Mam podejrzenie, że zerwała się któraś poduszka silnika.
silnik zaczął wibrować, czuć to na karoserii i na kierownicy. Drgania są dokładnie takie jak praca silnika. Na wyższych obrotach już tego nie czuć, ale wydaje mi się jakby silnik pracował trochę głośniej, szczególnie przy przyspieszaniu, dużym obciążeniu ( wysoki bieg, mała prędkość ) jest głośniej.
auto stało tydzień na mrozie nie ruszane, teraz w weekend w ciepłym garażu, wydaje mi się, że przez tą zmianę temperatur guma nie wytrzymała ( albo poduszka się odkręciła, ale to chyba mało prawdopodobne ).
poduszki silnika były wymieniane rok temu ( na zamienniki jakieś tanie ) od tego czasu około 60 tys. km przejechane.
jak myślicie? jak zdiagnozować która to poduszka? ( w b3 silnik siedzi na 3 ? a skrzynia na 2? - ale skrzyni widac tylko 1 ).
[ B3 3A ] poduszka silnika
- pawelw_1986
- Forum Audi 80
- Posty: 249
- Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
- Lokalizacja: białystok/grajewo
silnik 2 po bokach a 3cia z przodu skrzynia na 1 ta ze skrzyni raczej jest ok. poduszki powinienes miec w ksztalcie litery v jesli wewnetszne v nie dotyka zewnetsznego to ok powinno byc ja bym przyczyny poszukal jeszcze w wydechu. sprawdz dobrze na kanale czy rura nie dotyka nigdzie karoseri to bywyjasnilo drgania i glosna prace. pamietaj ze jesli silnik nie pracuje rowno na wszystkich garach efekt bedzie podobny do tego który opisujesz
okazuje się że jednak to poduszka i to prawdopodobnie ta pod skrzynia.
zrobiłem tak:
jedynka i szybko puszczane sprzęgło, ale tak żeby auto nie ruszyło. było widać że bardzo szarpie silnikiem praktycznie cały podnosi się do góry wzdłużnie, więc to na pewno któraś poduszka.
za tydzień wrócę do domu to będę robił.
o efektach napisze:)
dzięki
[ Dodano: 2012-03-05, 00:27 ]
udało się w końcu wymienić poduchy.
przez różnice w katalogu i aucie straciłem trochę czasu bo dostęp do podnośnika mam tylko w weekendy.
poduszka skrzyni - zamiennik max gear
prawa silnika ( od strony pasażera ) - febi
napiszę o wymianie może komuś się przyda:
poduszka skrzyni ( najlepiej zrobić zdjęcie i wtedy iść kupować )
1. lewarujemy skrzynię ( ja to zrobiłem tak: podstawiłem pod skrzynie taką stalową konstrukcję i delikatnie opuszczałem cały podnośnik)
2. odkręcamy poduszkę (w moim przypadku - dwie śruby na anpol 8 z boku i jedna od spodu)
3. przykręcamy nową ( pamiętając o takim stalowym talerzyku, który jest od góry między poduchą a skrzynią. radziłbym przykręcać z uczuciem bo z tego co widziałem obudowa skrzyni jest aluminiowa i głupio by było zerwać gwint :mrgreen: )
4. gotowe
prawa poducha silnika ( również lepiej iść ze zdjęciem albo z całą poduchą do sklepu )
w przypadku prawej trzeba odkręcić całe sanki bo inaczej nie odkręcimy jej od góry ( przynajmniej u mnie w 3A )
1. odkręcamy osłonę silnika
2. lewarujemy silnik ( tylko tyle, żeby nam nie spadł na głowę po odkręceniu sanek, ja zrobiłem to w ten sam sposób co przy skrzyni, punk podparcia przesunąłem tylko w stronę silnika )
3. odkręcamy dolne nakrętki obu poduszek ( obu bo inaczej nie podniesiemy silnika i nie wyciągniemy żadnej )
4. odkręcamy sanki
5. odkręcamy i wyciągamy ze stabilizatora łączniki stabilizatora ( inaczej podnosząc silnik podniosą się też sanki )
6. uważnie podnosimy silnik
7. odkręcamy łapę od bloku silnika ( również dwa anpole 8 ), łapa powinna dać się obrócić w lewo ( patrząc z przodu ), co da nam dostęp do górnej nakrętki poduszki.
8. odkręcamy i wyciągamy starą
9. składamy wszystko tak jak było, uważając na śruby łapy silnika ( zerwać gwint w bloku to trochę nie bardzo ).
sposób ten w moim przypadku był jedynym rozwiązaniem, być może komuś przyda i nie spędzi tyle czasu nad kombinowaniem ,, no jak tam ten klucz włożyć ''
sama operacja wygląda na skomplikowaną i miałem małe obawy, ale okazało się, że poszło bardzo sprawnie.
różnica w czasie jazdy jest diametralna, silnik pracuje gładko nic nie szarpie ogólnie - trafiona naprawa :mrgreen:
to mój pierwszy tego typu opis, czekam na opinie
zrobiłem tak:
jedynka i szybko puszczane sprzęgło, ale tak żeby auto nie ruszyło. było widać że bardzo szarpie silnikiem praktycznie cały podnosi się do góry wzdłużnie, więc to na pewno któraś poduszka.
za tydzień wrócę do domu to będę robił.
o efektach napisze:)
dzięki
[ Dodano: 2012-03-05, 00:27 ]
udało się w końcu wymienić poduchy.
przez różnice w katalogu i aucie straciłem trochę czasu bo dostęp do podnośnika mam tylko w weekendy.
poduszka skrzyni - zamiennik max gear
prawa silnika ( od strony pasażera ) - febi
napiszę o wymianie może komuś się przyda:
poduszka skrzyni ( najlepiej zrobić zdjęcie i wtedy iść kupować )
1. lewarujemy skrzynię ( ja to zrobiłem tak: podstawiłem pod skrzynie taką stalową konstrukcję i delikatnie opuszczałem cały podnośnik)
2. odkręcamy poduszkę (w moim przypadku - dwie śruby na anpol 8 z boku i jedna od spodu)
3. przykręcamy nową ( pamiętając o takim stalowym talerzyku, który jest od góry między poduchą a skrzynią. radziłbym przykręcać z uczuciem bo z tego co widziałem obudowa skrzyni jest aluminiowa i głupio by było zerwać gwint :mrgreen: )
4. gotowe
prawa poducha silnika ( również lepiej iść ze zdjęciem albo z całą poduchą do sklepu )
w przypadku prawej trzeba odkręcić całe sanki bo inaczej nie odkręcimy jej od góry ( przynajmniej u mnie w 3A )
1. odkręcamy osłonę silnika
2. lewarujemy silnik ( tylko tyle, żeby nam nie spadł na głowę po odkręceniu sanek, ja zrobiłem to w ten sam sposób co przy skrzyni, punk podparcia przesunąłem tylko w stronę silnika )
3. odkręcamy dolne nakrętki obu poduszek ( obu bo inaczej nie podniesiemy silnika i nie wyciągniemy żadnej )
4. odkręcamy sanki
5. odkręcamy i wyciągamy ze stabilizatora łączniki stabilizatora ( inaczej podnosząc silnik podniosą się też sanki )
6. uważnie podnosimy silnik
7. odkręcamy łapę od bloku silnika ( również dwa anpole 8 ), łapa powinna dać się obrócić w lewo ( patrząc z przodu ), co da nam dostęp do górnej nakrętki poduszki.
8. odkręcamy i wyciągamy starą
9. składamy wszystko tak jak było, uważając na śruby łapy silnika ( zerwać gwint w bloku to trochę nie bardzo ).
sposób ten w moim przypadku był jedynym rozwiązaniem, być może komuś przyda i nie spędzi tyle czasu nad kombinowaniem ,, no jak tam ten klucz włożyć ''
sama operacja wygląda na skomplikowaną i miałem małe obawy, ale okazało się, że poszło bardzo sprawnie.
różnica w czasie jazdy jest diametralna, silnik pracuje gładko nic nie szarpie ogólnie - trafiona naprawa :mrgreen:
to mój pierwszy tego typu opis, czekam na opinie