Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] problem z rozrządem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

[B4 ABT] problem z rozrządem

Post autor: Tomeczek20 » 10 maja 2013, 19:58

Tematów jest mnóstwo ale mój problem raczej odbiega od innych, dlatego postanowiłem założyć nowy.
Mam problem z rozrządem. Po zakupie auta postanowiłem wymienić rozrząd tj. Rolka napinająca i pasek. Kupiłem tak jak było po staremu plastikową rolkę nowy pasek. Przy przykręcaniu rolki pękła szpilka od rolki która jest wkręcana w blok, która była nadpęknięta na szczęście problem został zdiagnozowany w garażu a nie na ulicy...(została zakupiona nowa szpilka z serwisu audi 35zł.) Lecz do rzeczy po wymianie paska i rolki pasek nie chodzi na środku koła górnego lecz na jego krawędzi (nie ucieka do środka). Po przejechaniu tys. km zauważyłem że pasek został lekko wytarty. Ojciec ma także 80 z tym samym silnikiem lecz ma rolkę METALOWĄ, nie ma problemu z rozrządem pasek jest na środku koła nie ma mowy o wycieraniu, więc dla sprawdzenia została przełożona do mojej rolka napinająca z ojca silnika. Faktycznie pasek schował się jakiś 1-2mm do środka. Więc doszedłem do wniosku, że należy kupić nową rolkę lecz metalową, tak też zrobiłem, kuzyn mechanik włożył nową metalową rolkę wraz z nową szpilką... problem powrócił :evil: :evil: :evil: :evil:. Co może mieć wine bo mi już ręce opadają skoro rolka od ojca pasuje nie ma kłopotu a nowa nie i kłopot jest. Kuzyn mówił że problem może zniknąć gdy obróci się pasek bo krawędź nie wytarta może cofnąć pasek. Czekam na wasze zdanie na ten temat.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, 20:28 przez Tomeczek20, łącznie zmieniany 2 razy.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 maja 2013, 20:21

Tak bez zastanowienia na szybko(bo czasu mało) mam wrażenie, że szpilka nie ustawiona jak pierwotnie, to znaczy jej oś nie jest idealnie równoległa do osi pozostałych kół.
Czy po pęknięciu szpilki musieliście wydłubywać jej resztki z bloku, również przykładowo gwintować otwór? Lekko skośnie położona oś rolki spowoduje, że rolka będzie prowokował lekko skrętną pracę paska, naprawdę wiele tu nie trzeba. A jak pasek idzie z lekkim bocznym naciskiem to będzie miał tendencję do wędrowania w poprzek kół.
To takie tam moje podejrzenie....

Nie doczytałem o rolce od ojca...załóż swoją do ojca. Jak będzie ok wracamy do szpilki, lecz czemu ojcowa rolka jest na to niewrażliwa...może ma już luzy lekkie i one jej pomagają się ustalić?
To nie byłoby nic nadzwyczajnego, niektóre elementy są celowo składane z luzami w świecie techniki żeby się na nich mogły ustalać i rozprężać.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, 20:25 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 10 maja 2013, 20:23

Nie nie szpilka pękła od strony gwintu małego, nic nie wydłubywaliśmy ze środka.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 maja 2013, 20:27

Tomeczek20 pisze:Kuzyn mówił że problem może zniknąć gdy obróci się pasek bo krawędź nie wytarta może cofnąć pasek.
z tego co mi kiedyś jeden mechanik mówił że nie wolno odwracać paska podobno on może być założony tylko wyłącznie w jedną stronę. Jeśli nie mam racji to mnie poprawcie!

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 10 maja 2013, 20:28

Powiem ci dokładny przebieg akcji ze szpilką. Po zakupie auta przy wymianie rozrządu szpilka miała zerwany gwint,więc postanowiłem ją wymienić na używaną od kolegi i to ona pękła. 3 cia szpilka która była wkręcona w blok na której zrobiłem 1000km jest od starego silnika z garażu. Ale skoro pasek dalej chodził na i za krawędzią kupiłem orginał szpilkę. To jest przygoda 4 szpilek

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 maja 2013, 20:30

No to nie wiem...pomyślę i może coś potem napiszę jak czas pozwoli.
Szpilka pękła -to oznacza albo błędy przy wkręcaniu, albo wadę/zmęczenie materiału. Jeżeli pękła, bo ciężko szła i użyłeś zbyt dużej siły, może być problem z gwintem jak pisałem i szpilka nie idzie osiowo. No bo jedyny element jaki sprawił problem to szpilka, tu bym węszył do bólu i ze świadomością, że trzeba odrzucić autosugestię.

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 10 maja 2013, 20:49

szpilka pękła ponieważ była nadpęknięta była dokręcana lekko nie na siłę. Szpilka jest nowa ale nie różni się niczym szczególnym na rzut oka od tej starej na której zrobiłem ten tysiąc km. Czemu rolka ojca metalowa nie robi kłopotu a nówka tak ???

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 10 maja 2013, 21:01

suwmiarka w ruch i mierzenie kolego dlugosci szpilki i szerokosci rolek

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 10 maja 2013, 21:02

Jutro tak zrobię, dziś niestety jeszcze ostatnia nocka w pracy

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 14 cze 2013, 12:06

Może posiada ktoś nr.kat.tej szpilki?chcę zamówić w ASO a tam lepiej znać ten numer.

Awatar użytkownika
parkeros89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 kwie 2011, 21:38
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: parkeros89 » 14 cze 2013, 13:10

Piotrekdriver1 pisze:Może posiada ktoś nr.kat.tej szpilki?chcę zamówić w ASO a tam lepiej znać ten numer.

Dla silnikow ABT i ABK ta szpilka to 058 109 281. Nazywa sie "sruba pasowana".

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 cze 2013, 16:51

Tomeczek20, A jakiej firmy zakupiłeś metalową rolkę?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 17 cze 2013, 21:00

parkeros89 pisze:
Piotrekdriver1 pisze:Może posiada ktoś nr.kat.tej szpilki?chcę zamówić w ASO a tam lepiej znać ten numer.

Dla silnikow ABT i ABK ta szpilka to 058 109 281. Nazywa sie "sruba pasowana".
Podziękował:)już kupiona,25.80zł w ASO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl