[B4 2.0 ABT] pompa wody???
[B4 2.0 ABT] pompa wody???
witam
usłyszałem ostatnio hałas pod maską który się nasila
byłem u 2 mechaników i mówią że niby pompa wody bo kółko ma lekki luz ale nie cieknie
dźwięk jest taki jakby jakieś łożysko
a teraz pytanie:
czy muszę się śpieszyć z wymianą tej pompy czy poczekać aż zacznie cieknąć i wtedy brać się za wymianę?
jakiej firmy pompę byście polecili?
usłyszałem ostatnio hałas pod maską który się nasila
byłem u 2 mechaników i mówią że niby pompa wody bo kółko ma lekki luz ale nie cieknie
dźwięk jest taki jakby jakieś łożysko
a teraz pytanie:
czy muszę się śpieszyć z wymianą tej pompy czy poczekać aż zacznie cieknąć i wtedy brać się za wymianę?
jakiej firmy pompę byście polecili?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2007, 20:39 przez Szosownik (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.
Jezeli na wolnych obrotach slychac piszczenie to lozysko pompy wodnej jest juz zuzyte. Ja tak mialem kiedy kupowalem moje B4. Przy zwiekszaniu obrotow silnika piszczenie ustepowalo. W sumie to jeszcze mozna jezdzic, ale po co czekac az zacznie ciekac np. podczas jazdy gdzies na trasie. Po za tym to wydajnosc pompy moze spasc i plyn bedzie mial wieksza temperature. Wymien i przy okazji tez termostat.
Za sam wkład??? Ja za całą pompę SKF bez obudowy (bo po co) zapłaciłem 95zł, więc nie wiem po co bawić się w same wkłady.msanchez pisze:zgadzam sie z kolegami to pewno łozysko pompy mozesz wymienic wkład pompy i on kosztuje około 80 zł, ja tak zrobiłem u siebie i jest dobrze fakt ze jest z tym troche roboty bo trzeba rozpinac rozrząd i odkrecic pare elementów ale dla mechanika nie jest to problem
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja wymiane pompy miałem juz jakis czas temu - robiłem to sam. Dokłądny opis tej operacji macie w dziale download. U mnie pompe było słychać juz jak nie wiem. Siadło w niej łożysko i zapadła sie do środka o jakies pół centymetra przez co wirnik tarł o obudowe. Kurcze fuks jak nei wiem że nic się nie stało, oprócz delikatnego porysowania tej obudowy od środka.
ja jezdzilem ost ponad 3 miechy na tym:/ ale prawda jest taka ze z auta cieknie jak sama cholera:/ potrafi zejsc ze 3 litry plynu na dzien:P slychac go bedzie coraz glosniej i glosniej naprawa jest niedroga uwierz ze duzo tansza niz zakup co troche baniaka z plynem:P pompa ok 90 zl bo bylem pyt w sklepie i zamawialem bo nie mieli na stanie oraz wymiana ok drugie tyle.
https://audi80.pl/b3-pm-i-pewnie-wie ... t29376.htm może się komuś przyda.To naprawde nic trudnego zrobic taką operacje samemu.
Witam
Przepraszam że odkopuje temat ale takie pytanie mam.
Kiedy kupiłem samochód było słychać taki szum spod maski, wybór padł na pompę wody, jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że siedzi tam jeszcze oryginalna pompa, w ogóle cały rozrząd był oryginalny aż do zeszłego weekendu ale o tym dalej heh. No i kupiłem pompę(HART-wiem wiem że gówno ale akurat taka mi dali i na taką miałem pieniądze) i wymieniłem i dalej to samo. To pomyślałem ze to może być jednak wina rozrządu mianowicie rolki napinającej. Po drodze spr alternator i to też nie on(zdjąłem pasek i dalej słyszałem taki szum). No to więc postanowiłem wymienić rozrząd, tym razem nie poleciałem na taniość i kupiłem rolkę skf i dobry pasek Gates. No i złożyłem to ładnie wszystko odpalam(a dodam że w samochodzie nie było cieczy chłodzącej więc pompa chodziła na sucho) i cichutki, normalnie jak szwajcarski zegarek heh, i jakież było moje rozczarowanie kiedy zalałem do niego wody, znowu szum :!: wiem że się troche rozpisałem ale mam takie pytania:
Czy ten HART to rzeczywiście takie gówno że od razu po wymianie zaczą głośno chodzić?
Czy może ten model tak ma?
A jeśli nie ma to jakiej firmy byście pompę polecali żeby w końcu pozbyć się tego szumu? Lub ew. może znacie jakąś inną przyczynę takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuje za pomoc.
Przepraszam że odkopuje temat ale takie pytanie mam.
Kiedy kupiłem samochód było słychać taki szum spod maski, wybór padł na pompę wody, jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że siedzi tam jeszcze oryginalna pompa, w ogóle cały rozrząd był oryginalny aż do zeszłego weekendu ale o tym dalej heh. No i kupiłem pompę(HART-wiem wiem że gówno ale akurat taka mi dali i na taką miałem pieniądze) i wymieniłem i dalej to samo. To pomyślałem ze to może być jednak wina rozrządu mianowicie rolki napinającej. Po drodze spr alternator i to też nie on(zdjąłem pasek i dalej słyszałem taki szum). No to więc postanowiłem wymienić rozrząd, tym razem nie poleciałem na taniość i kupiłem rolkę skf i dobry pasek Gates. No i złożyłem to ładnie wszystko odpalam(a dodam że w samochodzie nie było cieczy chłodzącej więc pompa chodziła na sucho) i cichutki, normalnie jak szwajcarski zegarek heh, i jakież było moje rozczarowanie kiedy zalałem do niego wody, znowu szum :!: wiem że się troche rozpisałem ale mam takie pytania:
Czy ten HART to rzeczywiście takie gówno że od razu po wymianie zaczą głośno chodzić?
Czy może ten model tak ma?
A jeśli nie ma to jakiej firmy byście pompę polecali żeby w końcu pozbyć się tego szumu? Lub ew. może znacie jakąś inną przyczynę takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuje za pomoc.