Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B3 1.6 PP] Problem nie odpala na LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

[Audi 80 B3 1.6 PP] Problem nie odpala na LPG

Post autor: comd89 » 20 sty 2011, 10:23

Mam taki problem samochód nie odpala mi na LPG na benzynie bez problemu w dodatku jakies 2 tygodnie temu bylem na ustawienie gazu i wszystko było ok nawet w -10 stopni palił na gazie a teraz przy zerze temp na dworze i nie odpala na LPG jak poleje parownik gorącą wodą to odpai niewiecie może co może być nie tak :?

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 20 sty 2011, 10:32

Nie powinno się odpalać na gazie w zimie. Gaz nie jak "jest zimny" ciężko się spala. Dlatego trzeba kręcić bardzo długo... Jak odpalisz na benzynie to masz problem z przełączeniem potem na gaz?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2011, 10:55

Może po prostu syf który się wytrącił z gazu zakleja elektrozawór na parowniku albo dźwigienki wewnątrz a gdy parownik jest zimny ten mazut twardnieje i uniemożliwia pracę tych elementów.

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 20 sty 2011, 11:24

Nie powinno się odpalać na gazie w zimie. Gaz nie jak "jest zimny" ciężko się spala. Dlatego trzeba kręcić bardzo długo... Jak odpalisz na benzynie to masz problem z przełączeniem potem na gaz?
Ale własnie palił mi barzo ładnie w zimie tak samo jak na benzynie, ale jak go już odpale na benzynie to wtedy jak przrzuce na gaz i jest zimny to sie strasznie dlawi a jak sie zagrzeje silnik to jest ok

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 20 sty 2011, 11:27

Może załatwiłeś sobie parownik przez odpalanie na gazie przy -10 :roll:

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 20 sty 2011, 13:39

Już chyba wiem co się stało bo ostatnio wyjezdzilem prawie gaz do konca:) I potem zaczął tak nie palić i myśle że nazbierało się dużo syfu w parowniku i teraz bede to musiał wyczyscic:)

I mam takie pytanie jak bede chciał spóścic ten syf tą śrubką na dole w parowniku to na zapalonym czy na zgaszonym silniku:?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 sty 2011, 14:56

na zgaszonym silniku odpalanie na gazie jest nie wskazane ale jeśli masz dobre membrany w reduktorze to odpali bez problemu w mróz

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 20 sty 2011, 17:32

1. Spuszczenie parafiny, plastikową, wkręcaną zaślepką zazwyczaj ( na wyłączonym, rozgrzanym silniku ) z parownika, nie wiele pomoże. Powinno sie ją opróżniać, ale,
parafina i tak spływa na dno parownika i tam zalega, nie wpływając na membrany.

Można zajrzeć do parownika, tylko czy warto tylko czyścić ?
Co prawda, zbiera się w nim syf, ale żeby nagle zatkało parownik ? Nie sądzę, filterek gazowy jest przed parownikiem, i napewno wiekszy syf w nim pozostaje.
Osobiście bym wymienił na nowy komplet, jeśli mają duży przebieg ( rozbiurka nie trwa 10 min. )

2. Drugą przyczyną z możliwych, przy takich objawach, może być zapowietrzony parownik ( ale chyba nie rozbierałeś układu chłodzenia ). Ale jeśli Ci się nie oszrania, to jednak nie to.

2, Do wymiany, mogą być membrany parownika, jeśli mają około 4 - 3 lat lub około 40 - 50 tys.
Stwardniały z racji eksploatacji. Nie rozprężają gazu przy niskiej temperaturze, dopiero po nagrzaniu, ( polaniu gorącą wodą ) tworzy się odpowiednia mieszanka lotna. Przy niskiej temperaturze, rozpręża sie w większej ilości któryś z dwóch składników LPG, nie pamiętam już dziś który, Butan albo Propan.
Wymień, a będziesz mógł przełączyć na LPG, nawet zaraz po uruchomieniu na benzynie.
4. Może, słabej jakości gaz kupiłeś, potrafią właściciele stacji, sprzedawać gaz przeznaczony do urzytku w butlach do kuchenek gazowych ( inny VAT ).
Nie zaobserwowałeś spadku mocy na LPG ?
Więcej powodów nie znam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl