[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.
[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.
witam
mam nastepujacy problem w mej 80-tce: jak samochod jest zimny/jak zauwazylem stoi przynajmniej 2 godz/ to pojawiaja sie ponizsze klopoty:
- ruszam z jedynki i spox
- ale jak wrzuce wyzszy bieg i dodam gazu to zaczyna nim szarpac i zaczyna stawac...traci po prostu moc (jak komus kiedys braklo paliwa to szrpie podobnie jak jazda na esztkach, tyle ze nie ma mocy)
- jak mu wcisne max pedal gazu to jakos szarpnie raz i dalej jedzie juz, ale ewidentnie jest cos nie tak
moze ktos ma jakies przypuszczenia? dodam tylko ze beznynka 2.0, filtr paliwa z tego co wiem byl zmieniany w grudniu
mam nastepujacy problem w mej 80-tce: jak samochod jest zimny/jak zauwazylem stoi przynajmniej 2 godz/ to pojawiaja sie ponizsze klopoty:
- ruszam z jedynki i spox
- ale jak wrzuce wyzszy bieg i dodam gazu to zaczyna nim szarpac i zaczyna stawac...traci po prostu moc (jak komus kiedys braklo paliwa to szrpie podobnie jak jazda na esztkach, tyle ze nie ma mocy)
- jak mu wcisne max pedal gazu to jakos szarpnie raz i dalej jedzie juz, ale ewidentnie jest cos nie tak
moze ktos ma jakies przypuszczenia? dodam tylko ze beznynka 2.0, filtr paliwa z tego co wiem byl zmieniany w grudniu
Ostatnio zmieniony 28 lip 2008, 18:23 przez spidercio, łącznie zmieniany 2 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Po pierwsze polskie znaki diakrytyczne (ogonki) są po to, żeby je używać.
A co do pytania to do sprawdzenia zapłon i jego elementy (ewentualna wymiana). Jeśli tu jest ok. to podepnij VAG-a i zobacz może ECU coś "wypluje", będzie łatwiej radzić. Bo tak to niezła loteria, przyczyn może być mnóstwo. Podejrzewam jednak, że to coś z zapłonem. Masz LPG?
A co do pytania to do sprawdzenia zapłon i jego elementy (ewentualna wymiana). Jeśli tu jest ok. to podepnij VAG-a i zobacz może ECU coś "wypluje", będzie łatwiej radzić. Bo tak to niezła loteria, przyczyn może być mnóstwo. Podejrzewam jednak, że to coś z zapłonem. Masz LPG?
tak, nie tankuje zawsze na jednej. ale widziałem w podobnym temacie ze jednemu koledze doradzano sprawdzić sonde, podobnie jak u niego u mnie tez widzę jakieś większe spalanie paliwka...ciężko się zmieścić w 10l/100km. jedyna różnica to silnik: on ma ABK ja ABT
i tu potrzebuje Waszej pomocy koledzy:
sondę zlokalizowałem i odpiąłem - ale tylko jedną wtyczkę - tą okrągłą z blaszką w środku. niestety nie mogę wypiąć tej drugiej, bardziej prostokątnej. moż Ktoś służyć radą, bo strasznie mocno siedzi??
i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda
i tu potrzebuje Waszej pomocy koledzy:
sondę zlokalizowałem i odpiąłem - ale tylko jedną wtyczkę - tą okrągłą z blaszką w środku. niestety nie mogę wypiąć tej drugiej, bardziej prostokątnej. moż Ktoś służyć radą, bo strasznie mocno siedzi??
i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda
ok, dziex - drucik widziałem więc po pracy spróbuję.
ja mam chyba tylko 2 wtyki: jeden z czarnym kabelkiem -ten odpiałem i drugi z dwoma białymi
jak odepnę all wieczorem to napiszę co i jak
[ Dodano: 2008-07-29, 13:42 ]
newerafan,
ja mam takie wtyki jak te poniżej:
http://moto.allegro.pl/item405166834_so ... ibiza.html
ja mam chyba tylko 2 wtyki: jeden z czarnym kabelkiem -ten odpiałem i drugi z dwoma białymi
jak odepnę all wieczorem to napiszę co i jak
[ Dodano: 2008-07-29, 13:42 ]
newerafan,
ja mam takie wtyki jak te poniżej:
http://moto.allegro.pl/item405166834_so ... ibiza.html
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tej drugiej wtyczki nie musisz wypinać bo to są przewody od grzałki.spidercio pisze:i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda
Na krótką metę jazda z odpiętą sondą niczym nie grozi, ale może się odbić na spalaniu. Proponujw założyć nową i pamiętać oczywiście o zrobieniu reseta ECU. Na forum było to opisywane. Pozdrawiam.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Reset ECU.
Oczywiście musisz odłączyć kleme minusową od akumulatora ale aby był prawidłowo zrobiony silnik musi być zimny (najlepej na noc), rano po odpaleniu musisz poczekać aż silnik nagrzeje się do normalnej temp. pracy(włączy sie elektrowentylator). Następnie go zgasić i dopiero po ponownym odpaleniu możesz jechać.
Oczywiście musisz odłączyć kleme minusową od akumulatora ale aby był prawidłowo zrobiony silnik musi być zimny (najlepej na noc), rano po odpaleniu musisz poczekać aż silnik nagrzeje się do normalnej temp. pracy(włączy sie elektrowentylator). Następnie go zgasić i dopiero po ponownym odpaleniu możesz jechać.
Po stronie pasażera za półką na grodzi czołowej.spidercio pisze:a gdzie wogóle w ABT jest ecu?
A czy mogło coś sie stać bo dziś odpiełem ta jedna wtyke przejechałem sie i tak jak by rzeczywiscie to była jednak sonda odpiełem tą mniejszą wtyke i spowrotem pod piełem i wieczorkiem jak jezdziłem zajechałem pod garaż że by wstawic samochód i zaowazyłem ze wentylator mi za łączył sie za ta pionowa kreska na wskazniku ?