Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0 16v 6A] Problem z obrotami- zawieszają się, falują

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szkapa88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2011, 10:00
Lokalizacja: Katowice

[b3 2.0 16v 6A] Problem z obrotami- zawieszają się, falują

Post autor: szkapa88 » 26 lut 2011, 19:36

Witam,
Mam dojśc poważny i uciążliwy problem, a mianowicie zawieszają mi się obroty i czasem też falują. Objawia się to tym, że zaraz po uruchomieniu jest ok, ruszam i później gdy daje bieg jałowy obroty opadają do 1500 obr. lub 1200 obr. lub 2000 obr. - się utrzymują lub falują dojśc energicznie w zakresie 1000-2000 (kolejniośc lub ich czestość to loteria i jeszcze nie rozkminiłem od czego zależą). Wyżej wymienone objawy zawsze ustąpią gdy zatrzymie sie do zera, ale przy kolejnej jeżdzie na luzie jest znów to samo i dopiero jak stane to oborty wracają na prawidłowy poziom.
Nie ukrywam, że jazda nie jest sympatyczna szczegolnie jak podjeżdzam do świateł na jałowym a silnik wyje. Do tego spalanie wzrasta :-(
Dodam, że:
- wymieniłem silniczek krokowy
- została przeczyszczona przepustnica
- brak LPG
Dużo jest tematów o problemach z obortami, ale ja nie znalazłem sytuacji podobnej do mojej. Chyba, że się myle to mnie poprawcie ;-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 26 lut 2011, 21:48

Miałem identyczne objawy na gazie. Dopóki auto się nie zatrzymało to obroty falowały jak szalone ale jak tylko auto się zatrzymało obroty stały na około 1000 (silnik ACE). Tylko że u mnie takie rzeczy działy się na gazie a nie benzynie.


Sprawdź szczelność dolotu gdyż podchodzi to pod jakieś lewe powietrze.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 15 mar 2011, 23:10

https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#309615
Będzie pomógł :) będzie pomógł :) już się cieszę :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 16 mar 2011, 09:39

Witam,
Mam dojśc poważny i uciążliwy problem, a mianowicie zawieszają mi się obroty i czasem też falują. Objawia się to tym, że zaraz po uruchomieniu jest ok, ruszam i później gdy daje bieg jałowy obroty opadają do 1500 obr. lub 1200 obr. lub 2000 obr. - się utrzymują lub falują dojśc energicznie w zakresie 1000-2000 (kolejniośc lub ich czestość to loteria i jeszcze nie rozkminiłem od czego zależą). Wyżej wymienone objawy zawsze ustąpią gdy zatrzymie sie do zera, ale przy kolejnej jeżdzie na luzie jest znów to samo i dopiero jak stane to oborty wracają na prawidłowy poziom.
Nie ukrywam, że jazda nie jest sympatyczna szczegolnie jak podjeżdzam do świateł na jałowym a silnik wyje. Do tego spalanie wzrasta :-(
Dodam, że:
- wymieniłem silniczek krokowy
- została przeczyszczona przepustnica
- brak LPG
Dużo jest tematów o problemach z obortami, ale ja nie znalazłem sytuacji podobnej do mojej. Chyba, że się myle to mnie poprawcie ;-)
Kolego mam taki sam problem w 9A i dzisiaj będę walczył z tym potencjometrem :)

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 16 mar 2011, 20:20

Sprawdz wspomaganie hamulca.

AIRFIX

Post autor: AIRFIX » 17 mar 2011, 07:55

Ja miałem podobnie tylko chyba bardziej drastycznie, już naprawione, przeczytaj:

https://audi80.pl/b4-abk-lpg-silnik- ... t53181.htm

Przepływomierz był winny.

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 20 mar 2011, 22:54

U mnie tez przepływka + potencjometr. Dzisiaj wsadziłem inna przepływke i trzyma obroty sztywno jak drut. Problem jest taki tylko że mu mocy teraz braknie i nie ciągnie jak na tamtym :(

p.s
taka sama dziura na lpg i na pb

szkapa88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2011, 10:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szkapa88 » 18 kwie 2011, 12:58

Wymieiłem potencjometr przepustnicy - nie pomogło.
Sprawdziłem czujnik temp. płynu chłodniczego z tyłu silnika i pokazuje prawidłowo tzn na ciepłym ok 220ohm, na zimnym ok 2300 ohm. Wyczytałem, że on też może wpływac na obroty.
Pomierzyłem nastawnik przepustnicy i pokazywało mi w zakresie 0.1 - 0.7 mA.
Ponoć prawidłowe to 0 - 0.5 mA. Czy taka róznica może już coś powodować?
Chce jeszcze sprawdzić sonde lambe i zapłon.
Z sondą to chyba sobie poradze, ale nie mam żadnego pojęcia jak sprawdzić czy zapłon jest dobrze ustawiony. Jak to sprawdzić w garażowych warunkach?? Bardzo prosze o jakąś instrukcje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl