[B4 ABK] - Pomiar rezystancji TPS
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
Dodam że zanim ktoś zdecyduję sie na wymianę TPS'a warto zrobić adaptację, tak jak PieterB napisał, nie zależy ona od roku czy silnika z tym, że jak dla mnie to metoda na miernik jest zbędna. Równie dobrze można ustawić adaptacją 92 i 93 r ponieważ nadpisuje się wtedy pamieć sterownika polożeniem zerowym. Jeśli jest TPS musi mieć ustawione zero, a jeśli jakimś dziwnym trafem zostało ono przesunięte to czujnik mimo tego ze nie ma przerwy i sam w sobie jest sprawny to komputer nie odczyta pomiaru bezwzględnego tylko względem wcześniej ustawionego oryginalnie zera. Przerabiałem u siebie, działy się dziwne rzeczy typu wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości. Wymieniałem TPS'a i nic to nie dało. Zrobiłem adaptacje zera przepustnicy i działa jak powinno
Dlaczego sprawdzanie miernikiem czujnika jest zbędne ?? Przecież przerwy mogą być w kilku miejscach, a tak w najtańszy sposób można stwierdzić wadę TPS, po co mam wydawać tyle złotówek na VAG ? Piszesz "Wymieniałem TPS'a i nic to nie dało" czyli nie sprawdziłeś u siebie miernikiem czy pierwszy TPS jest sprawny czy nie, może niepotrzebnie wymieniałeś, a wystarczyło zrobić adaptacje pierwszego TPSa?? W moim wypadku przerwy były w 2-3 miejscach, dlatego zdecydowałem się na wymianę.Alekssssander pisze:Dodam że zanim ktoś zdecyduję sie na wymianę TPS'a warto zrobić adaptację, tak jak PieterB napisał, nie zależy ona od roku czy silnika z tym, że jak dla mnie to metoda na miernik jest zbędna. Równie dobrze można ustawić adaptacją 92 i 93 r ponieważ nadpisuje się wtedy pamieć sterownika polożeniem zerowym. Jeśli jest TPS musi mieć ustawione zero, a jeśli jakimś dziwnym trafem zostało ono przesunięte to czujnik mimo tego ze nie ma przerwy i sam w sobie jest sprawny to komputer nie odczyta pomiaru bezwzględnego tylko względem wcześniej ustawionego oryginalnie zera. Przerabiałem u siebie, działy się dziwne rzeczy typu wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości. Wymieniałem TPS'a i nic to nie dało. Zrobiłem adaptacje zera przepustnicy i działa jak powinno
BTW, czy ktoś może opisać jak zrobić adaptację TPS w domowych warunkach ?? Po czym można sprawdzić czy adaptacja jest konieczna czy nie, czym to się objawia?? "wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości" ? Skoro po wymianie TPS wszystko pięknie, ładnie pracuje to nadal upieracie się na adaptację? nie każdy wie jak i i czym to zrobić
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kolego chyba się zapętlił oczywiście sprawdzenie miernikiem nie zaszkodzi jeśli nie chcemy płacić za vag'a.Xpac pisze:Dlaczego sprawdzanie miernikiem czujnika jest zbędne ??
Ale nie chodzi tu o przerwę tyko ale także o początkowe ustawienie również a wiele osób tego nie sprawdza i stąd czasem wynikają takie cyrki.
A każda zmiana na inny wymaga adaptacji!
temat jest opisywany nie raz jak zrobić adaptację, więc po raz kolejny po prostu mi się nie chce pisać. I nikt ci nie każe jej robić - twoja wola.Xpac pisze:BTW, czy ktoś może opisać jak zrobić adaptację TPS w domowych warunkach ?? Po czym można sprawdzić czy adaptacja jest konieczna czy nie, czym to się objawia?? "wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości" ? Skoro po wymianie TPS wszystko pięknie, ładnie pracuje to nadal upieracie się na adaptację? nie każdy wie jak i i czym to zrobić
Ty wymieniłeś z całą przepustnicą więc jest cień szansy że jeszcze nie ruszany lub dobrze ustawiony z przepustnicą.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Napisałem że miernik, który nie jest jednorazówką czyli taki wg. mnie za 40-50zł. Taki za 13zł polata po różnych kontach warsztatu i już przestaje działać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
Xpac, nie chodzi mi o sprawdzanie przerw w ścieżkach grafitowych czujnika bo to podstawa, a samej adaptacji na miernik, czyli kręcenie śrubką lub samym czujnikiem do momentu gdzie na zamkniętej przepustnicy będzie koło 1V. Uważam że to zbędne bo po co szukać 0 stopni jeśli możemy je nadpisać w pamięci sterownika i mieć z głowy ? Mierzyłem oba czujniki TPS, pierwszy to była masakra, przerwa co +/- 10 stopni obrotu i nagłe wzrosty rezystancji. Drugi, który teraz używam jest bez przerw, ale za to ma normalny syndrom każdego czujnika TPS czyli lekką nieliniowość w zakresie "lekkiego dodania gazu" czyli standardowo koło 5-20 stopni w VAG. I raz na pareset kilometrów szarpnie delikatnie. To już nie problem, nie mamy nowych aut tylko średnio ponad 20 letnie.
Sterownik silnika ==> TPS ==> przepustnica
Najpierw kasujemy luz na czujniku ( o ile jest), i jeśli mamy pewność, że luz jest jaknajmniejszy, a zarazem śruba sama w sobie nie otwiera przepustnicy możemy dopiero nadpisać 0 sterownika, ponieważ każdy czujnik ma jakąś tolerancje błędu rezystancji i nie każdy przy ustawieniu śruby na 0 da taką samą wartość napięcia do sterownika.
Podsumowanie jest takie:
podejrzewasz TPS ====> miernik w łape i sprawdzasz przerwy===>> jest przerwa to wymieniasz, kasujesz luz i nadpisujesz zero / nie ma przerwy to tylko sprawdzasz luzy, ewentualnie kasujesz i nadpisujesz zero.
PieterB, nie chodzi tu o samo ustawienie TPS ==> przepustnica, a o ustawieniePieterB pisze: Ty wymieniłeś z całą przepustnicą więc jest cień szansy że jeszcze nie ruszany lub dobrze ustawiony z przepustnicą.
Sterownik silnika ==> TPS ==> przepustnica
Najpierw kasujemy luz na czujniku ( o ile jest), i jeśli mamy pewność, że luz jest jaknajmniejszy, a zarazem śruba sama w sobie nie otwiera przepustnicy możemy dopiero nadpisać 0 sterownika, ponieważ każdy czujnik ma jakąś tolerancje błędu rezystancji i nie każdy przy ustawieniu śruby na 0 da taką samą wartość napięcia do sterownika.
Podsumowanie jest takie:
podejrzewasz TPS ====> miernik w łape i sprawdzasz przerwy===>> jest przerwa to wymieniasz, kasujesz luz i nadpisujesz zero / nie ma przerwy to tylko sprawdzasz luzy, ewentualnie kasujesz i nadpisujesz zero.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga