Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.

Post autor: spidercio » 23 lip 2008, 17:38

witam

mam nastepujacy problem w mej 80-tce: jak samochod jest zimny/jak zauwazylem stoi przynajmniej 2 godz/ to pojawiaja sie ponizsze klopoty:

- ruszam z jedynki i spox
- ale jak wrzuce wyzszy bieg i dodam gazu to zaczyna nim szarpac i zaczyna stawac...traci po prostu moc (jak komus kiedys braklo paliwa to szrpie podobnie jak jazda na esztkach, tyle ze nie ma mocy)

- jak mu wcisne max pedal gazu to jakos szarpnie raz i dalej jedzie juz, ale ewidentnie jest cos nie tak

moze ktos ma jakies przypuszczenia? dodam tylko ze beznynka 2.0, filtr paliwa z tego co wiem byl zmieniany w grudniu
Ostatnio zmieniony 28 lip 2008, 18:23 przez spidercio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 lip 2008, 18:05

Po pierwsze polskie znaki diakrytyczne (ogonki) są po to, żeby je używać.
A co do pytania to do sprawdzenia zapłon i jego elementy (ewentualna wymiana). Jeśli tu jest ok. to podepnij VAG-a i zobacz może ECU coś "wypluje", będzie łatwiej radzić. Bo tak to niezła loteria, przyczyn może być mnóstwo. Podejrzewam jednak, że to coś z zapłonem. Masz LPG?

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 23 lip 2008, 18:27

nie, czysta beznynka:)

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 27 lip 2008, 13:24

A próbowałeś tankować na innej stacji ? Bo może ta benzynka nie jest wcale taka czysta jak Ci się wydaje a na wodzie audiczki nie chcą jeździć - a szkoda :mrgreen:

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 29 lip 2008, 12:17

tak, nie tankuje zawsze na jednej. ale widziałem w podobnym temacie ze jednemu koledze doradzano sprawdzić sonde, podobnie jak u niego u mnie tez widzę jakieś większe spalanie paliwka...ciężko się zmieścić w 10l/100km. jedyna różnica to silnik: on ma ABK ja ABT

i tu potrzebuje Waszej pomocy koledzy:

sondę zlokalizowałem i odpiąłem - ale tylko jedną wtyczkę - tą okrągłą z blaszką w środku. niestety nie mogę wypiąć tej drugiej, bardziej prostokątnej. moż Ktoś służyć radą, bo strasznie mocno siedzi??

i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 29 lip 2008, 13:01

Hej Kolego ja wypiełem te wszystkie 3 wtyki to mi wogule nie chcił odpalić a ty tylko ta mała co jest zaraz przy tej dużej kostce? tam jest taki drucik musisz go wcisnąć i sie wyciagnie ta kostka bo wyciagałem ja!

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 29 lip 2008, 13:36

ok, dziex - drucik widziałem więc po pracy spróbuję.

ja mam chyba tylko 2 wtyki: jeden z czarnym kabelkiem -ten odpiałem i drugi z dwoma białymi

jak odepnę all wieczorem to napiszę co i jak

[ Dodano: 2008-07-29, 13:42 ]
newerafan,

ja mam takie wtyki jak te poniżej:

http://moto.allegro.pl/item405166834_so ... ibiza.html

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 lip 2008, 14:28

spidercio pisze:i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda
Tej drugiej wtyczki nie musisz wypinać bo to są przewody od grzałki.
Na krótką metę jazda z odpiętą sondą niczym nie grozi, ale może się odbić na spalaniu. Proponujw założyć nową i pamiętać oczywiście o zrobieniu reseta ECU. Na forum było to opisywane. Pozdrawiam.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 29 lip 2008, 15:15

kokolino1,
dzięki

a gdzie wogóle w ABT jest ecu? i jak byś czasem znalazł na forum temat o resecie to podeślij linka

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 lip 2008, 17:42

Reset ECU.
Oczywiście musisz odłączyć kleme minusową od akumulatora ale aby był prawidłowo zrobiony silnik musi być zimny (najlepej na noc), rano po odpaleniu musisz poczekać aż silnik nagrzeje się do normalnej temp. pracy(włączy sie elektrowentylator). Następnie go zgasić i dopiero po ponownym odpaleniu możesz jechać.
spidercio pisze:a gdzie wogóle w ABT jest ecu?
Po stronie pasażera za półką na grodzi czołowej.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 30 lip 2008, 01:54

A czy mogło coś sie stać bo dziś odpiełem ta jedna wtyke przejechałem sie i tak jak by rzeczywiscie to była jednak sonda odpiełem tą mniejszą wtyke i spowrotem pod piełem i wieczorkiem jak jezdziłem zajechałem pod garaż że by wstawic samochód i zaowazyłem ze wentylator mi za łączył sie za ta pionowa kreska na wskazniku ?

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 30 lip 2008, 09:08

Kolego,

napisz troche dokladniej bo nie bardzo rozumiem

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 30 lip 2008, 11:11

Chodzi mi o to że jak wentylator sie załącza na 95stopni lub trochę mniej to miej wiecej na tej pionowej kresce lub przed! to mi sie załonczyl wieczorem za ta pionowa kreska 95stopni a nigdy tak sie nie działo! doszło prawie do 100stopni

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 31 lip 2008, 10:58

Koledzy a czasem pionowa kreska nie oznadza 100st.C ?
Patrząc na podział skali mamy .... 90, 100, 110, 120 st.C ( 1Z ).

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 31 lip 2008, 11:29

newerafan pisze:załonczyl wieczorem za ta pionowa kreska 95stopni a nigdy tak sie nie działo! doszło prawie do 100stopni
Umnie jest tak cały czas <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl