Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA] podmianka na słupek ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

[B4 ADA] podmianka na słupek ABK

Post autor: DanielsD » 04 cze 2013, 09:07

Witam zacne forumowe gremium.
Zastanawiam się czy dałoby się:
z B4 wyrzucić ADA - sam słupek i w jego miejsce wrzucić ABK. podpiąć do niego cały osprzęt razem z wtryskami, przepływką, wiązką, kompem, kolektorami...itd. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Proszę pisać co by trzeba było zrobić, żeby w tym zestawie to hulało. Co musi być z ABK oprócz słupka.
Proszę o wypowiedzi na temat takiego zabiegu. Czy są jakieś różnice w samym słupku z zewnątrz, typu inaczej rozmieszczone otwory kolektorów itd. Prfoszę nie cytujcie mi wypowiedzi z forum bo juz w kazda strone przeszukałem. I wsędzie "ktoś", "nie do kończony swap", a do tych co mogą coś wiedzieć już napisałem.
ps. o skrzyni wiem, ze za krótka;)
Pozdrawiam Daniel

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 cze 2013, 10:23

Wszystko pasuje niemal P&P.

Trzeba się zaopatrzyć w aparat zapłonowy z ABK lub podmienić wałek pośredni z ADA i użyć można wówczas aparatu z ADA (inne są ślimaki).

Łapy, mocowanie itp pasuje bez problemów.

Skrzynia.... prędkość obrotowa ADA (jakiś czas pracowała u mnie na AKM z B3 i AKM była strasznie za długa) więc wróciłem do ori z ABK czyli CCF i wszystko grało tak więc ABK śmiało powinno pociągnąć twoją ori skrzynię.


Potrzebujesz tylko:
słupek, aparat z ABK. Z tego co pamiętam nic więcej nie potrzeba.

P.S. Polecam wyjąć całość ze skrzynią (odkręcić wybierak, poduszki ze skrzyni i przeguby wewnętrzne i wysprzęglik hydrauliczny).

Chyba, że masz profesjonalny dźwig to da radę sam silnik (myślmy we trzech wciskali wszystko ręcznie i później żałowałem, że nie wykręciłem skrzyni, wysprzęglik robił problemy)

Jedyne czego nie wiem w kompie ADA to czy nie można tam przypadkiem czegoś zaadaptować. W sensie dawki paliwa bo trzeba będzie nieco więcej "podlać". Ale wydaje mi się sonda skutecznie nadrobi braki ubogiej mieszanki.

Generalnie listwa Hitachi Z ADA jest bardziej wydajna i podobno lepsza od tej z ABK.

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 05 cze 2013, 05:23

O właśnie i o to mi chodziło. Jeszcze tylko pomyślę na wtryskiwaczem rozruchowym, bo z tego co wiem to w ADA go nie ma - chyba, że się mylę. Ale jest to rzecz do zmodzenia. Wsztstko zależy od $, ale chciałem wiedzieć czy da się to zrobić etapami, najpierw sam słupek, a po jakimś czasie reszta: komp, przepływka.
Póki co dzięki. Jakby co to będę się odzywał.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 cze 2013, 13:36

Po co ci rozruchowy wtrysk?
Przecież skoro nie ma go w ADA to niech tak zostanie. Widać listwa wtryskowa w ADA jest tak skonstruowana i sterowana aby nie potrzebować wtryskiwacza rozruchowego.

Tylko czy jest sens wydawać ponad 1000 zeta na kilkanaście KM i może z 20 Nm?

Sprzedaj swojego, dołóż i kup sobie 1Z na Pierburgu. No i wtedy szeroka droga do lepszych modów. Tańszych i bardziej wydajnych.

ABK to masz zaledwie 115 KM i 165 Nm a w zetorku wprawdzie 120 KM po chipsie ale za to o ponad 100Nm więcej (1000-1200 zeta wywalisz ale masz 130 KM i 300Nm).

Wszystko rozbija się o budżet.

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 05 cze 2013, 20:53

Co do sprzedaży auta - nie ma mowy. Przez 5 miesięcy sam ogarnąłem (nie jestem mechanikiem) całą zawieszkę (na dniach tylko muszę jescze zwalczyć tuleje sanek i wahaczy), hamulce, wydech, no i gazownik mi doprawadził LPG do ładu. Do tego dorzuciłem przód V6 i inne graty. Czyli parę $ poszło. I juz wiem co mam w tym temacie. A silnik... niby oleju nie pije, nie kopci, nie dzwoni.., ale to ADA od 13 lat jeżdzi na LPG, boję się zaglądać do środka... Na razie moj temat służy tylko rozważaniom, żebym wiedział co robić później. Bo ADA na pewno nie będę remontował. Co do 1z, sam nie dałbym rady przełożyć... w ogóle taki swap to raczej nieopłacalny temat chyba...A taki ABK..sam dużo ogarnę...
Ale to na kiedyś. Narazie ADA jeżdzi a ja zajmuję się ogarnianiem wszystkiego poza silnikiem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 cze 2013, 21:17

Nie chodzi mi o swap na 1Z ale po prostu zamienić całe auto. Na Pierburga.

Jeżeli chodzi o przesiadkę z ABK na coś mocniejszego dużo wyborów skończyło się na 1Z niż V6. Bo V6 utrzymać to nie jest tak tanio jak 1Z.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 05 cze 2013, 21:27

DanielsD pisze:A silnik... niby oleju nie pije, nie kopci, nie dzwoni.., ale to ADA od 13 lat jeżdzi na LPG, boję się zaglądać do środka...
Wiesz - jest takie powiedzenie: jak coś działa dobrze to nie ruszaj bo zepsujesz ;-)

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 25 cze 2013, 08:36

tomek83 pisze:
DanielsD pisze:A silnik... niby oleju nie pije, nie kopci, nie dzwoni.., ale to ADA od 13 lat jeżdzi na LPG, boję się zaglądać do środka...
Wiesz - jest takie powiedzenie: jak coś działa dobrze to nie ruszaj bo zepsujesz ;-)
Mądrego czasem dobrze posłuchać. Narazie wszystko zostaje jak jest a ów temat miał na celu tylko wstępne rozeznanie. Dzięki wszystkim za udział w dyskusji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl