[80 B4 2.0 ABK]Problem z obrotami!!!
Każdy z was ma po cześci rację. Przyczyn falowania obrotów może być wiele. Ja jednak odradzałbym zdejmowania wtyczki z niebieskiego czujnika temperatury. Po pierwsze dlatego, że komputer wchodzi wtedy w tryb serwisowy i nie reguluje wyprzedzenia zapłonu a po drugie drastycznie wzrośnie wam zużycie paliwa, gdyż komputerowi wydaje się, że silnik ma pracować w trybie ssania. Ja osobiście wysupłałbym kilka złociszy i kupił dobry czujnik. Jazda bez podłączonego czujnika to katowanie silnika. Jeżeli kolega zdjął przewód i teraz jeździ mu sie ok, to poszukałbym przyczyn w układzie zasilania paliwem. Być może pompa paliwa straciła swoja wydajnośc lub sa pozatykane wtryskiwacze. Oczywiście mogę się mylić, ale stanowczo odradzam jazdę bez podłączonego czujnika.
Warszawskie sklepy sprzedają to po około 400 PLN i chyba tylko oryginały, bo nie ma podróbek. Ja na Twoim miejscu jeżeli kumasz coś z elektroniki to próbowalbym to naprawić. Tam są tylko dwa mikrostyki i potencjometr. A swoją drogą Twoja bryka musi mieć "przelatane" zdrowo ponad 400 tys. km, że padł Ci ten potencjometr. Wbrew pozorom jest to wytrzymały element (nie dotyczy jednopunktuPROKOP pisze:Byłem u porzadnego elektryka i w koncu postawił diagnoze! Mam padniety potencjomert połozenia przepustnicy
Czy ktos sie orientuje jaka jest cena tego urzadzenia?
Jakby ktoś by miał sprawny używany na sprzedaz to prosze o odpisanie!
pozdrawiam!

Dzięki Czarekj.Ja podejrzewam ,że jest to czujnik(potencjometr)połorzenia przepustnicy.Objawy mam bardzo podobne jak PROKOP, u mnie obroty na zimnym silniku trzyma na 1700, a na ciepłym 1500-1300 czasami spadnie na 900 ale bardzo rzadko,obroty nie falują .Dodam , że przewody podciśnienia sprawdzone ,przepustnica sprawdzona i wyczyszczona,klapka na przepływce chodzi bez przycięć,krokowy sprawny,czujnik temperatury(niebieski)wymieniony.Mam już brak pomysłów,pozostaje tylko ten potencjometr?
W serwisie bosha, 2lata temu we wrześniu potencjometr wymienili mi za 900zł.... Robocizna + częsci... Z tym ze u mnie, objawiało się to tym, ze poprostu przy mocniejszym dodawaniu gazu przeskakiwała (120km/h i 3000obr jak to zwykle na autostradzie);
Kiedy chciało się jechac spokojnie, nie było problemu.

Jeżeli wiesz a w jaki sposób to sprawdź i ewentualnie ustaw zapłon. On też ma wpływ na obroty.MARCO pisze:Dzięki Czarekj.Ja podejrzewam ,że jest to czujnik(potencjometr)połorzenia przepustnicy.Objawy mam bardzo podobne jak PROKOP, u mnie obroty na zimnym silniku trzyma na 1700, a na ciepłym 1500-1300 czasami spadnie na 900 ale bardzo rzadko,obroty nie falują .Dodam , że przewody podciśnienia sprawdzone ,przepustnica sprawdzona i wyczyszczona,klapka na przepływce chodzi bez przycięć,krokowy sprawny,czujnik temperatury(niebieski)wymieniony.Mam już brak pomysłów,pozostaje tylko ten potencjometr?
Przed kupnem potencjometru ja bym sprawdził dokładnie trzy przewody "idące" od potencjometru do sterownika silnika. Do tego wszystkiego zalecam odłączenie przewodu od centralki gazowej oznaczonego TPS, bo być może takie cyrki dzieją się z powodu wadliwej centralki LPG. Gdyby przewody okazały się ok to podłączyłbym zewnętrzny potencjometr i ustawił na nim wartość odpowiednią dla wolnych obrotów. Jeżeli praca ustabilizuje się to dopiero wtedy pognałbym do sklepu. Oczywiście moge się mylić ale koledzy w ABK szybciej zużywa sie potencjometr w przepływomierzu niż potencjometr przepustnicy.
Czarku nie mam zamontowanego gazu,nie sądze też żeby auto miało przejechane 400 tyś km mam to udokumentowane.Wielka prośba czy mógłbyś Ty lub ktoś inny wrzucić fotkę lub rysunek tego czujnika przepustnicy ponieważ znalazłem używkę za 100zł,ale chciałbym się upewnić czy to taki.
Czy czujnik jest na 6 pinów?
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2007, 20:52 przez MARCO, łącznie zmieniany 1 raz.
Marco jak chcesz to podjedź w sobotę do Zambrowa to Ci pomierzę ten potencjometr i sprawdzę elektrykę silnika. Niestety zdjęcia nie mam. Potencjometr musi mieć 3 styki, do tego odpowiednie mocowanie i właściwej wielkości otwór na oś przepustnicy. Uważaj bo potencjometr od Opla wygląda podobnie a z tego co się orientuję ma inny wpust na ośkę.
Marco ten potencjometr ze zdjęcia do Audi z silnikiem ABK NIE pasuje. To jest chyba od A4.
Marco ten potencjometr ze zdjęcia do Audi z silnikiem ABK NIE pasuje. To jest chyba od A4.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2007, 20:56 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarku dodałem zdjęcie tego czujnika czy to taki?
[ Dodano: 2007-09-11, 20:58 ]
Carku daj jakieś namiary na siebie żebyśmy się zdzwonili.
[ Dodano: 2007-09-11, 21:12 ]
Rozmawiałem na zlocie w Markach z PROKOPem miał właśnie taki problem i okazało się że czujnik położenia przepustnicy jest walnięty zmienił i wszystko jest OK
[ Dodano: 2007-09-12, 09:58 ]
Witam.Dziś zauważyłem pewną zależność.Otóż rano odpaliłem auto i to samo 1700 obr/min,po rozgrzaniu 1300obr/min,ale gdy podczas jazdy wkręciłem auto na 5500obr/nim po czym wrzuciłem luz, na biegu jałowym obrociki były na 850-900obr/min i już się nie podnosiły.Stąd moje pytanie,czym to może być spowodowane,że raz jest dobrze, a raz do bani?
[ Dodano: 2007-09-22, 11:37 ]
Winny okazał się obrotomierz!Zawyża o 300-500obr\min
[ Dodano: 2007-09-11, 20:58 ]
Carku daj jakieś namiary na siebie żebyśmy się zdzwonili.
[ Dodano: 2007-09-11, 21:12 ]
Rozmawiałem na zlocie w Markach z PROKOPem miał właśnie taki problem i okazało się że czujnik położenia przepustnicy jest walnięty zmienił i wszystko jest OK
[ Dodano: 2007-09-12, 09:58 ]
Witam.Dziś zauważyłem pewną zależność.Otóż rano odpaliłem auto i to samo 1700 obr/min,po rozgrzaniu 1300obr/min,ale gdy podczas jazdy wkręciłem auto na 5500obr/nim po czym wrzuciłem luz, na biegu jałowym obrociki były na 850-900obr/min i już się nie podnosiły.Stąd moje pytanie,czym to może być spowodowane,że raz jest dobrze, a raz do bani?
[ Dodano: 2007-09-22, 11:37 ]
Winny okazał się obrotomierz!Zawyża o 300-500obr\min