Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Po wymianie płynu chłodzącego padła głowica

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 23 maja 2008, 22:53

marko pisze:Kolego w 80 nie ma fabrycznie żadnego zaworu odcinającego dopływ płynu chłodzącego do nagrzewnicy , chyba że ktoś sam go sobie tam zamontował , ale napewno nie bedzie sterowany cięgnami od zimnego i gorącego powietrza - one służą jedynie do otwierania odpowiednich klapek w obiegu powietrza
Znaczy, że przez nagrzewnicę zawsze płynie gorący płyn :?: :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 maja 2008, 22:56

Zawsze po nagrzaniu silnika. ;-)

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 24 lip 2008, 12:27

Czy zapowietrzony układ może być przyczną tego, że nie otwiera się termostat? Wczoraj go wymieniałem i zalewałem układ płynem. Dzisiaj rano wymieniałem czujnik temp. i zaczęły się szopki. Temp. dochodzi do 110*C, a rura od termostatu zimna. Co robić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 12:37

radziobiker pisze:Czy zapowietrzony układ może być przyczną tego, że nie otwira się termostat?
Może. Ale bardziej obstawiałbym kiepski (oszukujący czujnik), niestety bardzo często się to zdarza. Sprawdź dobrym termometrem (najlepiej pirometrem na głowicy w pobliżu czujnika) czy rzeczywiście temperatura jest taka wysoka.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 24 lip 2008, 12:41

Czujnik raczej dobry, bo górna rura od chłodnicy gorąca a ta od termostatu zimna. Jak to odpowietrzyć?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 14:01

radziobiker pisze:Czujnik raczej dobry
Zdziwiłbyś się jak niektóre potrafią kłamać. Mój, nówka funkiel (tyle, że włoskie badziewie), np. zawyża wskazania o 10*C.
Jak to odpowietrzyć?
Układ powinien sam się odpowietrzyć podczas jazdy, ale jeśli tak się nie stanie to na wężu wyjściowym z nagrzewnicy masz odpowietrznik. Odkręcasz go, odpalasz autko i czekasz, aż zamiast powietrza pojawi się płyn. Ja dodatkowo ściskam na przemian węże, górny i dolny. Możesz też spróbować poluzować ten dolny wąż przy termostacie i delikatnie go rozszczelnić na chwilę.
A sprawdzałeś termostat w garnku przed zamontowaniem?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 24 lip 2008, 18:34

Już po kłopocie. Układ odpowietrzony. Czujnik do bani (przy włączonych wentylatorach pokazuje 110*C) Jaki czujnik najlepiej kupić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 22:27

radziobiker pisze:Jaki czujnik najlepiej kupić?
Oryginalny w ASO. Trochę kosztuje ale przynajmniej czaszka spokojna. Albo poszukać na szrocie.

kluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2008, 16:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kluki » 08 sie 2008, 19:03

a jak ten odpowietrznik przy nagrzewnicy odkręcić bo nie bardzo widzę jakim kluczem, bo troszkę pod rdzewiały jest ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 wrz 2008, 15:22

mam pytanie poniekąd związane z tym tematem, a nie chcę zakładać nowego tematu:

jak można sprawdzić czy chłodnica jest drożna i jak ją przeczyścić?
czy jest możliwe przeczyszczenie tych kanałów, którymi woda chłodzi silnik? i jak to zrobić? czy można to zrobić samodzielnie?
co sądzicie o preparatach typu odkamieniacz, które się wlewa do chłodnicy przed wymianą płynu?

bardzo proszę o rozjaśnienie tematu gdyż mam zamiar zmienić płyn do chłodnic i zastanawiam się czy jej przy okazji troche nie przeczyścić bo okazało się, że pływa tam jakiś zielony płyn, a poprzedni właściciel dolewał sobie jakby nigdy nic różowego Borygo i chciałbym przy okazji przepłukać czymś chłodnicę z kamienia i brudów. jeśli by się dało, to kanały silnika również. więc jak któś ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to bardzo bym prosił o jakieś rady :-) czy przy takim płukaniu nie zacznie cieknąć chłodnica?
ps. oczywiście wiem już, że zaleje płyn G12plus :-D

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 06 wrz 2008, 15:21

jak sprawdzic czy jest drozna jezeli masz cieple auto to chlodnica musi byc rownomiernie nagrzana cala a jezeli sa roznice temperatur miedzy jej gorna a dolna czescia to masz niedroznosc


Ja u siebie wymontowalem chlodnicena noc i przeplukalem woda pod cisnieniem i na koniec zalalem goraca wodoa z octem zrobilem tak 3 razy co godzine potem zalozylem ja do auta zalalem woda z octem jakies 3 buteleczki octu. podzialalo nawet sie teraz auto szybciej nagrzewa

Listek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2008, 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: [80 B3 1.8 PM] Po wymianie płynu chłodzącego padła głowi

Post autor: Listek » 13 gru 2008, 21:30

Witam wszystkich.mam konkretny problem w czasie jazdy ok 3km wyrzucilo mi caly plyn nie wiem ktoredy nawet,zalalem go nowym i narazie nie wyrzuca ale nie wiem jak go odpowietrzyc,temperatura w czasie jazdy 90c niby obieg jest.nie wiem czy cos ruszac czy jest ok. z gory dzieki.pozdrawiam Radek <piwo>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 gru 2008, 21:42

Jeżeli już jeździsz z nowym płynem i działa ogrzewanie to układ sam się odpowietrzył. Ja na Twoim miejscu profilaktycznie zmieniłbym termostat bo być może już się zacina.

maciek:)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 15 sty 2009, 22:33

Post autor: maciek:) » 14 mar 2009, 15:47

Witam.
W dniu wczorajszym wymieniłem kruciec wody. Aby odpowietrzyć układ zrobiłem tak jak piszą koledzy. Mam za to inny problem.Samochód nagrzewa się do 90-110 stopni(auto stoi ,ale trzymam go na obrotach 2500-3000) , termostat otwiera się i płyn wchodzi w duży obieg ,ale nie załącza się wentylator.Podczas jazdy utrzymuje się temperatura 80-90.(termostat miałem wymieniany w listopadzie i układ odpowietrzał mi mechanik-wtedy wentylator się załączył) Czy to oznacza , że układ jest nadal zapowietrzony ??czy mam uszkodzony czujnik załączający wentylator?

piet9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:25
Lokalizacja: elblag

Post autor: piet9 » 23 gru 2009, 19:31

WITAM.MAM PROBLEM Z OGRZEWANIEM...PALE SILNIK,NA POSTOJU GRZEJE SIE W CIAGU 5-10MIN DO 100 STOPNI,WIATRAK ZACZYNA CHŁODZIC,TRZYMA TEMP.90 ALE GDY RUSZAM I JADE TO TEMPERATURA SPADA MI DO MINIMUM.POMPA I TERMOSTAT WYMIENIONE,CZY PRZEZ TRÓJNIK TEN CO MA CZUJNIKI SIĘ SAMOCZYNNIE ZAPOWIETRZA?JEST ON TROCHE NIESZCZELNY.PROSZE O POMOC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl