Witam forumowiczów.
Dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka od AIBAG-u. Podjechałem do znajomego kolegi podłączyć się pod komputer. Pokazało sporadyczne błędy z AIRBAG-iem więc zostało to skasowane. Robione to było na zgaszonym silniku. Wyskoczył tez błąd 515 czyli czujnik Halla, doczytałem jednak że tak jest podczas gdy podłącza się auto tylko na zapłonie. Ok do rzeczy.
Błąd poduszki został skasowany i niby było ok ale auto miało problemy z niskimi obrotami zwłaszcza na zimnym silniku. Obroty spadały i przy próbie wduszenia gazu albo gasł albo próbował zgasnąć trzeba dobrze docisnąć pedał gazu żeby ruszyć. Dodatkowo przy po przejechaniu ok 2km odpuszczając gaz też niemal mi zgasł.
Teraz najlepsze... po pracy dziś odpaliłem autko tak jak się spodziewałem problemy z obrotami i nagle wskoczyła na normalne obroty. Niestety znowu zapaliła się poduszka.
Liczę że ktoś miał już do czynienia z takim przypadkiem i problem zostanie rozwiązany. Pozdrawiam
[B4 ABT] problem z AIRBAG i obrotami.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie uwazam aby problem z poduszkami łączył sie z silnikiem. Poduszka to pewnie standartowo przerwana albo naderwana taśma w kierownicy. Co do silnika to może paliwo w wodzie, może poddajaca sie pompa paliwowa, albo regulator ciśnienia paliwa, a może to poprostu problem ze świecami, Sprawdziłbym tez czy nie dostaje sie lewe powietrze gumowa podstawa monowtrysku i zrobił na vagu test wyjść z doświadczenia wiem ze uszkodzony silniczek krokowy 6 pinowy w boschu 1.2.3 wprowadza spore anomalie w pracy silnika.
Proszę czytać to co napisałem. Na tą chwilę silnik pracuje prawidłowo, więc wykluczam twoje domysły dotyczące lewego powietrza, wody w paliwie, czy koniec pompy. Świeci się za to lampka airbag. To samo było zanim skasowałem błąd poduszki w dniu wczorajszym. Silnik pracował bez zarzutu.
Jak uda mi się to jutro jeszcze raz pojadę na komputer i zobacze czy sytuacja się powtórzy. Wiem że teoretycznie poduszka mie ma nic wspólnego z pracą silnika ale napisałem to co zaobserwowałem. Dziś silnik pracował kiepsko na wolnych obrotach. Zanim ruszyłem autem zauważyłem że nagle złapało odpowiednich obrotów ale już po sekundzie zauważyłem także palącą się kontrolkę airbag-u.
Jak uda mi się to jutro jeszcze raz pojadę na komputer i zobacze czy sytuacja się powtórzy. Wiem że teoretycznie poduszka mie ma nic wspólnego z pracą silnika ale napisałem to co zaobserwowałem. Dziś silnik pracował kiepsko na wolnych obrotach. Zanim ruszyłem autem zauważyłem że nagle złapało odpowiednich obrotów ale już po sekundzie zauważyłem także palącą się kontrolkę airbag-u.