[B3 1.8 RU]problem z elektrozaworem Keihin II
[B3 1.8 RU]problem z elektrozaworem Keihin II
Witam mam problem z podlaczeniem elektrozaworu najprawdopodobniej coś wspólnego on ma z obrotami miesci sie on z prawej strony gaznika niewiem jak podłaczyć wężyki to jedna sprawa a druga to , wchodza do niego 2 przewody zasialajace i jak podłacze go to na jednym przewodzie jest prąd i na 2 też jest troszkę słabszy ale jest a wydaje mi sie ze nie powinno byc zwarcia tylko + i - czyli najprawdopodobniej jest zepsuty w dziale do śćiągniecia jest fantastyczna ksiażka tylko z niej zabardzo nie wynika jak podlaczyc podcisnienia moze jakies fotki ktoś ma od swojego .Pozdrawiam
Podpinasz podcisnienie idące z pzrewodu podcisnienia serwa w boczny króciec przy elktrozaworze a drugi wpinasz w króciec skierowany w strone chłodnicy i idzie on do pompi podtrzymania obrotów. Na zimnym silniku po odpaleniu pompka powinna podnieśc lekko obroty podobnie na rozgrzanym silniku jak mocniej przegazujesz to powinna na chwille utrzymac obroty na około 2000 i dopiero wtedy zejśc na wolne.
no to teraz mam zagwostke w ksiażce jest narysowane że tam od przewodu co idzie do serwa jest podcisnienie ale idzie ono do pompki przy aparacie zapłonowym , a na tym grubym przewodzie co onim pisze jest takie jaky zgrubienie i wydaje mi sie ze tam mozna wsadzić 2 przewód bo jest tam zaslepka taka czarno żółta bąbka jakby a w ten krócieć co jest skierowany w strone chłodnicy gdzie sa te przewody elektryczne ja mam podcisnienie podloczone tak jakby od filtra powietrza od spodu a ten na przeciwko króciec i ten skierowany na dół są połoczone . Moze masz jakieś fotki to bym był bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam
jestem tu nowy
posiadam równiez silnik 1.8 RU nie ma problemu zeby zrobic foto i podeslac tylko czego??
Rowniez mam problem z tym silnikiem
polega on na tym iz czasem ma obroty ok 900 a czasem powyzej 1000 mowie o cieplym silniku, moze regulacja gaznika by cos pomogla?? oraz gdzie to sie reguluje??
i jeszce nie znalazlem tematu poswieconego temu silnikowi a mianowicie interesuje mnie charakterystyka zewnetrzna silnika, wykres momentu i mocy tego silnika ewentualnie jakiegos innego 1.8
jestem tu nowy
posiadam równiez silnik 1.8 RU nie ma problemu zeby zrobic foto i podeslac tylko czego??
Rowniez mam problem z tym silnikiem
polega on na tym iz czasem ma obroty ok 900 a czasem powyzej 1000 mowie o cieplym silniku, moze regulacja gaznika by cos pomogla?? oraz gdzie to sie reguluje??
i jeszce nie znalazlem tematu poswieconego temu silnikowi a mianowicie interesuje mnie charakterystyka zewnetrzna silnika, wykres momentu i mocy tego silnika ewentualnie jakiegos innego 1.8
Kolego adam247, w moim gaźniku podłączenie podciśnień jest takie: z przewodu idącego do serwa wychodzi króciec, zaraz za nim jest trójnik, jeden przewód z tego trójnika idzie do zbiorniczka podciśnieniowego drugi jest przedłużony w stronę aparatu zapłonowego i na nim jest kolejny trójnik, z którego jeden przewód idzie na aparat a drugi do elektrozaworu powietrza, który steruje pompką przyspieszacza.Jeżeli jeszcze coś będzie nie tak postaram się o foto.
Kolegoel_rafael, w dziale download jest książka do ściągnięcia, w niej jest dokładnie opisane jak wyregulować obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku.
Kolegoel_rafael, w dziale download jest książka do ściągnięcia, w niej jest dokładnie opisane jak wyregulować obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku.
no witam jak by niebyło problemu to poproszę o fotkę bo ja mam zupełnie inaczej wszystko , a gdzie znajduje sie ten zbiornik podcisnienia bo zgadaz sie z przewodu gdzie idzie do serwa jest tam powiedzmy trójnik tylko 1 mam zaślepiony i wygląda jak orginalnie z 2 mam podłaczony do zapłonu tam gdzie trzyma ten urwany przewód wiziu
Nie wiem czy się uda,ale spróbuję na raty wysłać kilka fotek tego elektrozaworu (nazywają go dwudrożny) , jak również stronę (bok) gaźnika skąd widoczne są dwie śruby regulacyjne-górna (ta wyżej ze sprężynką prostopadła do błotnika) to ustawianie wolnych obrotów,a dolna lekko pod skosem do przodu i mosiężna, to od składu CO czy coś takiego.
[ Dodano: 2008-09-22, 20:19 ]
cd zdjęć...
[ Dodano: 2008-09-22, 20:19 ]
cd zdjęć...
Na 3 fotce (tej oznaczonej 22222222) w tym trójniczku s c h o d z ą się dwa podciśnienia.
Jedno idzie gdzieś od dolnej części z gardzieli gażnika i nie sposób tego sfotografować bo ciasno (właściwie jak miałem gażnik na stole można było,ale kto wiedział - pstrykałem wszystko na dziko) ,
a drugie poprzez ten cienki biały polietylenowy wężyk podpięte jest do zwykłej czyli plastikowej końcówki (bo obok niej jest też mosiężna) "regulatora temperatury zasysanego powietrza",który jest w obudowie filtra pow. - pod spodem od strony błotnika,można namacać.
Tak jest u mnie.--Dodam jeszcze,że zawór ten otwiera się,kiedy płyn osiągnie 65"C,a odpowiedzialny jest za to termiczny włącznik tego właśnie zaworu i jest on wkręcony od dołu kolektora wodnego wychodzącego z głowicy silnika.
Dwa włączniki (czujniki) wkręcone na górze tego kolektora są od czego innego.
[ Dodano: 2008-09-22, 23:42 ]
Coś znalazłem,chyba to ujęcie z grdzieli.Może się uda wkleić.
Jedno idzie gdzieś od dolnej części z gardzieli gażnika i nie sposób tego sfotografować bo ciasno (właściwie jak miałem gażnik na stole można było,ale kto wiedział - pstrykałem wszystko na dziko) ,
a drugie poprzez ten cienki biały polietylenowy wężyk podpięte jest do zwykłej czyli plastikowej końcówki (bo obok niej jest też mosiężna) "regulatora temperatury zasysanego powietrza",który jest w obudowie filtra pow. - pod spodem od strony błotnika,można namacać.
Tak jest u mnie.--Dodam jeszcze,że zawór ten otwiera się,kiedy płyn osiągnie 65"C,a odpowiedzialny jest za to termiczny włącznik tego właśnie zaworu i jest on wkręcony od dołu kolektora wodnego wychodzącego z głowicy silnika.
Dwa włączniki (czujniki) wkręcone na górze tego kolektora są od czego innego.
[ Dodano: 2008-09-22, 23:42 ]
Coś znalazłem,chyba to ujęcie z grdzieli.Może się uda wkleić.
hmmm dzieki tez tak mam tylko ze jakios nie nie mam trójnika i wszystko jest ok dzisiaj wieczorkiem sobie zejde i pomieszam al e dzieki za fotki jak bedziesz potrzebowal pomocy to pisz dzisiaj jade do gazowników bo obroty mi spadaja na gazie zobacze co oni powiedzą Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-09-23, 09:41 ]
a ha a powiedz ten przewód co idzie z pompki przyśpieszacza zapłonu to on jest podpiety pod przewód co idzie do serwa
[ Dodano: 2008-09-23, 09:41 ]
a ha a powiedz ten przewód co idzie z pompki przyśpieszacza zapłonu to on jest podpiety pod przewód co idzie do serwa
ponawiam prośbę o pomoc w podłączeniu tego zerwanego przewodu od podciśnienia przy aparacie zapłonowym bo w dalszym ciągu nie wiem jak to podłączyć (link ze zdjęciem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc6 ... 1a05e.html )
Myślę,że ADAM 247 i WZIUT o jedno pytacie.Odpowiem jak jest u mnie,a na potwierdzenie swoich słów w niedługim czasie wkleję w miarę czytelne zdjęcia.
Na pewno cienki,polietylenowy wężyk od siłownika (przepony) aparatu zapłonowego,podłączony jest do dużo grubszego przewodu(węża),który idzie od kolektora ssącego do bam"buły serwa.
Wężyk ten jest na tyle cienki,że na oba jego końce założono grubsze gumowe redukcje aby łączenia były możliwe i trwałe---Miejsce skąd wychodzą odgałęzienia jest gdzieś w okolicy półki akumulatora.
Mogą się też zdarzyć takie układy,że podciśnienie do siłowniczka aparatu zapłonowego,brane jest z innego miejsca np.z podciśnieniowej części gażnika-wtedy trzeba tego poszukać.
[ Dodano: 2008-09-25, 12:54 ]
Niestety.
Zdjęcia zrobiłem aparatem o zbyt dużej rozdzielczości obiektywu, i żeby można je wrzucić (wkleić) potrzebna jest ich przeróbka-pomniejszenie.Problem w tym że zapomniałem procedury tej czynności i stąd ta zwłoka.
Uważam jednak, że nie jest to aż tak ważne żeby się dopatrzeć co gdzie idzie i jak jest podłączone,aczkolwiek wkrótce fotki te wkleję.
Na pewno cienki,polietylenowy wężyk od siłownika (przepony) aparatu zapłonowego,podłączony jest do dużo grubszego przewodu(węża),który idzie od kolektora ssącego do bam"buły serwa.
Wężyk ten jest na tyle cienki,że na oba jego końce założono grubsze gumowe redukcje aby łączenia były możliwe i trwałe---Miejsce skąd wychodzą odgałęzienia jest gdzieś w okolicy półki akumulatora.
Mogą się też zdarzyć takie układy,że podciśnienie do siłowniczka aparatu zapłonowego,brane jest z innego miejsca np.z podciśnieniowej części gażnika-wtedy trzeba tego poszukać.
[ Dodano: 2008-09-25, 12:54 ]
Niestety.
Zdjęcia zrobiłem aparatem o zbyt dużej rozdzielczości obiektywu, i żeby można je wrzucić (wkleić) potrzebna jest ich przeróbka-pomniejszenie.Problem w tym że zapomniałem procedury tej czynności i stąd ta zwłoka.
Uważam jednak, że nie jest to aż tak ważne żeby się dopatrzeć co gdzie idzie i jak jest podłączone,aczkolwiek wkrótce fotki te wkleję.