Witam.
Mam taki problem - gdy rano odpalam pierwszy raz auto (zimny silnik) to ma ono problem, żeby ładnie zapalić. Przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, ale jakby nie chciał się wkręcić na obroty. W momencie, gdy puszczam kluczyk, auto powolutku zaczyna dobijać do normalnych obrotów. Gdy go zgaszę i odpalę raz jeszcze, to już jest normalnie - także dzieje się to tylko i wyłącznie za pierwszym razem.
Proszę o pomoc.
[B4 2.0 ABK] Problem z pierwszym odpaleniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie chce mi się pisać któryś raz w kolei to wklejam cytat z poradnika: https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
Przy instalacji LPG we wszystkich silnikach może występować też zjawisko zalewania dolotu czystym gazem po zgaszeniu/zgaśnięciu silnika. Szczególnie jeśli zimny silnik został odpalony albo przełączony na gaz. Wtedy zamarznięty elektrozawór się nie zamyka i cały gaz z rurki zalewa dolot. Przy bardzo brudnym elektrozaworze może takie coś nastąpić nawet na nagrzanym silniku. Gdy to wystąpi trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Wciśnięcie gazu do deski przyspiesza odpalenie w tym przypadku.
Zalewanie może też odbyć się na samej benzynie. W silnikach z mechanicznym wtryskiem zgięta klapa przepływomierza, może nie opadać do końca tym samym nie odcinając wtrysku paliwa gdy silnik nie pracuje. W silnikach z elektronicznym wtryskiem (ABK, ADA) regulator ciśnienia paliwa może wypuszczać benzynę cienkim wężykiem podciśnienia do dolotu. Należy sprawdzić czy po kilkugodzinnym postoju w tej rurce http://www.fotosik.pl/zdjecie/c20084527a401098 nie zbiera się benzyna
W silnika na mono-wtrysku (1.8 PM, 2.0ABT) nie ma tej rurki ale tam regulator może puszczać paliwo bezpośrednio na przepustnicę.