[PB98/LPG, RN] Problem z benzyną
[PB98/LPG, RN] Problem z benzyną
Witam, mam taki problem iz (audi 80 rocznik 1988, model silniku RN Mono-wtrysk, przerobiony na gaźnik 1.8) jezdzi aldnie na gazie, zawsze na nim odpalam, ale gdy chce pzrejsc na benzyne to sa problemy, po pierwsze musze meic predkosc ok 130km do tego zanim zaciagnie benzyne zwalnia prawie do zatrzymania, i na tym sie nie koncyz, potem zamiast juz ejzdizc normalnie, zacyzna pzrerywac jakby dostawal za mala dawke paliwa, szarpie, nie chce wejsc na obroty, potem nagel dostaje mocy i jak sie zwolni znow zaczyna przerywac i wariowac, co to mzoe byc i jak z tym walczyc ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
RN z fabryki wyjeżdżał z gaźnikiem, to PM jest na mono-wtrysku.Vego_kg pisze:audi 80 rocznik 1988, model silniku RN Mono-wtrysk, przerobiony na gaźnik 1.8
Może po prostu wysiada pompa paliwa że tak długo je pompuje po przełączaniu na benzynę. W moim poprzednim gaźnikowcu wystarczyła dodać gazu przełączyć na benzynę i w tyle wystarczało aby do do gaźnika nalało się wystarczająco paliwo aby chodził.
Podsumowując musi coś być z układem paliwowym zatkany jakiś przewód, filtr paliwa, akumulatora paliwa... Albo gaźnik wymaga porządnego przeglądu.
to nie sa błędy ort tylko typowe błędy dyslektyczne, ale prosze bardzo dla czepialskich poprawiam
"Witam, mam taki problem iz (audi 80 rocznik 1988, model silniku RN 1.8), Buda od Audi z Mono-wtryskiem jeździ ładnie na gazie, zawsze na nim odpalam, ale gdy chce przejść na benzynę to sa problemy, po pierwsze muszę miec prędkość ok 130km do tego zanim zaciągnie benzynę zwalnia prawie do zatrzymania, i na tym sie nie konczy, potem zamiast juz jeździć normalnie, zaczyna przerywać jakby dostawał za małą dawkę paliwa, szarpie, nie chce wejsc na obroty, potem nagle dostaje mocy i jak sie zwolni znow zaczyna przerywać i wariować, co to moze byc i jak z tym walczyc ?"
wiem właśnie jak powinno robić, bo miałem kiedyś audi 100c3 w gaźniku i właśnie tak jak opisałeś przechodziło.
i w tym wypadku nie wiem gdzie szukać problemów, myślałem wpierw ze to filtr paliwa, wiec zmieniłem go, i dalej to samo, wiec zmieniłem elektro-zawór benzynowy, lekko sie poprawiło, ale dalej podobnie, wiec poradźcie, od czego zacząć samodzielne poszukiwania.
"Witam, mam taki problem iz (audi 80 rocznik 1988, model silniku RN 1.8), Buda od Audi z Mono-wtryskiem jeździ ładnie na gazie, zawsze na nim odpalam, ale gdy chce przejść na benzynę to sa problemy, po pierwsze muszę miec prędkość ok 130km do tego zanim zaciągnie benzynę zwalnia prawie do zatrzymania, i na tym sie nie konczy, potem zamiast juz jeździć normalnie, zaczyna przerywać jakby dostawał za małą dawkę paliwa, szarpie, nie chce wejsc na obroty, potem nagle dostaje mocy i jak sie zwolni znow zaczyna przerywać i wariować, co to moze byc i jak z tym walczyc ?"
wiem właśnie jak powinno robić, bo miałem kiedyś audi 100c3 w gaźniku i właśnie tak jak opisałeś przechodziło.
i w tym wypadku nie wiem gdzie szukać problemów, myślałem wpierw ze to filtr paliwa, wiec zmieniłem go, i dalej to samo, wiec zmieniłem elektro-zawór benzynowy, lekko sie poprawiło, ale dalej podobnie, wiec poradźcie, od czego zacząć samodzielne poszukiwania.
Sprawdz w którym miejscu jest elektrozawór od PB, powinien byc miedzy zbiorniczkiem bocznikowym a gaźnikiem, druga sprawa jezeli nie jezdził na PB to wypadałoby zdjac góre i zobaczyc czy pływak nie tonie oraz wyczyscic wszystkie dysze, po tym zabiegu regulacja gaznika i powinno byc OK. Tylko pełna regulacja wraz ustawieniem przesłony od ssania i przyspieszonego biegu jałowego. a nie tylko skład spalin.
Elektro zawór PB jest tak jak mówisz miedzy gaznikiem a najprawdopodobniej zbiorniczkiem bocznikowym (najprawdopodobniej poniewaz do konca nie wiem co to jest xD) i mogłbys dokladniej opisac gdzie jest pływak? ogolem ostatnio rozbieralem oslone filtru powietrza, i regulowalem mechanizm ssania (tam jest tylko ssanie reczne)
a Na benzynie od kiedy go mam to jezdzi w taki sposob jak opisałem w postach powyżej.
zdejmowalem tez wczoraj pompke paliwa napedzaną wałem, bo myslalem ze to moze jej wina, ale na pierwszy rzut oka wydaje sie funkcjonować prawidłowo w rękach.
a Na benzynie od kiedy go mam to jezdzi w taki sposob jak opisałem w postach powyżej.
zdejmowalem tez wczoraj pompke paliwa napedzaną wałem, bo myslalem ze to moze jej wina, ale na pierwszy rzut oka wydaje sie funkcjonować prawidłowo w rękach.
Przedewszystkim bardzo dokładne czyszczenie gażnia dysz i wszystkich kanałów bo jak benzyna w nich wysycha to powtaje tam taki osad który puźniej sie rozpuszcza i zatyka wszystko po kolei w gaźniku. Oprucz tego pływaki kubią sie przecietać w pustej komorze albo pekać pod wpływem strzału na gazie. Oprucz tego obejzyj zaworek iglicowy odcinający dopływ paliwa do komory bo może sie zacioł i paliwo słabo napływa do gaźnika. W pompce też są zaworki które mągą byc zużyte bądż stwardniałe i słabo podaje paliwo, możliwe że przewód os baku jest gdzieś dziurawy i pompka zasysa powietrze zamiast paliwa .
Potencjalnych przyczyn jest sporo a gażnik to dośc precyzyjne urządzenie wiec nie trzeba wiele żeby szwankował
pozdro
Potencjalnych przyczyn jest sporo a gażnik to dośc precyzyjne urządzenie wiec nie trzeba wiele żeby szwankował
pozdro