Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
VeiR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2013, 14:35
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

[B4 2.0 ABK] Silniczek krokowy nie działa

Post autor: VeiR » 05 lip 2016, 17:51

Witam,

Miesiąc temu zakupiłem Audi 80 Avant z silnikiem 2.0 E ABK. Auto w gazie, tym najprostrzym... Oczywiście są kłopoty z wolnymi obrotami, z szarpaniem na benzynie, z gaśnięciem na zimnym silniku przy wciskaniu sprzęgła itd itp.

Zacząłem z tym walczyć.

Poprzedni właściciel był fanem tanich rozwiązań w stylu: "Nic więcej do tego auta nie dolożę!!! Będzię po taniości!!!". Auto kupione jako daily i do nauki jazdy dla mojej kobiety. Ja mam na to wylane, ze gaśnie i szarpie na benzynie (o dziwo na gazie nie szarpie) ale początkujący kierowca będzie tym przerażony.

Przechodząc do meritum. Poprzedni silniczek krokowy sie zepsul i pan zamontował tańszy od passata (spiety na krótko). Auto średnio sobie na nim radzi.
Próbowałem już dwóch silniczków i tu jest problem, bo na żadnym ori (VDO i Bosch) auto nie chce nawet odpalić... Muszę jeszcze wypróbować trzeci (na 100% dobry z mojego Cabrio).

Moje pytanie brzmi, czemu auto nie chce odpalić po zmianie silniczków ani na odpiętym silniczku? Odpala tylko na tym passatowskim...

Pozdrawiam,
VeiR
Pozdrawiam,
VeiR

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 05 lip 2016, 21:11

Moje doświadczenie i wiedza o tym silniku mówi tak:

- na odłączonym regulatorze biegu jałowego silnik zawsze odpali o ile zapłon dobrze ustawiony plus daję benzynę na wtryski plus przepływomierz nie oszukuje plus TPS nie oszukuje plus świece sprawne i WN plus nie ma lewego powietrza plus regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie jest upierdzielony i nie przepuszcza benzyny bo może mieć też niedrożne sitko.

Ten silnik wbrew pozorom ma też funkcje sterowania obrotami ustawiając dynamicznie kąt zapłonu.

Bez regulatora biegu jałowego (o ile powyższe rzeczy są sprawne) ABK chodzi od 700 obrotów do 1300 i tak w koło jak jedziesz nawet nie zauważysz, że go nie masz... Chyba, że zalewa Ci auto to wtedy "krokowiec" będzie przepuszczał więcej powietrza podczas jazy bo ECU tym sposobem sobie dawkę powietrza dozuje w skrajnych sytuacjach.

Werdykt: prawdopodobnie masz przestawiony rozrząd bo zapłon to mało kiedy ktoś sam przestawia z nudów i możliwe, że przepływka jak w każdej starej ABK ma problemy tym bardziej na gazie starej generacji.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2016, 22:01

Zib3l pisze:Bez regulatora biegu jałowego (o ile powyższe rzeczy są sprawne) ABK chodzi od 700 obrotów do 1300 i tak w koło jak jedziesz nawet nie zauważysz, że go nie masz...
no tak nie do końca, na zimnym może gasnąć a na rozgrzanym będzie trzymał podwyższone obroty ok 1300-1500
Zib3l pisze:bo zapłon to mało kiedy ktoś sam przestawia z nudów
tak, zgadza się ale często przy wymianie rozrządu mogło się rozjechać co nie raz widziałem i nikt tego nie skorygował

Do zapalania ten zawór nic nie ma więc nie wiem dlaczego tak jest.
WRC is for boys.
Group B was for men.

VeiR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2013, 14:35
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: VeiR » 06 lip 2016, 00:11

Nie wykluczam, ze cos tam moze być rozregulowane lekko ale to nie wyjaśnia zagadki czemu na tym passatowskim silniczku odpala odrazu...?
Pozdrawiam,
VeiR

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4670
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lip 2016, 11:22

A na innym nie odpali nawet jeśli trzyma się gaz wciśnięty?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

VeiR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2013, 14:35
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: VeiR » 06 lip 2016, 13:02

Szczerze to nie próbowałem z gazem w podlodze go odpalić.

Jeżeli wtedy odpali tzn, że te dwa silniczki są zacięte?
Pozdrawiam,
VeiR

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 06 lip 2016, 19:26

Silniczki nie mają nic do rzeczy jak na moje. Moge nagrać filmik, że odłącze krokowy i odpale bez najmniejszego problemu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lip 2016, 21:51

Nie znam silniczków krokowych, ale znam zawory biegu jałowego bez problemu silnik odpali z odłączonym elektrycznie zaworem bo w zaworze przepustnica ma 3 pozycje w pozycji neutralnej jest otwarta 1/10 co odpowiada właśnie około 700obr/min ale jest jeden myk tak ma oryginalnie ustawiona przepustnica która jest regulowana śruba jak ktoś to ruszał i ustawił zderzak na zamkniecie lub zebrał sie syf między przepustnica a zderzakiem w zaworze i jest całkowicie zamkniete to może i nie odpalić.

VeiR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2013, 14:35
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: VeiR » 09 lip 2016, 20:47

Po wymianie gumy dolotu na "nową" auto przestało szarpać na benzynie. Poprzedniemu właścicielowi auto "kichnęło" na gazie i posklejał gumę dolotu klejem do szyb... Widocznie lewe powietrze dalej się dostawało. Nie miałem czasu testować dalej ale wydaje się, że jest lepiej :) do ideału jeszcze sporo brakuje ale jest światełko w tunelu.
Pozdrawiam,
VeiR

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 10 lip 2016, 09:30

To zostało Ci o 1 pkt mniej z mojej listy

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Problem z obrotami

Post autor: xRead » 13 wrz 2016, 01:35

Witam :) Mam problem ze swoim ABK, ponieważ od pewnego czasu gdy odpalę zimny silnik obroty potrafią się wahać od 900 do 1300. Amplituda falowania zmniejsza się podczas rozgrzewania silnika, przy ok 80'C już obroty ustają, wskazówka lekko faluje pod 1000. Jest też taki problem, że czasem stoi wskazówka obrotomierza na 1000rpm a gdy mu wstawie kilka razy "w dupe" wtedy spada poniżej 1000rpm. Na poprzednim silniku było dokładnie to samo. Czyściłem odrdzewiaczami regulator obrotów jałowych, przekaźnik 30 nowy z ASO, czujnik temp ECU ( niebieski ) podmieniony. Obstawiam jeszczę Sonde Lambde ( hmm jaką kupić, jeśli zamiast katalizatora mam prostą rure wspawaną ? ) Gdzie szukać przyczyny miał ktoś podobnie ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4670
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 wrz 2016, 16:54

Masz LPG?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 13 wrz 2016, 17:46

Ja tak mam co jakiś czas ale to sie wiesza regulator. Wlałem tam oleju troche po przeczyszczeniu i jest lepiej.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 14 wrz 2016, 01:15

Nie mam LPG

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 wrz 2016, 07:47

xRead pisze:Obstawiam jeszczę Sonde Lambde
sonda zwykle nie powoduje takich objawów aczkolwiek jakieś tam skrajności mogą być i wyjątek od reguły.
Ale zanim ją wymienisz i wydasz kupę kasy być może niepotrzebnie - udał bym się na vag'a.
Po za tym samo wyczyszczenie regulatora biegu jałowego nie musi oznaczać że jest już sprawny.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga