Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] problem z cewką zapłonową

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 sty 2013, 23:26

Pacio97, gdybyś mieszkał trochę bliżej to z pewnością ustawiłbym Ci zapłon w ABK.

Ale dzieli dobrych kilkaset km...

Pacio97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 paź 2012, 13:25
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Pacio97 » 12 sty 2013, 10:20

Spoko. Mysle ze uda sie poprawnie ustawic zapłon! Cewke mam razem z modułem! Kupie tą cewke i jak sie spali to napewno dam znac! Dziękuje za pomoc Pozdrawiam!!!

koral351

Post autor: koral351 » 12 sty 2013, 13:47

czarekj pisze:
Pacio97 pisze:tylko nie bardzo wiem co zle ustawiony zapłon ma do cewki
To posłuchaj :)


Nie można sprawdzać iskry metodą "na długość" i trzeba miec poprawnie ustawiony zapłon by przerwa pomiędzy palcem rozdzielacza a kopułką nie była zbyt duża.

Jeżeli kręcimy aparatem zapłonowym przy uruchomionym silniku to pod kopułką potrafią "skakać" iskry wielkości 2 cm. :) Wygląda to może i efektownie ale jest zabójcze dla modułu zapłonowego.
Moim zdaniem bzdura. Odległość palca od czopu w kopułce jest zawsze taka sama bez względu na ustawienie zapłonu. Od pewnej odległości iskra jest przekazywana z palca na czop , kable i świece, czego skutkiem w przypadku źle ustawionego zapłonu jest iskra na świecy w złym położeniu tłoka i to nie może uszkodzić cewki. Natomiast wypalona kopułka, palec, nieodpowiednie kable lub świece już tak. Najczęstszą przyczyną jest czujnik halla nie od tego modelu cewki lub zbyt duże ładowanie.

Co do plomby na śrubie to nawet w fiacie 126FL był urywany fabrycznie łeb śruby aby nie przestawiać zapłonu. Więc stare już silniki nie będą idealnie chodzić na fabrycznym ustawieniu i trzeba troszkę ruszyć. Od tego są znaki i lampa stroboskopowa. A jak ktoś ma pojęcie to i na słuch dobrze ustawi.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 sty 2013, 19:52

Cześć :-) Dołączę się do korala351/pecio97 i dodam że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o masę .I myślę że LPG ma coś z tym wspólnego.Nie wiem po ilu np dniach, przejechanych km pali cewkę. Odłączył bym od cewki kable LPG i sprawdził czy coś się zmieni na lepsze.Jazda na benzynie nie zbyt opłacalna ale profilaktycznie dobra dla silnika Może gdzieś kiedyś spodem zahaczyłeś i ryje fazę.Zdarza się i najlepszym :shock:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 sty 2013, 22:40

koral351 pisze:Moim zdaniem bzdura. Najczęstszą przyczyną jest czujnik halla nie od tego modelu cewki lub zbyt duże ładowanie.
Co do plomby na śrubie to nawet w fiacie 126FL był urywany fabrycznie łeb śruby aby nie przestawiać zapłonu. Więc stare już silniki nie będą idealnie chodzić na fabrycznym ustawieniu i trzeba troszkę ruszyć. Od tego są znaki i lampa stroboskopowa. A jak ktoś ma pojęcie to i na słuch dobrze ustawi.
A moim zdaniem pier.....sz głupty i wprowadzasz klubowiczów w błąd.
Poczytaj trochę mądrych książek. Nawet w książce o Audi 80 autor zawarł zapis żeby nie sprawdzać iskry metodą na długość. Czytał kolega tą książkę?
Sterownik silnika i tak wyprzedza zapłon aż do momentu wystąpienia spalania stukowego.
Jeżeli niepoprawnie ustawimy "statyczny" punkt zapłonu to sterownik ma ograniczony zakres regulacji dynamicznego kąta zapłonu i przy "wychodzeniu" z wolnych obrotów silnik szarpie.

W silniku ABK tak się składa, że czujnik halla współpracuje ze sterownikiem silnika i nie jest wcale połączony z cewką. Moduł zapłonowy i cewka są zawsze poprawnie sterowane przez komputer silnika gdyż to połączenie nie jest najczęściej modyfikowane.

Przy okazji - jak się dociąga śrube aparatu zapłonowego to kąt potrafi się ok. 1-2 stopnie przestawić., więc to też trzeba wziąć pod uwagę.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 sty 2013, 11:20

koral351, Ale kolega wziął sobie ciekawe odniesienie do silnika w "maluchu", bardzo interesujące no i w temacie dla ABK pisząc o fachowym ustawieniu zapłonu na słuch też chciałbym to zobaczyć.ABK nie da się ustawić na słuch choćby nawet dlatego że bez lampy lub komputera nie będziesz wiedział kiedy ustawiasz statyczny zapłon jak napisał kolega wyżej.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 sty 2013, 15:02

Cześć :-) Czyli fachowe ustawienie zapłonu pierwsze działanie.A co myślicie Czarek i Jacek o tym że instalacja LPG może mieć coś z tym wspólnego.Mnie po zastanawieniu wydaje się że może.No chyba że aparat zapłonowy ryje fazę.Raczej nie powinno występować napięcie zwrotne w aparacie? Na pewno coś musi masować ;-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 sty 2013, 15:35

Z instalacji LPG po przewodach do cewki podłączone masz dwa przewody masa i +12V po przekręceniu stacyjki.Sprawdź czy wszystko z tym połączeniem w porządku.Jeśli nie znajdziesz to gaziarze nie poszli na "łatwiznę" i wpięli się pod deską rozdzielczą.

koral351

Post autor: koral351 » 13 sty 2013, 16:31

wg. mądrych książek to iskry na długość nie powinno się sprawdzać w żadnych silnikach po ok. 90r. każdej marki. takie tam banialuki. jedno sprawdzenie nie uszkodzi nic. czasem świeca nawali i przejedzie się dziesiąt kilometrów na 3 garach, albo czwarty przerywa i po wymianie wadliwej świecy auto dalej jest sprawne. (sprawdzanie iskry na odległość to nie kręcenie aparatem tylko ściągnięcie kabla ze świecy i sprawdzanie iskry kablem do masy). ja dziękuję takim mechanikom którzy naprawiają auto z książką w ręku. Przykład z maluchem to tylko przykład że są plomby, a nie zaraz mi tu z gratulacjami wyskakuje kolega. jest jakaś różnica, bo i malucha i audi naprawia się młotkiem i kombinerkami - jak jest ciemno to można sobie świeczke zapalić. przecież w b4 to najprostsze silniki i tu nie ma się co zepsuć. natomiast ładowanie może spalić cewkę. miałem przypadek we włoskim fiacie 132a, że regulator puścił max. prąd z alternatora - spaliły się wszystkie żarówki , a silniczek wycieraczek i dwa następne od el. szyb dostały takich obrotów że się zatarły na tulejkach. na szczęście zapłon tam jeszcze był platynkowy więc się nic tam nie uszkodziło. Co do plomb to są i co z tego to po co jest możliwość regulacji. dlaczego producent nie zrobił nieregulowanego zapłonu?? Wracając do tematu spalenia cewki. może być całkiem sporo przyczyn, ale napewno nie złe ustawienie zapłonu o kilka stopni w jedną czy drugą stronę. CO do lpg to najbezpieczniej jest dać od sterownika gazu minus na masę, plus do plusa po zapłonie- nie koniecznie pod cewkę, a brązowy kabel impulsu zawinąć na przewód wysokiego napiecia i zaizolować i napewno to nie uszkodzi cewki.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 sty 2013, 19:12

Cześć :-) Na pewno coś musi masować i ustawił bym ten zapłon ale to nie on ryje fazę . Bo ile jeździ ABK na słuch i nie mają takich problemów jak kolega. Tylko gdzie robi napięcie rozpierdzielające cewkę? LPG coś ma na sumieniu.Co Wy na to?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 sty 2013, 01:22

Proszę nie porównywać malucha do audi, to jest tak jakby na jednej ręce mieć piekło, a na drugiej niebo :)

W pełni zgadzam się z czarekj z tym, że w ABK bez lampy stroboskopowej nie jest możliwe poprawne ustawienie zapłonu. Na słuch jakby ktoś zaczął ustawiać zapłon w tym silniku, to jednocześnie można powiedzieć, że nie ma on pojęcia o mechanice samochodowej.

Po latach może dojść do przetarcia się przewodów, co skutkuje powstawaniem problemów.
Poprawnie założona instalacja do LPG nie powinna sprawiać żadnych problemów. Ale nieumiejętne wykonanie tej czynności może spowodować w.....nie się wielu ludzi.

Pacio97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 paź 2012, 13:25
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Pacio97 » 14 sty 2013, 10:34

Witam. Co Koledzy myslicie o takim rozwiązaniu! Cewka od ABK z modułem od ABT. Znalazłem moduł w garazu i ulepiłem takie cos z mojej spalonej cewki! podłączyłem do ABT no i działa! Tylko pytanie czy ABK bedzie chodził na tym? musze jeszcze przerobic kostke i spróbuje! [IMG]http://images44.fotosik.pl/558/00b0417fc5cG]4a1f6m.jpg[/IM

[ Dodano: 2013-01-14, 10:39 ]
mam jeszcze jedno pytanie. jakie powinno byc napięcie na środkowym przewodzie kostki 3 pinowej wchodzącej do cewki tzw. impuls?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sty 2013, 19:47

Zasadniczo taki wynalazek ma nawet prawo działać. Nie wiem jak długo ale, "z braku laku" ja bym kombinował podobnie, powinno być ok. Jedna i druga cewka są ud układów tranzystorowych . Dla pewności możesz pomierzyć rezystancję uzwojenia pierwotnego cewek. Jeżeli w obu przypadkach jest mniejsza od 1 ohm to powinno być w porządku.

Sprawdzić należy również, czy moduł w ABT nie jest zasilany tzw. przewodem o rozłożonej impedancji.
W przypadku ABK takiego przewodu nie było.
Natomiast jeżeli w ABT takowy przewód był to niestety trzeba go dołożyć bo moduł zrobi "pa pa".
Po prostu bez przewodu rezystancyjnego bedzie płynał za duży prąd i może się cewka "stopić" a i modułu szkoda.
Przewód rezystancyjny był w silniku 1,8 PM - protoplaście ABT.
Czy na 100% wystepuje w ABT tego nie wiem.

Nie pomyl zacisków 1 i 15.

Pozostaje jeszcze kwestia włączania tranzystora. w silnku ABK iskra powinna się pojawiać przy zaniku impulsu z czujnika halla. Jak jest zrealizowane to w sterowniku ABT i w module od ABT tego nie wiem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sty 2013, 22:03

czarekj pisze:Przewód rezystancyjny był w silniku 1,8 PM - protoplaście ABT.

Czy na 100% wystepuje w ABT tego nie wiem.
Nie wiem czy o to tobie chodzi ale w ABT każdy przewód a nawet palec mają oporność, kable wszystkie po 3Kohm każdy a palec 1Kohm.

Tylko z tego co ja trochę się orientując, oporność jest po to by wyeliminować zakłócenia.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sty 2013, 22:28

Jarewa pisze:Tylko z tego co ja trochę się orientując, oporność jest po to by wyeliminować zakłócenia.
Tak , masz rację, ale jedno z drugim się wiąże. Mniejszy prąd w przewodzie WN przekłada się na mniejszy zasięg zakłoceń w paśmie radiowym, przy okazji odpowiednia oporność przewodów pozwala na ograniczenie prądu WN cewki.

Przewód o rozłożonej rezystancji występuje na "zasilaniu" cewki, od strowny sterownika silnika.
Przewód ten ma kolor chyba zielonożółty i rezystancję około 0,5 ohma na metr. Dobrze nie pamiętam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl