[B4 2.0 ABK] Po remoncie silnika dalej stuka panewka ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 mar 2014, 21:16
- Lokalizacja: Ostrołęka
[B4 2.0 ABK] Po remoncie silnika dalej stuka panewka ;/
Jak w temacie, po remoncie silnika dalej stuka panewka. kupiłem tą audiczke za symbolicznego tysiaka i panewka była zdarta. jak ze jestem za remontem niż wymianą silnika zacząłem go robić. podkreślam że auto odpalało jeszcze. wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, planowanie głowicy i docieranie zaworów itp, wymieniłem także panewki. wał był w dobrym stanie uznałem ze nie trzeba go szlifować. czy popełniłem błąd? czy przez ten wał dalej tak stuka metalicznym dźwiękiem na wyższych obrotach ponad 2 tyś ?
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Powiadasz że problem był w dolnej części silnika więc górę silnika sobie odpuszczam pod katem wykonanych prac remontowych.
Jeżeli obróciło panewkę na wale korbowodowym to jakim sposobem może być on w dobrym stanie? :shock:
Wypadało zrobić szlif wału i założyć nad wymiarowe panewki do niego i wtedy było by bez stukania.
Następna kwestia odnosi się do cylindrów robiłeś coś z nimi jak była ta panewka obrócona przed założeniem nowych pierścieni?
Przy okazji wymieniłeś smoka w misce z opiłków z tej panewki?
Jeżeli obróciło panewkę na wale korbowodowym to jakim sposobem może być on w dobrym stanie? :shock:
Wypadało zrobić szlif wału i założyć nad wymiarowe panewki do niego i wtedy było by bez stukania.
Następna kwestia odnosi się do cylindrów robiłeś coś z nimi jak była ta panewka obrócona przed założeniem nowych pierścieni?
Przy okazji wymieniłeś smoka w misce z opiłków z tej panewki?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
tak zrobiłeś zbędne rzeczy tupu głowica za nie małe pieniądze i czas a na to co trzeba było nie wydałeś grosza, po co to wtedy robiłeś ?? pierścienie wymieniłeś dlaczego ???? jak były dobre to bardziej szkodzisz niż pomagasz, przy takich operacjach najpierw trzeba mieć porządny sprzęt pomiarowy nie mówimy tu o suwmiarce oczywiście ( nawet ta najdokładniejsza jest do niczego w tej kwestii ), zmierzyć sprawdzić co nie działa a potem wymieniać a nie robić to na pałę. To lepszą i tańszą opcją była by już wymiana chyba, Nie można zmienić uszkodzonej panewki i wału nie ruszyć chyba że chcemy zaraz pojazd zbyć, choć jak kupujący udowodni że było coś naprawiane i wada została ukryta może nas sądzić i wygra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 mar 2014, 21:16
- Lokalizacja: Ostrołęka
Smoka wyczyściłem. pierścienie wymieniłem przy okazji bo panewki wymieniałem. uczono mnie ze jak robić dół to i górę, wolałem być pewny i wymienić pierścienie. a odnośnie szlifu wału... ile by kosztował? albo ile by kosztował wał? samochód jest kupiony do użytku jak najdłuższego nie do zbycia sie i zarobienia.
a do cylindrów znajomy mechanik sie nie przyczepił. bez uszkodzeń.
a do cylindrów znajomy mechanik sie nie przyczepił. bez uszkodzeń.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
co do szkoły i uczenia to wiem jak to jest teoria nie mająca zastosowania lub zrozumienia, uczysz się w praktyce sam, jak były dobre to bez sensu je wymieniać ( mało który mechanik zainteresuje się żeby mierzyć zużycie cylindrów bo po co mu to albo po prostu nie wie o co chodzi ) co do wału to nie mam pojęcia naprawdę ja raczej wymieniam, nie bawię się w remont bo nie zawsze pomaga i na koniec i tak się szuka silnika. Choć kiedtś sobie na szybko zmieniałem panewkę i długo jeździła jakieś 15tyś ( za lekko zatartą wstawiłem jakąś używkę z innego silnika bo pilnie było auto potrzebne )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 mar 2014, 21:16
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 mar 2014, 21:16
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W ABK zazwyczaj przed przepływomierzem się montuje to nie mechaniczny wtrysk, że nie da się zamontować miksera przed nim.
Ma to taką zaletę, że nie trzeba robić kompensacji, więc mikser można dać nieco większy, nie będzie dławił tak osiągów i łatwiej coś takiego ustawić. Dalej nie trzeba przenosić dopływu powietrza do silniczka krokowego bo zassie sobie mieszankę jak zostanie oryginalnie podłączony do gumy. Wadami jest to że jeśli zamontuje się antyboom to wyjście z filtra powietrza będzie tak odsadzone, że guma przepływomierz przepustnica ucierpi oraz w tej gumie i przepływomierzu będzie mieszanka palna więc wybuch może spowodować większe szkody.
Ma to taką zaletę, że nie trzeba robić kompensacji, więc mikser można dać nieco większy, nie będzie dławił tak osiągów i łatwiej coś takiego ustawić. Dalej nie trzeba przenosić dopływu powietrza do silniczka krokowego bo zassie sobie mieszankę jak zostanie oryginalnie podłączony do gumy. Wadami jest to że jeśli zamontuje się antyboom to wyjście z filtra powietrza będzie tak odsadzone, że guma przepływomierz przepustnica ucierpi oraz w tej gumie i przepływomierzu będzie mieszanka palna więc wybuch może spowodować większe szkody.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2014, 23:07 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 mar 2014, 21:16
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: