Wodzowie pomocy,
Moje autko ma problem z odpalaniem na benzynie ( jest LPG ale nie używam) - stoi sobie 2-3 dni (czasami dłużej) i trach bez problemu na dotyk bez dodawania gazu; złapie tamperatury i pali raz po raz; problem pojawia się jak postoi 15-20 min. a wtedy to kręce po 2-3 raz i co i czasami nic; paliwo śmierdzi, a jak już odpali to rzuci 2-3 razy obrotami i po 10-15 s jest OK; dalej jedzie bez problemu i trzyma wolne obroty. Tylko ten postój.
Wielkiej klasy fachowiec wymienił sondę (bo i tak nie działała), ustawił rozrząd, wymienił przekaźnik pompy paliwa, samą pompę (nie trzymała ciśnienia, po odłączeniu zasilania opadała do 0 at). Co może być przyczyna takiego zachowania? Mam mobil od kilku miesięcy i polubiłem gada, tylko to odpalanie.
POMOCY
OSCAREK
[80 B4 2.0 ABK] - problem z odpalaniem
[80 B4 2.0 ABK] - problem z odpalaniem
Ostatnio zmieniony 12 lut 2007, 23:42 przez oscarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Niech mechanik Ci sprawdzi czy pompa w momencie przekręcenia zapłony podwyższa ciśnienie chwilowo do 4 bar, oraz czy nie jest uszkodzony przewodzik łączący rozrusznik (bądź stacyjkę) ze sterownikiem silnika. Jeżeli jest zerwany to ten sterownik nie wie, że użytkownik kręci rozrusznikiem chcąc uruchomić silnik i nie wysterowuje odpowiednio zapłonu i wtryskiwaczy. Sprawdź też cewkę zapłonową, może gdy sie nagrzeje daje iskrę o słabej energii co jest szczególnie odczuwalne w chwili dużego zapotrzebowania na prąd przez obracający się rozrusznik. Zobacz czy po tych 15-20 minutach autko bez problemu odpali Ci na pych. Podejrzewam też że silnik może być również zalewany z powodu zbyt dużej dawki paliwa na skutek zgiętej i zawieszonej w pozycji częściowego uchylenia klapki przepływomierza. Jeżeli gaz strzelił Ci kilkakrotnie to jest duże prawdopodobieństwo że ............... Obym sie mylił, bo przepływka tania nie jest.
Mam problem na ciepłym silniku z odpalaniem. Na zimnym pali bez problemu Aubi 80 B3 2.00 benzyna +LPG.cz Po zagrzaniu silnika, ponowne uruchomienie go na benzynie jest za pierwszym i drugim razem czesto nie możliwe.Ponowne próby powoduja uruchomienie silnika i zadławia sie. Po pracy silnika wnioskuje,ze nie pracuje na wszystkich cylindrach,praca jest nie równa.
Rok produkcji 89
Rok produkcji 89
Miałem podobny problem lecz odpalał mi dobrze na pstryk na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jednak na ciepłym po odpaleniu silnik wariował, dławił się nie moglem go wkręcić na wyższe obroty mulił często nawet gasł. Nie wiedziałem co robić miałem wcześniej taki problem była to sąda lambda ale kilka miechów wcześniej ja zmieniłem wiec myślałem ze to nie może być to. Co się okazało to była sada ale nie oryginalna jakiś zamiennik i padł pozdrawiam