Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] - Pomiar rezystancji TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 paź 2015, 15:21

Jezeli ustawisz inaczej bedzie sypac błedami o nastawniku i tps. A co za tym idzie beda falowały.

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

[B3 1.8 PM] Luz między TPS, a przepustnicą

Post autor: gracz98 » 03 lut 2016, 18:40

Siema , Czy powinien byc luz mieżdzy tsp a a przepustnicą?? Bo według mnie nie. zalewa go. tsp idzie z 5mm dopiero przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7af0f5cb4e9cbf1d

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lut 2016, 19:14

gracz98 pisze:tsp
Chodzi o TPS? Jeśli tak to to co pokazałeś na zdjęciu to nie jest TPS tylko dźwigienki przepustnicy.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lut 2016, 21:17

Ja u siebie też tak mam, że naciągając linkę pierw jest luz a dopiero w pewnym momencie zaczyna otwierać się przepustnica

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

Post autor: gracz98 » 04 lut 2016, 19:01

znaczy ze taki luz między przepustnicami musi być? Bo jak otwiera sie to pierwsza,a druga jeszcze nie to go zalewa. A to TPS to do czego jest i jak to wygląda, może to mieć z tym coś wspólnego ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 lut 2016, 19:30

gracz98 pisze:znaczy ze taki luz między przepustnicami musi być? Bo jak otwiera sie to pierwsza,a druga jeszcze nie to go zalewa.
Przeciez tu jest jedna przepustnica a nie dwie.
patrykzs pisze:Ja u siebie też tak mam, że naciągając linkę pierw jest luz a dopiero w pewnym momencie zaczyna otwierać się przepustnica
Miałem podobnie w PM, wstawiłem mała tulejkę między końcówkę linki a mechanizm przeustnicy, nie było tego opóźnienia w otwarciu i otwierała się do końca, dodam ze miałem linkę nie orginalną tylko zamiennik

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

Post autor: gracz98 » 04 lut 2016, 19:35

GerB3 pisze:Przeciez tu jest jedna przepustnica a nie dwie.
To do czego jest zaczepiona linka? I z tego czegoś jest połączone do przepustnicy.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7af0f5cb4e9cbf1d

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 lut 2016, 20:11

To nie wiesz czy masz jedną przepsutnice ?

2 minuty szukania w google i masz opis

http://warsztaty.samochodowka.internetd ... nast_p.htm

gracz98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2016, 18:00

Post autor: gracz98 » 04 lut 2016, 21:01

Ale ku..a chodzi mi o to, że przepustnica jest jedna w gardzieli a linka jest zaczepiona go jakiegoś ku...twa i dopiero z tego gówna wychodzi połączenie do przepustnicy.
Popatrzcie na zdj i odpiście z sensem, a nie ku..a, że ...

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-02-05, 17:23 ]
za używanie wulgaryzmów ostrzeżenie nr 1
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 17:21 przez gracz98, łącznie zmieniany 1 raz.

dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

[b4 ABK 2.0] TPS - Prośba o interpretacje wykresów z VAG

Post autor: dar3kg » 26 lut 2016, 13:03

Problem polega na tym, że czasami po mocnych przegazówkach na chwilę go przymula, następnie po zciągnięciu nogi z gazu nie trzyma stablinych orbotów(spada poniżej 800, nastepnie faluje do 1,5k i się uspokaja) Z vaga wyczytałem, że gdy jest ok to przepustnica ma 0%, po przegazówkach gdy się zaczyna źle, bez naciskania pedału jest 1% i faluje.
Wystarczy wyłączyć zapłon na 10 sek i włączyć, aby wszystko wróciło do normy. Przy delikatnej jeździe(pedał gazu maks do 30%) problemu nie ma. Na poniższych wykresach białymi prostokątami zaznaczyłem miejsca gdzie zaczyna się problem, widać, że przepustnica(kolor żółty) pokazuje spadek wartości mimo, iż pedał gazu stał w miejscu. Co pokazuję niebieskim kolorem obciążenie silnika. Następnie po tym pedał gazu spada do 1% zamiast do 0%(białe strzałki)

Obrazek

Obrazek
w drugiej części wykresu falujące obroty:
Obrazek
na początku falujące obroty:
Obrazek
prawidłowy przebieg:
Obrazek
prawidłowy przebieg:
Obrazek

Pytanie czy rozkręcająć TPS jest szansa, żeby przeczyścić i będzie ok, czy od razu kupować i czy przy wymianie trzeba robić adaptacje.

z góry dzięki za rady.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 lut 2016, 23:55

To zależy od rocznika pojazdu i numeru sterownika.

dar3kg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2010, 00:20
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: dar3kg » 27 lut 2016, 13:06

Obrazek

rocznik '94
zapomniałem dodać ze sporadycznie wyskakuje błąd g69

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2016, 09:58

Jeżeli jest wyprodukowany po 08.1994 to robi się adaptację.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 kwie 2016, 19:14

Pytanie mam czy ktoś ma jakieś info czy jest różnica w tps audi a vw różnica w nr jest zamiast H to N :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2016, 20:08

Ponawiam zapytanie?

Tzn, znalazłem info że są wyskalowane tak samo, pytanie tylko czy wielkość jest dokładnie taka sama. Może ktoś ma i mógłby porównać jeden do drugiego + ewentualnie wtyczka czy identyczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl