Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] - Pomiar rezystancji TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 14 gru 2016, 17:42

Dodam że zanim ktoś zdecyduję sie na wymianę TPS'a warto zrobić adaptację, tak jak PieterB napisał, nie zależy ona od roku czy silnika z tym, że jak dla mnie to metoda na miernik jest zbędna. Równie dobrze można ustawić adaptacją 92 i 93 r ponieważ nadpisuje się wtedy pamieć sterownika polożeniem zerowym. Jeśli jest TPS musi mieć ustawione zero, a jeśli jakimś dziwnym trafem zostało ono przesunięte to czujnik mimo tego ze nie ma przerwy i sam w sobie jest sprawny to komputer nie odczyta pomiaru bezwzględnego tylko względem wcześniej ustawionego oryginalnie zera. Przerabiałem u siebie, działy się dziwne rzeczy typu wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości. Wymieniałem TPS'a i nic to nie dało. Zrobiłem adaptacje zera przepustnicy i działa jak powinno :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 gru 2016, 17:53

Alekssssander, I wszystko w temacie ;-)

Xpac

Post autor: Xpac » 15 gru 2016, 16:48

Alekssssander pisze:Dodam że zanim ktoś zdecyduję sie na wymianę TPS'a warto zrobić adaptację, tak jak PieterB napisał, nie zależy ona od roku czy silnika z tym, że jak dla mnie to metoda na miernik jest zbędna. Równie dobrze można ustawić adaptacją 92 i 93 r ponieważ nadpisuje się wtedy pamieć sterownika polożeniem zerowym. Jeśli jest TPS musi mieć ustawione zero, a jeśli jakimś dziwnym trafem zostało ono przesunięte to czujnik mimo tego ze nie ma przerwy i sam w sobie jest sprawny to komputer nie odczyta pomiaru bezwzględnego tylko względem wcześniej ustawionego oryginalnie zera. Przerabiałem u siebie, działy się dziwne rzeczy typu wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości. Wymieniałem TPS'a i nic to nie dało. Zrobiłem adaptacje zera przepustnicy i działa jak powinno :-)
Dlaczego sprawdzanie miernikiem czujnika jest zbędne ?? Przecież przerwy mogą być w kilku miejscach, a tak w najtańszy sposób można stwierdzić wadę TPS, po co mam wydawać tyle złotówek na VAG ? Piszesz "Wymieniałem TPS'a i nic to nie dało" czyli nie sprawdziłeś u siebie miernikiem czy pierwszy TPS jest sprawny czy nie, może niepotrzebnie wymieniałeś, a wystarczyło zrobić adaptacje pierwszego TPSa?? W moim wypadku przerwy były w 2-3 miejscach, dlatego zdecydowałem się na wymianę.
BTW, czy ktoś może opisać jak zrobić adaptację TPS w domowych warunkach ?? Po czym można sprawdzić czy adaptacja jest konieczna czy nie, czym to się objawia?? "wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości" ? Skoro po wymianie TPS wszystko pięknie, ładnie pracuje to nadal upieracie się na adaptację? nie każdy wie jak i i czym to zrobić :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2016, 17:17

Xpac pisze:Dlaczego sprawdzanie miernikiem czujnika jest zbędne ??
kolego chyba się zapętlił ;-) oczywiście sprawdzenie miernikiem nie zaszkodzi jeśli nie chcemy płacić za vag'a.
Ale nie chodzi tu o przerwę tyko ale także o początkowe ustawienie również a wiele osób tego nie sprawdza i stąd czasem wynikają takie cyrki.

A każda zmiana na inny wymaga adaptacji!
Xpac pisze:BTW, czy ktoś może opisać jak zrobić adaptację TPS w domowych warunkach ?? Po czym można sprawdzić czy adaptacja jest konieczna czy nie, czym to się objawia?? "wieszanie się obrotów, przerywanie przy wyższych obrotach czy tracenie mocy i szarpanie przy stałej prędkości" ? Skoro po wymianie TPS wszystko pięknie, ładnie pracuje to nadal upieracie się na adaptację? nie każdy wie jak i i czym to zrobić :)
temat jest opisywany nie raz jak zrobić adaptację, więc po raz kolejny po prostu mi się nie chce pisać. I nikt ci nie każe jej robić - twoja wola.
Ty wymieniłeś z całą przepustnicą więc jest cień szansy że jeszcze nie ruszany lub dobrze ustawiony z przepustnicą.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2016, 17:27

Miernik który nie jest jednorazówką kosztuje tyle ile chiński vag.

Xpac

Post autor: Xpac » 15 gru 2016, 20:55

maciek889 pisze:Miernik który nie jest jednorazówką kosztuje tyle ile chiński vag.
kupiłem za 13 zł w markecie :) jeśli tyle kosztuje VAG to biorę :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2016, 21:31

Napisałem że miernik, który nie jest jednorazówką czyli taki wg. mnie za 40-50zł. Taki za 13zł polata po różnych kontach warsztatu i już przestaje działać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 gru 2016, 21:35

Najtańsze vag-i zaczynają się od 15zł.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 16 gru 2016, 13:57

Xpac, nie chodzi mi o sprawdzanie przerw w ścieżkach grafitowych czujnika bo to podstawa, a samej adaptacji na miernik, czyli kręcenie śrubką lub samym czujnikiem do momentu gdzie na zamkniętej przepustnicy będzie koło 1V. Uważam że to zbędne bo po co szukać 0 stopni jeśli możemy je nadpisać w pamięci sterownika i mieć z głowy ? Mierzyłem oba czujniki TPS, pierwszy to była masakra, przerwa co +/- 10 stopni obrotu i nagłe wzrosty rezystancji. Drugi, który teraz używam jest bez przerw, ale za to ma normalny syndrom każdego czujnika TPS czyli lekką nieliniowość w zakresie "lekkiego dodania gazu" czyli standardowo koło 5-20 stopni w VAG. I raz na pareset kilometrów szarpnie delikatnie. To już nie problem, nie mamy nowych aut tylko średnio ponad 20 letnie.
PieterB pisze: Ty wymieniłeś z całą przepustnicą więc jest cień szansy że jeszcze nie ruszany lub dobrze ustawiony z przepustnicą.
PieterB, nie chodzi tu o samo ustawienie TPS ==> przepustnica, a o ustawienie

Sterownik silnika ==> TPS ==> przepustnica

Najpierw kasujemy luz na czujniku ( o ile jest), i jeśli mamy pewność, że luz jest jaknajmniejszy, a zarazem śruba sama w sobie nie otwiera przepustnicy możemy dopiero nadpisać 0 sterownika, ponieważ każdy czujnik ma jakąś tolerancje błędu rezystancji i nie każdy przy ustawieniu śruby na 0 da taką samą wartość napięcia do sterownika.

Podsumowanie jest takie:
podejrzewasz TPS ====> miernik w łape i sprawdzasz przerwy===>> jest przerwa to wymieniasz, kasujesz luz i nadpisujesz zero / nie ma przerwy to tylko sprawdzasz luzy, ewentualnie kasujesz i nadpisujesz zero.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl