Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] - Pomiar rezystancji TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 paź 2015, 15:21

Jezeli ustawisz inaczej bedzie sypac błedami o nastawniku i tps. A co za tym idzie beda falowały.

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

[B3 1.8 PM] Luz między TPS, a przepustnicą

Post autor: gracz98 » 03 lut 2016, 18:40

Siema , Czy powinien byc luz mieżdzy tsp a a przepustnicą?? Bo według mnie nie. zalewa go. tsp idzie z 5mm dopiero przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7af0f5cb4e9cbf1d

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lut 2016, 19:14

gracz98 pisze:tsp
Chodzi o TPS? Jeśli tak to to co pokazałeś na zdjęciu to nie jest TPS tylko dźwigienki przepustnicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lut 2016, 21:17

Ja u siebie też tak mam, że naciągając linkę pierw jest luz a dopiero w pewnym momencie zaczyna otwierać się przepustnica

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

Post autor: gracz98 » 04 lut 2016, 19:01

znaczy ze taki luz między przepustnicami musi być? Bo jak otwiera sie to pierwsza,a druga jeszcze nie to go zalewa. A to TPS to do czego jest i jak to wygląda, może to mieć z tym coś wspólnego ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 lut 2016, 19:30

gracz98 pisze:znaczy ze taki luz między przepustnicami musi być? Bo jak otwiera sie to pierwsza,a druga jeszcze nie to go zalewa.
Przeciez tu jest jedna przepustnica a nie dwie.
patrykzs pisze:Ja u siebie też tak mam, że naciągając linkę pierw jest luz a dopiero w pewnym momencie zaczyna otwierać się przepustnica
Miałem podobnie w PM, wstawiłem mała tulejkę między końcówkę linki a mechanizm przeustnicy, nie było tego opóźnienia w otwarciu i otwierała się do końca, dodam ze miałem linkę nie orginalną tylko zamiennik

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

Post autor: gracz98 » 04 lut 2016, 19:35

GerB3 pisze:Przeciez tu jest jedna przepustnica a nie dwie.
To do czego jest zaczepiona linka? I z tego czegoś jest połączone do przepustnicy.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7af0f5cb4e9cbf1d

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 lut 2016, 20:11

To nie wiesz czy masz jedną przepsutnice ?

2 minuty szukania w google i masz opis

http://warsztaty.samochodowka.internetd ... nast_p.htm

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

Post autor: gracz98 » 04 lut 2016, 21:01

Ale ku..a chodzi mi o to, że przepustnica jest jedna w gardzieli a linka jest zaczepiona go jakiegoś ku...twa i dopiero z tego gówna wychodzi połączenie do przepustnicy.
Popatrzcie na zdj i odpiście z sensem, a nie ku..a, że ...

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-02-05, 17:23 ]
za używanie wulgaryzmów ostrzeżenie nr 1
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 17:21 przez gracz98, łącznie zmieniany 1 raz.

dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

[b4 ABK 2.0] TPS - Prośba o interpretacje wykresów z VAG

Post autor: dar3kg » 26 lut 2016, 13:03

Problem polega na tym, że czasami po mocnych przegazówkach na chwilę go przymula, następnie po zciągnięciu nogi z gazu nie trzyma stablinych orbotów(spada poniżej 800, nastepnie faluje do 1,5k i się uspokaja) Z vaga wyczytałem, że gdy jest ok to przepustnica ma 0%, po przegazówkach gdy się zaczyna źle, bez naciskania pedału jest 1% i faluje.
Wystarczy wyłączyć zapłon na 10 sek i włączyć, aby wszystko wróciło do normy. Przy delikatnej jeździe(pedał gazu maks do 30%) problemu nie ma. Na poniższych wykresach białymi prostokątami zaznaczyłem miejsca gdzie zaczyna się problem, widać, że przepustnica(kolor żółty) pokazuje spadek wartości mimo, iż pedał gazu stał w miejscu. Co pokazuję niebieskim kolorem obciążenie silnika. Następnie po tym pedał gazu spada do 1% zamiast do 0%(białe strzałki)

Obrazek

Obrazek
w drugiej części wykresu falujące obroty:
Obrazek
na początku falujące obroty:
Obrazek
prawidłowy przebieg:
Obrazek
prawidłowy przebieg:
Obrazek

Pytanie czy rozkręcająć TPS jest szansa, żeby przeczyścić i będzie ok, czy od razu kupować i czy przy wymianie trzeba robić adaptacje.

z góry dzięki za rady.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 lut 2016, 23:55

To zależy od rocznika pojazdu i numeru sterownika.

dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: dar3kg » 27 lut 2016, 13:06

Obrazek

rocznik '94
zapomniałem dodać ze sporadycznie wyskakuje błąd g69

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2016, 09:58

Jeżeli jest wyprodukowany po 08.1994 to robi się adaptację.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 kwie 2016, 19:14

Pytanie mam czy ktoś ma jakieś info czy jest różnica w tps audi a vw różnica w nr jest zamiast H to N :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2016, 20:08

Ponawiam zapytanie?

Tzn, znalazłem info że są wyskalowane tak samo, pytanie tylko czy wielkość jest dokładnie taka sama. Może ktoś ma i mógłby porównać jeden do drugiego + ewentualnie wtyczka czy identyczna.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga