[B3 1.8 PM LPG] Po rozgrzaniu silnika brak mocy i strzela
[B3 1.8 PM LPG] Po rozgrzaniu silnika brak mocy i strzela
Witam posiadam Audi 1.8 b3 PM i chciałbym wam przedstawić problemy jakie występują z silnikiem i prosić o pomoc jeśli ktoś coś wie na ten temat bo ja już sam nie wiem co mam zrobić a więc: silnik pali bez problemu nawet w największe mrozy problem zaczyna się gdy silnik złapie temperatury,zimny przez około 5 minut chodzi dobrze później zaczyna się:
brak mocy wciskam pedał gazu a ten nie wchodzi na obroty tylko głośno buczy zero reakcji na pedał gazu jak jakiś stary diesel porażka do tego pali 15l na 100 czasami obroty zaczynają falować trzęsie silnikiem nie mogę wtedy dodać gwałtowanie gazu bo zaczyna strzelać w okolicach filtra powietrza i gaśnie jedynie muszę go delikatnie wprowadzić na obroty i jak się już rozpędzi to jakoś idzie ;| ogólnie to porażka jakaś jak byłem u gazownika z powodu dużego spalania to podpiął pod komputer instalacje i stwierdził ze to niemożliwe gdyż sonda i inne czynniki od gazu chodzą idealnie nie wiem już sam dodam że problem występuje zarówno na LPG jak i na benzynie
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł wątku streszczał istotę problemu).
Zapoznaj się z zasadami tytułowania wątków.
brak mocy wciskam pedał gazu a ten nie wchodzi na obroty tylko głośno buczy zero reakcji na pedał gazu jak jakiś stary diesel porażka do tego pali 15l na 100 czasami obroty zaczynają falować trzęsie silnikiem nie mogę wtedy dodać gwałtowanie gazu bo zaczyna strzelać w okolicach filtra powietrza i gaśnie jedynie muszę go delikatnie wprowadzić na obroty i jak się już rozpędzi to jakoś idzie ;| ogólnie to porażka jakaś jak byłem u gazownika z powodu dużego spalania to podpiął pod komputer instalacje i stwierdził ze to niemożliwe gdyż sonda i inne czynniki od gazu chodzą idealnie nie wiem już sam dodam że problem występuje zarówno na LPG jak i na benzynie
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł wątku streszczał istotę problemu).
Zapoznaj się z zasadami tytułowania wątków.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2010, 11:20 przez rumba, łącznie zmieniany 1 raz.
posiadam instalacja gazowa Lovato 2 generacja jeszcze chciałbym dodać ze samochód strasznie się grzeję po przejechaniu zaledwie 5km już jest 90 a jak tylko stanę na światłach bądz w korku dochodzi do 120 i zbija tylko i jeszcze jedno pytanko odnośnie wiatraków do chłodzenia czy powinny 2 naraz chodzić? bo u mnie tylko jeden od chłodnicy pracuje
Sprawdź ustawienie zapłonu i regulację dolotu ciepłego powietrza - wygląda to na zablokowaną klapkę regulującą dolot gorącego powietrza z nad kolektora lub zablokowany regulator w filtrze powietrza . Zdejmij obudowę filtra i sprawdź w jakim położeniu jest ta klapka . Jeżeli jest ustawiona na zimne powietrze to podczas jazdy jak się zaczną cyrki odłącz sterowanie siłownikiem od tej klapki - plastikowy wężyk , gumowy łącznik można zaślepić śrubką 3mm . Jeżeli będzie poprawa to masz regulator do wymysia i uczynnienia .
marko, ja mam tą regulację wyłączoną i zaślepioną tak że leci tylko zimne powietrze i długi dolot i wszystko jest w normie, chyba dobrze nie?
rumba, przy temperaturze 120*C dawno powinien się drugi dołączyć... nie wiem czy on ma drugi czujnik czy nie, trudno mi powiedzieć dlaczego się nie włącza, u mnie jest jeden. Chyba że termostat Ci nie działa i się nie otwiera i chłodnica po prostu nie ma praktycznie co chłodzić..
rumba, przy temperaturze 120*C dawno powinien się drugi dołączyć... nie wiem czy on ma drugi czujnik czy nie, trudno mi powiedzieć dlaczego się nie włącza, u mnie jest jeden. Chyba że termostat Ci nie działa i się nie otwiera i chłodnica po prostu nie ma praktycznie co chłodzić..
Też tak miałem zrobione za namową gaziarzy jednak uczynniłem tą regulacje i teraz silnik mi się szybciej nagrzewa co zimą ma znaczenie złaszcza przy krótkich odcinakch .dexx pisze: ja mam tą regulację wyłączoną i zaślepioną tak że leci tylko zimne powietrze i długi dolot i wszystko jest w normie, chyba dobrze nie?
Masz miks wodno-olejowy , zimą to się zadaża dosyć często na niedogrzanych silnikach . Para wodna ze spalin łączy się z olejom i powstaje takie coś co daje nam dodatkową pracę . Wyczyść to dokładnie z obudowy filtra , odmy i króćca pokrywy zaworów . Sprawdź czyfiltra nie masz zasyfionego , jeżeli tak to go wymień .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 lut 2010, 17:58
Panowie ja tez mam taki problem, tzn silnik sie nie chce wkręcać tylko buczy i czasem strzeli, jak już sie wkręci to nawet jedzie. Pytanie tylko jaki to ma związek z kablami i świecami skoro wtryskiwacz nie rozpyla cały czas paliwo, tylko z przerwami. Na awarie wtrysku mi to nie wygląda,raczej coś z osprzętem, ale co??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 lut 2010, 17:58
To znaczy przepustnica sie otwiera,a wtryskiwacz nie podaje paliwa i wtedy wydobywa sie taki dźwięk. Podłączyłem po nocy akumulator, silniczek pochodził aż do załączenia wentylatora, potem dodałem gazu i znów to samo. Poczekałem 2 godziny aż ostygnie i na zimnym najpierw było to samo, a p0 10 s zaczął normalnie pracować. Wygląda mi to na czujnik temp niebieski...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 lut 2010, 17:58
TPS jest sprawny. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do tematu: https://audi80.pl/b4-abt-silnik-sie- ... htm#418063
mam jeszcze jedno pytanko ponieważ od jakiegoś czasu strasznie mi trzesie samochodem podczas jazdy lata kierownica a przy hamowaniu trzęsie sie cały przód co jest odczuwalne w całym samochodzie do tego czuje to na pedale hamulca jakas masakr aż boję się bardzo rozpedzać bo hamownie ze 120 to jakis koszmar jeszcze zauważyłem że jak wcisne mocno pedał do opru to mniejsze wibracje a jak tak lekko hamule i rzymam pedał nie do oporu to strasznie trzęsie czyżby to tarcze?
Zapraszam do lektury https://audi80.pl/80-b4nieszczesne-p ... vt9537.htm , tutaj co nie co jest a przyczyn może być wiele