Witam, przepraszam, może był już taki temat, ale powoli zaczyna brakować mi sił do tego samochodu. Byłem dzisiaj w serwisie Boscha, by sprawdzili mi sondę lambda, czy działa oraz ustawili skład mieszanki na benzynie, bo miałem za bogatą. Niestety, sonda nie działała. Na karcie otrzymałem takie wyniki:
Diagnoza sterowników AUDI Mono-Motronic Pamięć błędów
0206 Potencjometr przepustnicy
Zwarcie ścieżek 1->2
020D Sonda lambda
Przerwa
Ilość usterek 2
Przy okazji powiedzieli mi, że przydałoby się wymienić przewody WN, dali Beru (podobno górna półka), za przewody dałem 140, za sondę 165 i + robocizna. Pan z serwisu po wymianie tych elementów spytał się, kto grzebał przy silniku - kąt zapłonu "wynosił" 40 stopni (a powinien w okolicach 6-7), powiedziałem, że nie wiem, że tak było. Potem przejechałem się trochę na benzynie, wszystko dobrze chodziło, po paru godzinach pojechałem sobie w małą trasę, 70km łącznie (jechałem na gazie), gdy wróciłem, przełączyłem na Pb, bo zawsze gaszę auto na Pb. Po przełączeniu obroty zaczęły spadać i silnik się zadławił. Nie reagował na gaz, obroty góra podskakiwały do ponad 2 tys. (i to ciężko). Jak wskoczy na gaz, to chodzi normalnie. Mam instalację gazową Autronic AL-700, mam też silniczek krokowy, który kupiłem u gaziarza z miesiąc temu, bo miałem tą "śrubę".
Co to może być Koledzy?
[80 B3 1.8 PM] Po wym. sondy i przewodów WN dławi się na Pb.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Marcin_89, najprawdopodobniej masz źle ustawioną emulację sondy w kompie LPG. Jedź do gazownika niech podepnie się do PC-ta i przestawi emulację na "odłączona" lub "masa", przy okazji może podregulować instalację bo jak nie miałeś sprawnej sondy to na bank masz teraz źle ustawione parametry. Możliwe też, że ktoś kiedyś fizycznie odciął Ci sondę i dlatego miałeś wstawioną śrubę zamiast krokowego. Po wizycie u gaziarza zrób reset ECU (odłącz aku na kilkanaście minut) i zrób adaptację ECU. Jak, to już było opisywane na forum wielokrotnie.
Jak już wszystko poustawiasz to sprawdź czy TPS jest prawidłowo podpięty do kompa LPG bo ten błąd TPS-u to może być wina niechlujnego montażu (zwarcie między kabelkami). Jeśli jednak z podpięciem jest wszystko ok. to trzeba jeszcze sprawdzić ten TPS.
Jak już wszystko poustawiasz to sprawdź czy TPS jest prawidłowo podpięty do kompa LPG bo ten błąd TPS-u to może być wina niechlujnego montażu (zwarcie między kabelkami). Jeśli jednak z podpięciem jest wszystko ok. to trzeba jeszcze sprawdzić ten TPS.
Dzięki Danek, byłem u gazownika, powiedział, że nie trzeba podłączać się pod sterownik, tylko zrobić reset. Wypiął tą lewą klemę na jakieś 10 minut, potem poczekałem godzinę, aż silnik się w miarę wychłodzi. Po odpaleniu problem znikł Jakby się później coś działo, to się umówię na wizytę. Obroty na Pb mam około 900, na gazie podobnie, może trochę mniej.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc.