Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] - problem z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
oscarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2007, 23:19

[80 B4 2.0 ABK] - problem z odpalaniem

Post autor: oscarek » 12 lut 2007, 23:39

Wodzowie pomocy,

Moje autko ma problem z odpalaniem na benzynie ( jest LPG ale nie używam) - stoi sobie 2-3 dni (czasami dłużej) i trach bez problemu na dotyk bez dodawania gazu; złapie tamperatury i pali raz po raz; problem pojawia się jak postoi 15-20 min. a wtedy to kręce po 2-3 raz i co i czasami nic; paliwo śmierdzi, a jak już odpali to rzuci 2-3 razy obrotami i po 10-15 s jest OK; dalej jedzie bez problemu i trzyma wolne obroty. Tylko ten postój.
Wielkiej klasy fachowiec wymienił sondę (bo i tak nie działała), ustawił rozrząd, wymienił przekaźnik pompy paliwa, samą pompę (nie trzymała ciśnienia, po odłączeniu zasilania opadała do 0 at). Co może być przyczyna takiego zachowania? Mam mobil od kilku miesięcy i polubiłem gada, tylko to odpalanie.
POMOCY

OSCAREK
Ostatnio zmieniony 12 lut 2007, 23:42 przez oscarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 12 lut 2007, 23:55

No ciekawe :-/ Czyli problem pojawia się, kiedy silnik jest ciepły? zgadza się? Słuchaj a weź sprawdź na gazie czy zapali! i napisz co i jak.

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 13 lut 2007, 05:17

Kolego sprawdż sobie świece, czy sa okopcone, ogolnie w jakim sa stanie!!
Może dostawac tez za dużo paliwa i czasem go po prostu zaleje!
pozdrowionka

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 13 lut 2007, 07:33

Jak ciśnienie spada i śmierdzi benzyną to na bank regulator ciśnienia do wymiany, oj radzę zmienić mechanika :idea:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 lut 2007, 08:31

Niech mechanik Ci sprawdzi czy pompa w momencie przekręcenia zapłony podwyższa ciśnienie chwilowo do 4 bar, oraz czy nie jest uszkodzony przewodzik łączący rozrusznik (bądź stacyjkę) ze sterownikiem silnika. Jeżeli jest zerwany to ten sterownik nie wie, że użytkownik kręci rozrusznikiem chcąc uruchomić silnik i nie wysterowuje odpowiednio zapłonu i wtryskiwaczy. Sprawdź też cewkę zapłonową, może gdy sie nagrzeje daje iskrę o słabej energii co jest szczególnie odczuwalne w chwili dużego zapotrzebowania na prąd przez obracający się rozrusznik. Zobacz czy po tych 15-20 minutach autko bez problemu odpali Ci na pych. Podejrzewam też że silnik może być również zalewany z powodu zbyt dużej dawki paliwa na skutek zgiętej i zawieszonej w pozycji częściowego uchylenia klapki przepływomierza. Jeżeli gaz strzelił Ci kilkakrotnie to jest duże prawdopodobieństwo że ............... Obym sie mylił, bo przepływka tania nie jest.

oscarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2007, 23:19

Post autor: oscarek » 25 lut 2007, 15:16

Mam odpowiedź!!!!

Wymiana czujnika temepratury bez rezultatu; nie trzymał zawór podciśnieniowy, który jest na początku listwy wtryskiwaczy. Palenie 100/101 na zimym i ciepłym.

oscarek

pajac76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:12

Post autor: pajac76 » 11 kwie 2009, 21:36

Mam problem na ciepłym silniku z odpalaniem. Na zimnym pali bez problemu Aubi 80 B3 2.00 benzyna +LPG.cz Po zagrzaniu silnika, ponowne uruchomienie go na benzynie jest za pierwszym i drugim razem czesto nie możliwe.Ponowne próby powoduja uruchomienie silnika i zadławia sie. Po pracy silnika wnioskuje,ze nie pracuje na wszystkich cylindrach,praca jest nie równa.
Rok produkcji 89

Marcin328
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:49

Post autor: Marcin328 » 03 paź 2010, 21:09

Witam mam problem z opalenie zawsze odpala lecz po dłuższym kręceniu czasem odpala od razu nawet gorzej jest na ciepłym. jeszcze 2 problem gdy silnik się zagrzeje wolne obroty wyskakują na 3000 po czym opadają (nie falują)

domestos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:34
Lokalizacja: Ciechanów/Mazowieck

Post autor: domestos » 03 paź 2010, 21:28

Miałem podobny problem lecz odpalał mi dobrze na pstryk na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jednak na ciepłym po odpaleniu silnik wariował, dławił się nie moglem go wkręcić na wyższe obroty mulił często nawet gasł. Nie wiedziałem co robić miałem wcześniej taki problem była to sąda lambda ale kilka miechów wcześniej ja zmieniłem wiec myślałem ze to nie może być to. Co się okazało to była sada ale nie oryginalna jakiś zamiennik i padł pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl