Znaczy, że przez nagrzewnicę zawsze płynie gorący płyn :?: :?:marko pisze:Kolego w 80 nie ma fabrycznie żadnego zaworu odcinającego dopływ płynu chłodzącego do nagrzewnicy , chyba że ktoś sam go sobie tam zamontował , ale napewno nie bedzie sterowany cięgnami od zimnego i gorącego powietrza - one służą jedynie do otwierania odpowiednich klapek w obiegu powietrza
[80 B3 1.8 PM] Po wymianie płynu chłodzącego padła głowica
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Może. Ale bardziej obstawiałbym kiepski (oszukujący czujnik), niestety bardzo często się to zdarza. Sprawdź dobrym termometrem (najlepiej pirometrem na głowicy w pobliżu czujnika) czy rzeczywiście temperatura jest taka wysoka.radziobiker pisze:Czy zapowietrzony układ może być przyczną tego, że nie otwira się termostat?
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zdziwiłbyś się jak niektóre potrafią kłamać. Mój, nówka funkiel (tyle, że włoskie badziewie), np. zawyża wskazania o 10*C.radziobiker pisze:Czujnik raczej dobry
Układ powinien sam się odpowietrzyć podczas jazdy, ale jeśli tak się nie stanie to na wężu wyjściowym z nagrzewnicy masz odpowietrznik. Odkręcasz go, odpalasz autko i czekasz, aż zamiast powietrza pojawi się płyn. Ja dodatkowo ściskam na przemian węże, górny i dolny. Możesz też spróbować poluzować ten dolny wąż przy termostacie i delikatnie go rozszczelnić na chwilę.Jak to odpowietrzyć?
A sprawdzałeś termostat w garnku przed zamontowaniem?
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
mam pytanie poniekąd związane z tym tematem, a nie chcę zakładać nowego tematu:
jak można sprawdzić czy chłodnica jest drożna i jak ją przeczyścić?
czy jest możliwe przeczyszczenie tych kanałów, którymi woda chłodzi silnik? i jak to zrobić? czy można to zrobić samodzielnie?
co sądzicie o preparatach typu odkamieniacz, które się wlewa do chłodnicy przed wymianą płynu?
bardzo proszę o rozjaśnienie tematu gdyż mam zamiar zmienić płyn do chłodnic i zastanawiam się czy jej przy okazji troche nie przeczyścić bo okazało się, że pływa tam jakiś zielony płyn, a poprzedni właściciel dolewał sobie jakby nigdy nic różowego Borygo i chciałbym przy okazji przepłukać czymś chłodnicę z kamienia i brudów. jeśli by się dało, to kanały silnika również. więc jak któś ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to bardzo bym prosił o jakieś rady czy przy takim płukaniu nie zacznie cieknąć chłodnica?
ps. oczywiście wiem już, że zaleje płyn G12plus
jak można sprawdzić czy chłodnica jest drożna i jak ją przeczyścić?
czy jest możliwe przeczyszczenie tych kanałów, którymi woda chłodzi silnik? i jak to zrobić? czy można to zrobić samodzielnie?
co sądzicie o preparatach typu odkamieniacz, które się wlewa do chłodnicy przed wymianą płynu?
bardzo proszę o rozjaśnienie tematu gdyż mam zamiar zmienić płyn do chłodnic i zastanawiam się czy jej przy okazji troche nie przeczyścić bo okazało się, że pływa tam jakiś zielony płyn, a poprzedni właściciel dolewał sobie jakby nigdy nic różowego Borygo i chciałbym przy okazji przepłukać czymś chłodnicę z kamienia i brudów. jeśli by się dało, to kanały silnika również. więc jak któś ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to bardzo bym prosił o jakieś rady czy przy takim płukaniu nie zacznie cieknąć chłodnica?
ps. oczywiście wiem już, że zaleje płyn G12plus
- Prezesik_lodz
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
- Lokalizacja: Łódź/Szczecin
- Kontakt:
jak sprawdzic czy jest drozna jezeli masz cieple auto to chlodnica musi byc rownomiernie nagrzana cala a jezeli sa roznice temperatur miedzy jej gorna a dolna czescia to masz niedroznosc
Ja u siebie wymontowalem chlodnicena noc i przeplukalem woda pod cisnieniem i na koniec zalalem goraca wodoa z octem zrobilem tak 3 razy co godzine potem zalozylem ja do auta zalalem woda z octem jakies 3 buteleczki octu. podzialalo nawet sie teraz auto szybciej nagrzewa
Ja u siebie wymontowalem chlodnicena noc i przeplukalem woda pod cisnieniem i na koniec zalalem goraca wodoa z octem zrobilem tak 3 razy co godzine potem zalozylem ja do auta zalalem woda z octem jakies 3 buteleczki octu. podzialalo nawet sie teraz auto szybciej nagrzewa
Re: [80 B3 1.8 PM] Po wymianie płynu chłodzącego padła głowi
Witam wszystkich.mam konkretny problem w czasie jazdy ok 3km wyrzucilo mi caly plyn nie wiem ktoredy nawet,zalalem go nowym i narazie nie wyrzuca ale nie wiem jak go odpowietrzyc,temperatura w czasie jazdy 90c niby obieg jest.nie wiem czy cos ruszac czy jest ok. z gory dzieki.pozdrawiam Radek
Witam.
W dniu wczorajszym wymieniłem kruciec wody. Aby odpowietrzyć układ zrobiłem tak jak piszą koledzy. Mam za to inny problem.Samochód nagrzewa się do 90-110 stopni(auto stoi ,ale trzymam go na obrotach 2500-3000) , termostat otwiera się i płyn wchodzi w duży obieg ,ale nie załącza się wentylator.Podczas jazdy utrzymuje się temperatura 80-90.(termostat miałem wymieniany w listopadzie i układ odpowietrzał mi mechanik-wtedy wentylator się załączył) Czy to oznacza , że układ jest nadal zapowietrzony ??czy mam uszkodzony czujnik załączający wentylator?
W dniu wczorajszym wymieniłem kruciec wody. Aby odpowietrzyć układ zrobiłem tak jak piszą koledzy. Mam za to inny problem.Samochód nagrzewa się do 90-110 stopni(auto stoi ,ale trzymam go na obrotach 2500-3000) , termostat otwiera się i płyn wchodzi w duży obieg ,ale nie załącza się wentylator.Podczas jazdy utrzymuje się temperatura 80-90.(termostat miałem wymieniany w listopadzie i układ odpowietrzał mi mechanik-wtedy wentylator się załączył) Czy to oznacza , że układ jest nadal zapowietrzony ??czy mam uszkodzony czujnik załączający wentylator?
WITAM.MAM PROBLEM Z OGRZEWANIEM...PALE SILNIK,NA POSTOJU GRZEJE SIE W CIAGU 5-10MIN DO 100 STOPNI,WIATRAK ZACZYNA CHŁODZIC,TRZYMA TEMP.90 ALE GDY RUSZAM I JADE TO TEMPERATURA SPADA MI DO MINIMUM.POMPA I TERMOSTAT WYMIENIONE,CZY PRZEZ TRÓJNIK TEN CO MA CZUJNIKI SIĘ SAMOCZYNNIE ZAPOWIETRZA?JEST ON TROCHE NIESZCZELNY.PROSZE O POMOC.