Witam zacne forumowe gremium.
Zastanawiam się czy dałoby się:
z B4 wyrzucić ADA - sam słupek i w jego miejsce wrzucić ABK. podpiąć do niego cały osprzęt razem z wtryskami, przepływką, wiązką, kompem, kolektorami...itd. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Proszę pisać co by trzeba było zrobić, żeby w tym zestawie to hulało. Co musi być z ABK oprócz słupka.
Proszę o wypowiedzi na temat takiego zabiegu. Czy są jakieś różnice w samym słupku z zewnątrz, typu inaczej rozmieszczone otwory kolektorów itd. Prfoszę nie cytujcie mi wypowiedzi z forum bo juz w kazda strone przeszukałem. I wsędzie "ktoś", "nie do kończony swap", a do tych co mogą coś wiedzieć już napisałem.
ps. o skrzyni wiem, ze za krótka;)
Pozdrawiam Daniel
[B4 ADA] podmianka na słupek ABK
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wszystko pasuje niemal P&P.
Trzeba się zaopatrzyć w aparat zapłonowy z ABK lub podmienić wałek pośredni z ADA i użyć można wówczas aparatu z ADA (inne są ślimaki).
Łapy, mocowanie itp pasuje bez problemów.
Skrzynia.... prędkość obrotowa ADA (jakiś czas pracowała u mnie na AKM z B3 i AKM była strasznie za długa) więc wróciłem do ori z ABK czyli CCF i wszystko grało tak więc ABK śmiało powinno pociągnąć twoją ori skrzynię.
Potrzebujesz tylko:
słupek, aparat z ABK. Z tego co pamiętam nic więcej nie potrzeba.
P.S. Polecam wyjąć całość ze skrzynią (odkręcić wybierak, poduszki ze skrzyni i przeguby wewnętrzne i wysprzęglik hydrauliczny).
Chyba, że masz profesjonalny dźwig to da radę sam silnik (myślmy we trzech wciskali wszystko ręcznie i później żałowałem, że nie wykręciłem skrzyni, wysprzęglik robił problemy)
Jedyne czego nie wiem w kompie ADA to czy nie można tam przypadkiem czegoś zaadaptować. W sensie dawki paliwa bo trzeba będzie nieco więcej "podlać". Ale wydaje mi się sonda skutecznie nadrobi braki ubogiej mieszanki.
Generalnie listwa Hitachi Z ADA jest bardziej wydajna i podobno lepsza od tej z ABK.
Trzeba się zaopatrzyć w aparat zapłonowy z ABK lub podmienić wałek pośredni z ADA i użyć można wówczas aparatu z ADA (inne są ślimaki).
Łapy, mocowanie itp pasuje bez problemów.
Skrzynia.... prędkość obrotowa ADA (jakiś czas pracowała u mnie na AKM z B3 i AKM była strasznie za długa) więc wróciłem do ori z ABK czyli CCF i wszystko grało tak więc ABK śmiało powinno pociągnąć twoją ori skrzynię.
Potrzebujesz tylko:
słupek, aparat z ABK. Z tego co pamiętam nic więcej nie potrzeba.
P.S. Polecam wyjąć całość ze skrzynią (odkręcić wybierak, poduszki ze skrzyni i przeguby wewnętrzne i wysprzęglik hydrauliczny).
Chyba, że masz profesjonalny dźwig to da radę sam silnik (myślmy we trzech wciskali wszystko ręcznie i później żałowałem, że nie wykręciłem skrzyni, wysprzęglik robił problemy)
Jedyne czego nie wiem w kompie ADA to czy nie można tam przypadkiem czegoś zaadaptować. W sensie dawki paliwa bo trzeba będzie nieco więcej "podlać". Ale wydaje mi się sonda skutecznie nadrobi braki ubogiej mieszanki.
Generalnie listwa Hitachi Z ADA jest bardziej wydajna i podobno lepsza od tej z ABK.
O właśnie i o to mi chodziło. Jeszcze tylko pomyślę na wtryskiwaczem rozruchowym, bo z tego co wiem to w ADA go nie ma - chyba, że się mylę. Ale jest to rzecz do zmodzenia. Wsztstko zależy od $, ale chciałem wiedzieć czy da się to zrobić etapami, najpierw sam słupek, a po jakimś czasie reszta: komp, przepływka.
Póki co dzięki. Jakby co to będę się odzywał.
Póki co dzięki. Jakby co to będę się odzywał.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Po co ci rozruchowy wtrysk?
Przecież skoro nie ma go w ADA to niech tak zostanie. Widać listwa wtryskowa w ADA jest tak skonstruowana i sterowana aby nie potrzebować wtryskiwacza rozruchowego.
Tylko czy jest sens wydawać ponad 1000 zeta na kilkanaście KM i może z 20 Nm?
Sprzedaj swojego, dołóż i kup sobie 1Z na Pierburgu. No i wtedy szeroka droga do lepszych modów. Tańszych i bardziej wydajnych.
ABK to masz zaledwie 115 KM i 165 Nm a w zetorku wprawdzie 120 KM po chipsie ale za to o ponad 100Nm więcej (1000-1200 zeta wywalisz ale masz 130 KM i 300Nm).
Wszystko rozbija się o budżet.
Przecież skoro nie ma go w ADA to niech tak zostanie. Widać listwa wtryskowa w ADA jest tak skonstruowana i sterowana aby nie potrzebować wtryskiwacza rozruchowego.
Tylko czy jest sens wydawać ponad 1000 zeta na kilkanaście KM i może z 20 Nm?
Sprzedaj swojego, dołóż i kup sobie 1Z na Pierburgu. No i wtedy szeroka droga do lepszych modów. Tańszych i bardziej wydajnych.
ABK to masz zaledwie 115 KM i 165 Nm a w zetorku wprawdzie 120 KM po chipsie ale za to o ponad 100Nm więcej (1000-1200 zeta wywalisz ale masz 130 KM i 300Nm).
Wszystko rozbija się o budżet.
Co do sprzedaży auta - nie ma mowy. Przez 5 miesięcy sam ogarnąłem (nie jestem mechanikiem) całą zawieszkę (na dniach tylko muszę jescze zwalczyć tuleje sanek i wahaczy), hamulce, wydech, no i gazownik mi doprawadził LPG do ładu. Do tego dorzuciłem przód V6 i inne graty. Czyli parę $ poszło. I juz wiem co mam w tym temacie. A silnik... niby oleju nie pije, nie kopci, nie dzwoni.., ale to ADA od 13 lat jeżdzi na LPG, boję się zaglądać do środka... Na razie moj temat służy tylko rozważaniom, żebym wiedział co robić później. Bo ADA na pewno nie będę remontował. Co do 1z, sam nie dałbym rady przełożyć... w ogóle taki swap to raczej nieopłacalny temat chyba...A taki ABK..sam dużo ogarnę...
Ale to na kiedyś. Narazie ADA jeżdzi a ja zajmuję się ogarnianiem wszystkiego poza silnikiem.
Ale to na kiedyś. Narazie ADA jeżdzi a ja zajmuję się ogarnianiem wszystkiego poza silnikiem.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mądrego czasem dobrze posłuchać. Narazie wszystko zostaje jak jest a ów temat miał na celu tylko wstępne rozeznanie. Dzięki wszystkim za udział w dyskusji.tomek83 pisze:Wiesz - jest takie powiedzenie: jak coś działa dobrze to nie ruszaj bo zepsujeszDanielsD pisze:A silnik... niby oleju nie pije, nie kopci, nie dzwoni.., ale to ADA od 13 lat jeżdzi na LPG, boję się zaglądać do środka...