Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Pompa oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

[ALL] Pompa oleju

Post autor: Key100l » 06 maja 2012, 17:17

Witam sorki że nowy temat ale czytam forum już od dawna i nie widziałem takowego a mam problem i nie wiem gdzie uderzyć a etka mia nie działa :-( Chodzi o to że padło mi coś w silniku ABT 90 km czego oznaką było brak smarowania i zatarcie silnika na 3 głównej panewce :-/ szukam przyczyn takowego stanu i oprócz kawałków jakiegoś czerwonego plastiku w misce olejowej rozebrałem pompę i ukazał mi się taki widok...

1 to właśnie mój problem?? to jest jakiś ,,zaworek''?? u mnie stoi to w takiej pozycji około 2mm otwarte i nie wiem czy to może być to
2 - wlot oleju od smoka,
3 - wlot do tego niby ,,zaworka''??

Kurdę głupi internet... wrzucam link do zdjęcia :-(
http://imageshack.us/photo/my-images/11/fotka121.jpg/

abramov

Post autor: abramov » 06 maja 2012, 18:39

Witam,

1 - to zaworek, jeżeli ci padła pompa (która jest nierozbieralna/nie naprawialna) to zostaje ci wymiana na nową lub używka org. + sprawdzenie panewek które notabene można wymienić dla świętego spokoju + sprawdzenie czy wał nie jest krzywy (ja miałem wiec musiałem kombinować inny), oczywiście pamiętaj o dobrym oleju ( było już na forum jaki olej i co ile zmieniać). Pozdrawiam

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 06 maja 2012, 20:01

dzięki kolego a może wiesz do czego on służy?? Hmm... I jak działa?? Bo nie wiem czy stanu niskiego ciśnienia a wręcz jego braku mogę obwinić pompę czy trzeba będzie kopać dalej:-( bo chce to remontować ale nie wiem czy warto...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 maja 2012, 20:27

Niskie ciśnienie mozesz zarzucić tylko i wyłacznie pompie, lichemu filtrowi oleju, lub zuzytym panewkom. Ten zaworek o ktory sie pytasz i mowisz ze jest otwarty, to zawór ciśnieniowy, nie pozwala by zbyt wysokie cisnienie dostało sie do okładu, nie jest on otwarty, to jego normalna zamknieta pozycja.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 06 maja 2012, 20:35

no tak tylko on cały czas był otwarty. A jak na siłę go otworzyłem to już nie wrócić więc chyba jest zacięty?? Hmm więc może to przez to było małe ciśnienie?? Bo to stało się z dnia na dzień jeden dzień wszystko ok a na następny kontrolka i silnik stanął. Powiedzcie koledzy ten zaworek powinien luźno chodzić?? Bo u mnie masakra jakaś:-(

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 maja 2012, 20:42

POwinien wracać na swoje miejsce koniecznie, i palcem napewno nie pownien dać sie otworzyć, rozbierz i sprawdz czy sprezynka nie złamana.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 06 maja 2012, 20:49

no to u mnie cały czas był otwarty:-( może mało ale był... A to wogóle się rozbiera?? Bo z tyłu jest to zapunktowane na stałe... U mnie bardziej wygląda na to że ten zawór przez coś się przyciął i był otwarty:-(

[ Dodano: 2012-05-06, 20:56 ]
Kur.............. Ehh:-( z tyłu jest taka dziura;( popchnąłem ta sprężyne i zawór odbił;( a więc przez to zatarłem silnik... Ale jestem wkur.......... Piiiii... Życie;(

abramov

Post autor: abramov » 06 maja 2012, 21:35

Czeka cie wymiana pompy, szukaj orginał używkę na allegro albo na złomach zawsze to leprze niż zamiennik + panewki i niunia będzie działać :))

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 maja 2012, 21:51

Broń Boże nie kupuj ori uzywki pompy. Idz do sklepu i kup nową chocby kosztowała 200 zł.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 07 maja 2012, 00:19

wiem wiem tylko dobra pompa chodzi coś koło 400 złotych:-( a tańsze to od razu topran albo hp więc lipa:-( no ale cóż coś trzeba będzie wymyśleć. Myślałem czy przy okazji pierścieni nie wymienić... Ale z ojcem gadałem i on stwierdził że bez honowania to głupota i pieniądze w błoto wyrzucone... I chyba ma rację. Dzięki koledzy za podpowiedzi i wskazówki... Czas pokaże co wyjdzie z tego motoru. Dobrze że wał nie ma rys tylko panewka 3 główna poleciała...

pieczar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 08:15

Post autor: pieczar » 15 maja 2012, 08:25

No niestety kolego w dużej mierze masz rację, że trzeba będzie trochę wyłożyć na nową pompę paliwa. Jedyną sensowną alternatywą może być ten produkt - pompa oleju Audi. Dużo dobrego słyszałem o tej firmie, poczytaj na internecie, popytaj, ale tak jak koledzy pisali - w żadnym wypadku nie kupuj używanej.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl