Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z monowtryskiem. [Pyt

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

[B4 2.0 ABT] Problem z monowtryskiem. [Pyt

Post autor: rawendil2 » 08 kwie 2014, 21:34

Witam wszystkich forumowiczów.
Na wierzchu monowtrysku a Audi 80 b4 abt 2.0 sedan jest czarna kopułka do której prowadzą kable do pomarańczowej wtyczki. Kupiłem te Audi z zamontowanym opornikiem na tych kablach. Czy możecie powiedzieć za co odpowiada ta cześć i czy można ją gdzieś dostać osobno ponieważ używane monowtryski to koszt 250 zł a nie mam pewności ,że to rozwiąże mój problem z dużym spalaniem oraz losowym gaśnięciem na biegu jałowym.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2014, 08:55 przez rawendil2, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 kwie 2014, 21:50

To jest czujnik temperatury powietrza, chyba można dokupić osobno.
A może to nie opornik tylko zewnętrzny termistor?

rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rawendil2 » 08 kwie 2014, 22:31

Prawdopodobnie tak , z tego co wyczytałem to termistor to rodzaj opornika, który zmienia opór w zależności od temperatury.
Ale z tego co widzę na zdjęciach innych monowtrysków nie ma takich termistorów a ten w moim aucie jest "wyrzeźbiony" ( polutowane,poklejone klejem na gorąco , owinięte papierową taśmą) .. chcę to wymienić.

Czy ten czujnik temperatury ( domyślam się ,że powietrza wlotowego ) jest istotną rzeczą w pracy silnika i czy może odpowiadać za np. nierówną pracę silnika , przygasanie lub duże spalanie ?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 kwie 2014, 22:50

pierwsze uklad zapłonowy, potem przewody podciśnieniowe, a na koniec jest z boku na wtrysku płytka do której jest wpięta kostka spróbuj ją odpiąć i sprawdź czy chodzi lepiej

rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rawendil2 » 08 kwie 2014, 22:56

Układ zapłonowy dziś wymieniony.
Kable miały przebicia na 2 cylindrach.
Nowe świece nie wymienione od 3 lat.

Przewody sprawdzone.

Spróbuję jutro tą wtyczkę odpiąć.
Mogę prosić o jakieś zdjęcie lub podpowiedź z której strony wtrysku jest ta wtyczka patrząc od przodu.

Wymyję jeszcze krokowca.
Dziękuję za odpowiedzi.

P.S. wypiąć tą wtyczkę na pracującym silniku ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2014, 23:02

dzikx pisze:a na koniec jest z boku na wtrysku płytka do której jest wpięta kostka spróbuj ją odpiąć i sprawdź czy chodzi lepiej
Ty mówisz serio?? :shock:

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 kwie 2014, 23:05

tak taki potencjometr jak w przepływce ABK można tam zmienić obroty jałowe zchodzenie z obrotów itd ( jak nikt tam nie grzebał to śrubki są zaplombowane )

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2014, 23:16

Ale to nie jest ABK i jego odłączenie skutkuje katastrofalną zmianą pracy silnika. TPS czujnik położenia przepustnicy dawkuje paliwo i zmienia kont wyprzedzenia zapłonu i jego odłączenie spowoduje ze sterownik przejdzie od razu w tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 kwie 2014, 23:28

tak nie jest ale jeśli siknik faluje a po odłączeniu tego się uspokoi trzeba by zobaczyć czy się nie zużyło znaczy nie wytarło lub czy jest dobrze ustawione. Bo jest na tzw fasolkach do regulacji

rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rawendil2 » 08 kwie 2014, 23:53

Jest to bezpieczne dla silnika ?
Ogólnie miałem w planach czyścić TPS ( silniczek krokowy ) i nasmarować dobrym smarem.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 09 kwie 2014, 16:09

Ten czujnik to czujnik temperatury powietrza zasysanego, Intake Air Temperature, występuje jako integralna część monowtrysku-osobno go nie kupisz a ma on bardzo istotny wpw na pracę silnika, właśnie przygasanie i falowanie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2014, 19:10

rawendil2 pisze:Ogólnie miałem w planach czyścić TPS ( silniczek krokowy ) i nasmarować dobrym smarem.
A ty znasz procedury ustawiania potem? nie po to bumblują żeby byle kto tego nie rozkręcał.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 kwie 2014, 22:26

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
więc tak to brązowawe czy jakieś tam to położenie przepustnicy jak silnik nierówno chodzi źle schodzi z obrotów sam sobie ich dodaje itp można to odłączyć na chwilę i sprawdzić na reakcję. A patrząc z góry tak wygląda normalnie wtrysk i czujnik od powietrza to to małe po lewej stronie. jeżeli na przewodach coś jest to może jest do wtrysku ?? w tdi zakładając opornik na pompę zwiększamy trochę osiągi

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2014, 22:52

dzikx pisze:itp można to odłączyć na chwilę i sprawdzić na reakcję.
I ja się pytam co to tobie da?? nie możesz wbić sobie do głowy że takie sprawdzanie to o kant dyp..y bo nic nie daje. Odłączy silnik zgaśnie albo podniosą się obroty i koniec. To nic nie daje by coś stwierdzać.


A po drugie odłączy i cała mapa pójdzie w pizd... i sterownik znów będzie musiał się uczyć parametrów przez co najmniej 500km. Albo i więcej bo musi sterownik zresetować bo pojawią się błędy.


Nie ta droga nie po to wymyślili komputery itd żeby z młotkiem do nich podchodzić. Niech podłączy pod komputer odczyta błędy i wszystko się wyjaśni 30zł to nie majątek.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 kwie 2014, 23:09

w moich stronach z mniej niż 50zł nikt cię nie podepnie, a do tego nie koniecznie wyjdą błędy winowajcy problemu, co da może nic ?
Ale niech zrobi dokładne zdjęcie tego co tam ma i może jest to rzecz zbędna jakaś.
Co do odpinania to przy wytartych ścieżkach daje się stwierdzić odpinając i nie koniecznie zgaśnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl