xRead pisze:To przyczyną brania oleju jest głowica czy pierścienie ?
Zrób pomiar ciśnienia sprężania, a potem ponów go z próbą olejową dbając, by był w możliwie powtarzalnych warunkach. Czyli jak na jednym postoju to z marszu, a nie "pomiar zrobiony, po kilka piw i robimy próbę olejową".
Oczywiście na możliwie gorącym silniku, naładowanym akku...
Jak nie wiesz co i jak z tą próbą to i forum i net pomogą.
Ona da odpowiedź, całkiem zresztą konkretnie, czy ciśnienie(a z nim i olej) spindala górą, czy dołem.
Olej stosujesz porządny. Oczywiście można lać i lepszy i ja się nie rozdrabniam w półminerale, leję full syntetyk do wszystkiego. Kwestia opłacalności przy takim poborze...
Mimo wszystko, chociaż to wiele nie wniesie raczej, przy następnej zmianie zrobiłbym płukankę. U mnie kilka razy pomogło -ale pobory były mniejsze, zmalały jeszcze. Ciśnienie sprężania i obiegowe lekki wzrost. Nie zawsze zmiana jest istotna -zależy co w silniku było. Jak były pierścienie pozapiekane od byle g...a to płukanka ma szansę je "odpuścić" i to nie jest jakiś cud, a zwyczajna chemia.
Jak silnik zużyty, bez nagaru zwyczajnie wytarty to wiele mu to nie pomoże.