z 1993r. z silnikiem 2.0 ABK 115KM.
Po zakupie dokonałem kilkukrotnej płukanki układu chłodzenia bo był tam niezły szlam i bagno. Wymieniłem również termostat gdyż był zacięty i auto cały czas miało minimalną temperaturę.
Po wymianie termostatu i zalaniu układu płynem chłodzącym autko ładnie się grzeje i na postoju osiąga 90 stopni na wskaźniku. W trasie ta temperatura niestety lekko spada i jest na tej pierwszej kresce przed 90. Na postoju gdy przekroczy 90 to włączają się wentylatory i to jest ok.
Martwi mnie że podczas jazdy temperatura spada i dodatkowo nie mam jeszcze ogrzewania. Na postoju grzeje ale podczas jazdy ledwo ciepłe powietrze leci z nawiewów. Dodam, że mam urwany odpowietrznik w wężu u góry i będę jutro zamawiał nowy wąż i go wymienię na pewno, póki co jest tam wkręcona śruba aby nie ciekło, ale moje pytanie brzmi czy to jest po prostu zapowietrzony układ czy są jakieś inne przyczyny?
Trochę dziwne, że na postoju jest ok a gdy tylko wjadę np. na drogę ekspresową i pojadę szybciej to temperatura zaczyna spadać do tej pierwszej kreski przed 90.
Posiadam Audi Cabriolet z 1993r. z silnikiem 2.0 ABK 115KM.
Po zakupie dokonałem kilkukrotnej płukanki układu chłodzenia bo był tam niezły szlam i bagno. Wymieniłem również termostat gdyż był zacięty i auto cały czas miało minimalną temperaturę.
Po wymianie termostatu i zalaniu układu płynem chłodzącym autko ładnie się grzeje i na postoju osiąga 90 stopni na wskaźniku. W trasie ta temperatura niestety lekko spada i jest na tej pierwszej kresce przed 90. Na postoju gdy przekroczy 90 to włączają się wentylatory i to jest ok.
Martwi mnie że podczas jazdy temperatura spada i dodatkowo nie mam jeszcze ogrzewania. Na postoju grzeje ale podczas jazdy ledwo ciepłe powietrze leci z nawiewów. Dodam, że mam urwany odpowietrznik w wężu u góry i będę jutro zamawiał nowy wąż i go wymienię na pewno, póki co jest tam wkręcona śruba aby nie ciekło, ale moje pytanie brzmi czy to jest po prostu zapowietrzony układ czy są jakieś inne przyczyny?
Trochę dziwne, że na postoju jest ok a gdy tylko wjadę np. na drogę ekspresową i pojadę szybciej to temperatura zaczyna spadać do tej pierwszej kreski przed 90.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 22:15 przez serekzolty, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
temat omawiany odkąd istnieje forum chyba ale napiszę to po raz entyserekzolty pisze:A możesz proszę wskazać? Myślałem jeszcze o korku w zbiorniczku wyrównawczym. Jutro będę mieć wąż ale zamontuję dopiero w weekend prawdopodobnie.PieterB pisze:i tak i nie bo równie dobrze przyczyna może być gdzie indziej lub nawet są ich dwiexRead pisze:Zapowietrzony układ chłodzenia.
Przyczyna równie dobrze może leżeć w nieszczelnych klapach nawiewu. Może też być tak że termostat nie pracuje poprawnie - mimo że nowy. A może być to i to.
Chodź tak lekką różnicą we wskazaniach bym się za bardzo nie przejmował bo to norma i o tym też było nie raz pisane.
Także jak na ten moment to dla mnie sprawa jasna - klapy. Sprawdź tylko czy oba węże z nagrzewnicy są gorące.
Czasem też parownik troszkę temperatury potrafi zabierać jak źle wpięty.
edit.
ps tak teraz po namyśle patrzę że jednak to sporo spada ta temperatura więc zastanowił bym się nad tym czy ten nowy termostat dobrze działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
Jutro będę jechał dłuższą trasę to zrobię zdjęcie, w której pozycji jest wskazówka. Dziś kręciłem się po mieście i wskazówka stała przed 90 i ogrzewanie waliło gorącem aż miło. W trasie spada na tyle, że nie grzeje praktycznie w ogóle ale nie jest to 50 stopni. Tak jak mówię jutro wrócę ze zdjęciami.
Co do termostatu to nie sprawdzałem go, to dla mnie w ogóle abstrakcja bo wymieniałem w tylu autach wcześniej i nigdy czegoś takiego nie robiłem. Nigdy nie było takiego problemu.
W weekend będe też wymieniał ten wąż z odpowietrznikiem, już go dziś odebrałem bo może też tu jest problem.
PS: Jarewa, też jestem z Głogowa
Co do termostatu to nie sprawdzałem go, to dla mnie w ogóle abstrakcja bo wymieniałem w tylu autach wcześniej i nigdy czegoś takiego nie robiłem. Nigdy nie było takiego problemu.
W weekend będe też wymieniał ten wąż z odpowietrznikiem, już go dziś odebrałem bo może też tu jest problem.
PS: Jarewa, też jestem z Głogowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
Wczoraj wymieniłem wąż z odpowietrznikiem, zalałem układ płynem i wstępnie odpowietrzyłem. Udałem się w trasę 600km i auto odpowietrzyło się całkiem. Ubytki płynu uzupełniłem i teraz temperatura lepiej się trzyma w trasie, lecz przede wszystkim mam ogrzewanie jadąc a nie tylko na postoju. Obecnie wskazówka podczas jazdy stoi tak jak na zdjęciu w załączniku. Czy jest to dobra pozycja ?
@Jarewa
Co do zdjęcia to podeślę na PW
@Jarewa
Co do zdjęcia to podeślę na PW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W nowszych vagach licznik już by nie pokazał takich niedostatków temperatury bo w nich licznik jest zaprogramowany aby przy temperaturach 85-105 stopni pokazywał idealnie 90. Podejrzewam że zrobili to w celu aby ludzie nie zawracali dupy serwisom jeśli temperatura byłaby 5-10 stopni odchylona od ideału.