[80 B4 2.0 ABT] problem z kolektorem?
[80 B4 2.0 ABT] problem z kolektorem?
Witam tak jak w opisi mam pytanko zrobiłem mały remoncik w silniku brał olej wymieniłem szklanki zaworowe z uszczelaniaczami zaworów i do tego nowe półpanewki powiem tylko ze jest cisza jak nic przed tez nic nie stukało ale teraz to nie zapeszajac jest ok zrobiłem 1500 km po wymianie i nic nie łyknał ale moje pytanie jest takie ze interesuje mnie dziwny odgłos napewno gdzies w okolicy kolektora taki dziwny niby metaliczny purkot na wolnych obrotach mozliwe ze uszczelka pod kolektorem wydechowym moze byc walnieta ? najlepiej to słychac z prawej strony przedniego koła od strony kierowcy cisza nie wiem wczesniej miałem podobnie w golfie mk2 ale nie zdazyłem wymienic - kupno b4 zwolniło mnie z tej powinnosc prosze o rade bo nie wiem w czym moze byc problemik za wszelkie porady z góry dziekuje aha dodajac gazu nie słychac tego
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Oczywiście Czarek może mieć rację tylko zastanawia mnie to że jak dodajesz gazu to nic nie słychać. Sprawdź to tak jak opisał Czarek i może na początek podokręcaj wszystkie śruby może się któraś poluzowała. A może to wydaje taki dźwięk wtryskiwacz. U siebie jak wymieniłem popychacze i uszczelniacze też zacząłem słyszeć taki dziwny dźwię którego wcześniej nie było i wiem że jest t o napewno wtryskiwacz.czarekj pisze:Z doświadczenia wiem, że najczęściej przepaleniu i wydmuchaniu ulega uszczelka wydechowa czwartego cylindra - ta najbliżej akumulatora. Jest tam na tyle miejsca, aby włożyć nawet rękę i przy odrobinie ostrożności da się wyczuć uciekające spaliny.
wtrysk to słychac teraz wyraznie jak cyka ale to nie on daje taki dziwny pogłos mowisz ze zastanawia cie gdy dodaje gazu ale jak daje mocno gazu to tego nie słysze jak daje lekko to cos tam słychowac to nie jest jakies masakryczne klekotanie tylko chciałbym to zniwelowac bo silnik naprawde zaczał fajnie sobie poczynac i najwidoczniej jeszcze to mi zostało chyba ze jest jeszcze jakies inne wytłumaczenie tego może to byc cos powazneg? ja nie wiem sam juz nie ma kanału ciezko to sprawdzic
Jest bardzo prosty sposób na zlokalizowanie takich nieszczelności jak przedmuchy, zasysanie lewego powietrza itp.. Wystarczy wężyk gumowy lub też podobny o średnicy zbliżonej do ołówka długość 1 metr. Jeden koniec wężyka przykładamy do ucha natomiast drugi zbliżamy w interesujace nas miejsce przy silniku. W tym przypadku w pobliże styku kolektora wydechowego z głowicą. Wszelkie przemuchy zostaną z pewnością wychwycone. Jest to metoda prosta warsztatowa i dość skuteczna. Ja osobiście używam stetoskopu lekarskiego tylko wywaliłem tę metalową końcówkę. Powodzenia.